Bensinpriset sjunker och det myglas.

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
Då var säsongen slut. Alla ställer av sina hojer eller åtminstonde kör man mindre en när det är sommar :rolleyes: .
Det samma gäller raggarna. Och de flesta med motorintrese som är ute och "glider" på sommrarna försviner från de svenska vägarna. Det samma gäller folk som ger sig ut på semester med bil/husbil. Den mesta nöjes åkningen försviner. Detta gör att det går åt mindre bensin i det svenska samhället.

:5sure
MEN! Nu sjunker bensinpriset så lägligt när ingen "nöjes åker". Fast att diveres orkaner har slagit ut stora delar av USA:s bensintillverkning. Och Kina behöver fortfarande lika mycket bensin som dom behövde i sommras.

Här i Nynäshamn har bensinpriset sjunkit ca 40 öre på 2 veckor. Ganska lägligt när kylan kom...

Är detta bara ett lokalt fenomen här ute i skogen? Det tror jag knappast.
:kulspruta KARTELBILDNING :kulspruta eller nåt annat skit är det som har framkallat detta om nån frågar mig!
Fy fan och inte gör våran kära regering nåt.

MR.E

Guest
enduroemil skrev:
Då var säsongen slut. Alla ställer av sina hojer eller åtminstonde kör man mindre en när det är sommar :rolleyes: .
Det samma gäller raggarna. Och de flesta med motorintrese som är ute och "glider" på sommrarna försviner från de svenska vägarna. Det samma gäller folk som ger sig ut på semester med bil/husbil. Den mesta nöjes åkningen försviner. Detta gör att det går åt mindre bensin i det svenska samhället.

:5sure
MEN! Nu sjunker bensinpriset så lägligt när ingen "nöjes åker". Fast att diveres orkaner har slagit ut stora delar av USA:s bensintillverkning. Och Kina behöver fortfarande lika mycket bensin som dom behövde i sommras.

Här i Nynäshamn har bensinpriset sjunkit ca 40 öre på 2 veckor. Ganska lägligt när kylan kom...

Är detta bara ett lokalt fenomen här ute i skogen? Det tror jag knappast.
:kulspruta KARTELBILDNING :kulspruta eller nåt annat skit är det som har framkallat detta om nån frågar mig!
Fy fan och inte gör våran kära regering nåt.

Ja man vet ju inte om man ska skratta eller gråta :3freak

Mr E

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
För min del så har bensinpriset aldrig varit avgörande för MC-åkningen eftersom övriga kostnader som är förknippade med att ha hojar i drift är långt större.

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
enduroemil skrev:
MEN! Nu sjunker bensinpriset så lägligt när ingen "nöjes åker".

...är det bara jag som hittar ett _mycket_ grovt fel i denna meningen?
STI%20DRIFT.jpg

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
John skrev:
...är det bara jag som hittar ett _mycket_ grovt fel i denna meningen?
STI%20DRIFT.jpg

Hehe, precis... För oss med svaga motorer och bakhjulsdrift så börjar ju högsäsongen, äntligen kan man gå på bredställ i kurvorna igen :tummenupp

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Nja, nu har ju bensinpriset sjunkit härborta också. $2.55 /US gallon. Lite drygt 5,20/liter. Nästan två spänn billigare än för nån månad sedan... :tummenupp

Märkligt är det dock att bensinpriset alltid stiger inför semestern... :rolleyes:
Å andra sidan, när efterfrågan ökar så brukar ju priset stiga. Oavsett vilken produkt det gäller...

Dropkick

Meningen med livet
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
xt660x LT-Z400 GASGAS 250txt
Jag höll på att skita ner mig när jag såg att bensinen kostade 9.91 kronor, men hur kan det bara blivit så billigt helt plötsligt, det kan ju inte vara så många som slutar åka när det blir vinter... man tar ju bilen istället :confused:

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
När jag hörde på nyheterna så sa dom att priset skönk nu pga minskad efterfrågan. Ganska logiskt eller hur?

Det kallas markandsekonomi.

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
Dropkick skrev:
Jag höll på att skita ner mig när jag såg att bensinen kostade 9.91 kronor, men hur kan det bara blivit så billigt helt plötsligt, det kan ju inte vara så många som slutar åka när det blir vinter... man tar ju bilen istället :confused:

9.91 :confused:
Här kostar den 11.17 :gnissla

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det är en STOR konspiration mot oss alla :rolleyes:

Äh. Vore det äckeldyrt ÖVERALLT. Då är det dyr olja och inköpspris för bensinbolagen.

Men när man hör att vissa ställen i Sverige har 9.xx kr litern medans andra fortfarande ligger på höga 11:eek:r och låga 12:eek:r i literpriset så förstår man att det är lokala karteller om något och DET är fel.

TYDLIGEN går det att även när det är som dyrast att köpa in, ha 9-10kr i litern.

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
:banana Jag viste det! :banana
Swedie skrev:
Det är en STOR konspiration mot oss alla :rolleyes

Det kanske stämer det som alla intelligenta här säger. Efterfrågan ökar priset. Skit är det vargefall. Nu när man inte kör lika mycket hoj som man gör annars. Att sluta åka hoj bara för att kung Bore är på besök. Aldrig i livet :banana

Vist kan man ha roligt på vintern men här är det alldrig riktig vinter. Bara grå slaskig geggamoja. Sen har jag ingen bil och vill inte ha nån. Riktiga män cyklar året om :yoparty (trampcykel)

Kulgan

När Kulgan vurpar hårdnar asfalten...
Gick med
6 May 2005
Hoj
Såld...letar nytt.
Här i Umeå kostar soppan väl typ 11.50 lr nåt...ingen aning för jag har inte tankat på en månad typ (kör med företagets bil) :p

Men 13 mil norrut i Skellefteå tankar dom för 9kr/litern & har gjort så i minst en månads tid iaf....jävla skrot säger jag

Carcass

Smurfjäveln
Gick med
14 May 2003
Hoj
Kawa KX250F -04
Swedie skrev:
Det är en STOR konspiration mot oss alla :rolleyes:

Äh. Vore det äckeldyrt ÖVERALLT. Då är det dyr olja och inköpspris för bensinbolagen.

Men när man hör att vissa ställen i Sverige har 9.xx kr litern medans andra fortfarande ligger på höga 11:eek:r och låga 12:eek:r i literpriset så förstår man att det är lokala karteller om något och DET är fel.

TYDLIGEN går det att även när det är som dyrast att köpa in, ha 9-10kr i litern.
Snackade med en mackägare som var med i ett bensinkrig, han sa att de förlorade i snitt 100k i veckan på att ligga och kriga med konkurrenterna, huvudkontoret sköt till överskjutande summa så det skulle gå runt.
Normal avans för en mack är väl runt 10-15 öre litern väl?

Enda jag kan tänka mig är att han antingen ljög mig rakt upp i ansiktet, eller att bensinbolagen är tröga i bollen.
Tror nog mest på det senare.
Dock är de väl lite mer på sin vakt mot att snacka ihop sig om priser numera sedan de åkt dit för kartellbildning tidigare.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
enduroemil skrev:

Klaga på skatten istället! Den öker konstant.
Gå in på bensinskatteupproret Och gör nått åt saken! Kom igen allihop (Nästan läge för ny tråd för detta.)

hoppas ja är först nu. :gnissla

Edit: Fel addres.

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Men hörnini gnällspikar. Ta och bunkra upp ordentligt nu under vintern då så att ni har till sommaren! Fyll alla gamla saft-,sprit- och PET flaskor! Kanske har ni ett gammalt badkar som står och skräpar någonstans? Fyll det också vetja!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy