Bensinkranens funktioner, tanklock, vakuum, PR & ON?

På vakuum-kranar så går det en slang till någonstans där det är undertryck då motorn är igång, t.ex. vid förgasaren. Kranen öppnas då det blir undertryck i slangen, det sker med hjälp av en fjäder och ett membran i bensinkranens konstruktion. Det har alltså inget att göra med tanklocket, det ska alltid finnas något hål/slang så att luft kan sugas in i tanken.
 
Skulle också tro att det finns olika typer av tankar, den ena med separat system för luftningen och den andra med ventilation via locket. Tankventilation finns av en mängd olika typer, från den enklaste (som ofta finns på äldre offroadmaskiner) med en slang från locket som mynnar i fria luften till mer avancerade med ventilsystem som stänger om hojen hamnar på sidan. Är du osäker, köp det ventilerade locket. Det värsta som kan hända är att du får dubbelt så bra ventilation :tummenupp
Vacuum i tanken är inget kul...
 
*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back
Top