Bensinkranens funktioner, tanklock, vakuum, PR & ON?

På vakuum-kranar så går det en slang till någonstans där det är undertryck då motorn är igång, t.ex. vid förgasaren. Kranen öppnas då det blir undertryck i slangen, det sker med hjälp av en fjäder och ett membran i bensinkranens konstruktion. Det har alltså inget att göra med tanklocket, det ska alltid finnas något hål/slang så att luft kan sugas in i tanken.
 
Skulle också tro att det finns olika typer av tankar, den ena med separat system för luftningen och den andra med ventilation via locket. Tankventilation finns av en mängd olika typer, från den enklaste (som ofta finns på äldre offroadmaskiner) med en slang från locket som mynnar i fria luften till mer avancerade med ventilsystem som stänger om hojen hamnar på sidan. Är du osäker, köp det ventilerade locket. Det värsta som kan hända är att du får dubbelt så bra ventilation :tummenupp
Vacuum i tanken är inget kul...
 
Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Back
Top