Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Jaha?
Ska vi starta en tråd när vi kommer över 16, 17, 18, 19, 20 och 100 också?
Nästa milstolpe är väl 20 kr/l. Någon gång når man nog en smärtgräns, där det får negativa konsekvenser för samhället. Man gör det lite väl enkelt för sig om man tycker att alla ska flytta in till en tätort. Allt kretsar inte runt Stockholms innerstad med väl utbyggt allmänt transportsystem.
True that. Båda mina bilar drar över litern, men jag kör totalt kanske 7-800 mil per år så det kan jag leva med. Inte den största kostnaden direkt med bilägandet. Men visst hade det varit skönt att se lite lägre siffror på kassakvittot när man tankat. Får väl skaffa en bil med en mindre tank
Mina bilar drar båda över litern också, men som sagt en rätt marginell påverkan. Körde jag ett par tusen mil per år hade jag nog börjat titta på förbrukningen, men så är inte fallet idag. Jag skulle inte vilja ha en mindre tank även om det skulle se trevligare ut på kassakvittot. En av bilarna har en 92 literstank som kommer väl till pass den andra strax över 60 liter. Retar mig på hur ofta jag måste tanka den senare bilen.