Berik helställ

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
Afterburner skrev:
Posing is the shit :banana Hehe Tävlar i athletic fitness så jag är van posör ;) hehe

Fan grabbar, va klena ni é.. Väger typ 70 kg och é 180 :tuttar
Jag é 175 cm och väger 80 kg och strl. 52 passar fint!

Fan Grabben va klen du är då! :rofl Själv mäter man in på 173,5 cm ovanför havet och väger in på 85,6 kg :arsele
(sysslar dock inte med Athletic Fitness utan tyngre framträdande :tungan )

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Suzuki SV1000S K4
The blade skrev:
Fan vilken klen rygg du ser ut att ha.Vad lyfter du i marklyft då klenis :pannkyss
Rätt klen där, maxnoteringen för ett halvår sedan är 210 kg :3freak

Spoox skrev:
Fan Grabben va klen du är då! :rofl Själv mäter man in på 173,5 cm ovanför havet och väger in på 85,6 kg :arsele
(sysslar dock inte med Athletic Fitness utan tyngre framträdande :tungan )
Hehe det var mest på skämt ;) Så du är Bodybuilder eller?

Spoox

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
Afterburner skrev:
Hehe det var mest på skämt ;) Så du är Bodybuilder eller?

Hehe, ne mest varit styrketräning som "hobby" tidigare men börjat se de lite mer alvarligt och börjat träna mer dips/chins för att kanske göra ett scen framträdande eller 2 i framtiden, blir nog någon form av Fitness (är ju för liten för de stora grabbarna) :tomten

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Superduke 05
Afterburner skrev:
Posing is the shit :banana Hehe Tävlar i athletic fitness så jag är van posör ;) hehe

Fan grabbar, va klena ni é.. Väger typ 70 kg och é 180 :tuttar
Jag é 175 cm och väger 80 kg och strl. 52 passar fint!
Är 172cm och väger 78,5kg, muskler där också, tävlar dock inte ^^

Är stället bekvämt och rörligt för dig i storlek 52? Ska köpa nytt ställ nu till våren var tanken och detta ser väldigt lovande ut, måste bara prova det i verkligheten först :)

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Suzuki SV1000S K4
.luzt skrev:
Är 172cm och väger 78,5kg, muskler där också, tävlar dock inte ^^

Är stället bekvämt och rörligt för dig i storlek 52? Ska köpa nytt ställ nu till våren var tanken och detta ser väldigt lovande ut, måste bara prova det i verkligheten först :)

Mitt ställ sitter riktigt bra. Eller lagom som det så fint heter här i Sverige :tummenupp Jag tävlade nu sist i decembercupen och har endast gått upp 3kg från tävlingsform, så jag é fortfarande ganska rippad :tuttar
Men som sagt, det sitter riktigt sjysst.

Btw: Grabbar o tjejer: Ni vet väl att ett kg fett har dubbla massan gämfört med ett kg muskler? Tål att tänkas på innan man flashar med sin vikt :7peta Hehe

mesh

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Honda CBR 600 -89
Afterburner skrev:
Btw: Grabbar o tjejer: Ni vet väl att ett kg fett har dubbla massan gämfört med ett kg muskler? Tål att tänkas på innan man flashar med sin vikt :7peta Hehe

Off topic visserligen, men där lär du blandat ihop begreppen ;) massa=vikt och 1kg är alltid 1kg oavsett. Du kanske åsyftade volymen? 1kg fett tar nog upp större plats än 1kg muskler pga densitetsskillnader. :tummenupp

Men tillbaks till tråden. Eftersom jag själv håller på och testar runt lite olika skinnställ, så råder jag er att _prova_ innan ni beställer någonting på nätet. T.ex. ett Dainese strl 52 är förmodligen inte _alls_ lika stort/litet som ett Arlen Ness strl 52. Men det visste ni förstås redan... :hihi

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Jag vill åxå ha Beriiik :huvet
Det verkar som Berik-köparna är nöjda. har däremot hört att ArlenNess-ägare inte är lika nöjda och ändå så ska Berik&AN vara "samma" ställ :confused:

5800:- för ett ställ är ju rätt ok:drool

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Suzuki SV1000S K4
mesh skrev:
Off topic visserligen, men där lär du blandat ihop begreppen ;) massa=vikt och 1kg är alltid 1kg oavsett. Du kanske åsyftade volymen? 1kg fett tar nog upp större plats än 1kg muskler pga densitetsskillnader. :tummenupp

Ohh my wrong :brinnerup Hehe Dubbla denciteten givetvis

#57 Thundrace

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Ducati 1098S
TinaTjejen skrev:
Jag vill åxå ha Beriiik :huvet
Det verkar som Berik-köparna är nöjda. har däremot hört att ArlenNess-ägare inte är lika nöjda och ändå så ska Berik&AN vara "samma" ställ :confused:

5800:- för ett ställ är ju rätt ok:drool
Berik och AN är inte "samma" ställ.

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
TinaTjejen skrev:
Säger du och sen kommer nästa jeppe och säger att det är minsann så.

Arleen Ness & BERIK ägs av Mr Ness. Berik ställen är ett annat segment, lite billigare helt enkelt - men fortfarande med en god kvalité.

Det är billigare skinn, vissa sömmar är ej trippelsydda etc. sådant som kostar pengar.

Mvh//ZS

PS Sen att Duells fortfarande tar hutlöst betalt för BERIK ställen till sina distrubitörer är mig en gåta. Ett ställ som kostar 10´i Sverige kostar 5500:- I tyskland DS

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Zilversurfer skrev:
PS Sen att Duells fortfarande tar hutlöst betalt för BERIK ställen till sina distrubitörer är mig en gåta. Ett ställ som kostar 10´i Sverige kostar 5500:- I tyskland DS
Ja och då gnälls det också dessutom, för att man köper ställen någon annanstans
:hihi

Spoox

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
Zilversurfer skrev:
Arleen Ness & BERIK ägs av Mr Ness. Berik ställen är ett annat segment, lite billigare helt enkelt - men fortfarande med en god kvalité.

Det är billigare skinn, vissa sömmar är ej trippelsydda etc. sådant som kostar pengar.

Mvh//ZS

Berik har väll gått ur nu och blivit helt och hållet ett "eget" märke/fristående..?? eller har jag fel?

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Spoox skrev:
Berik har väll gått ur nu och blivit helt och hållet ett "eget" märke/fristående..?? eller har jag fel?

Möjligt, kan inte svara med säkerhet. Men med all säkerhet kan jag säga att ställen tillverkas på samma fabrik i Kina, av ett HK baserat företag.

Möjligt att detta företag har köpt rätten att använda varumärksnamn som Arlen Ness, Berik.

http://www.madif.lunarpages.com/fashion/

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Argh.
Då har man köpt ett Berik 3214 vitt/svart storlek 52.
183? 80kg? hoppas det sitter som skinnet. :huvet

Last edited:

Joockey

Med lem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
Honda NSR 125 R -91
Själv är jag 190 cm och väger 70 kg. Strl 56 passade mig väldigt bra när jag provade förra veckan! Testade Berik LS2 3213. Men jag ska nog beställa ett LS1 3214 i veckan!:yoparty

Sebbe_H

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Ducati Hypermotard 939 -17
Joockey skrev:
2404713 Själv är jag 190 cm och väger 70 kg. Strl 56 passade mig väldigt bra när jag provade förra veckan! Testade Berik LS2 3213. Men jag ska nog beställa ett LS1 3214 i veckan!:yoparty

Väger du inte väääldigt lite då?

OnT, provade ett nästan likadant ställ fast tvådelat, satt gött som fan, Berik är bra skit :yoparty

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
Joockey skrev:
2404713 Själv är jag 190 cm och väger 70 kg. Strl 56 passade mig väldigt bra när jag provade förra veckan! Testade Berik LS2 3213. Men jag ska nog beställa ett LS1 3214 i veckan!:yoparty

Är Berik små i storlekarna? Är på jakt efter ett ställ som har längden men inte bredden. 192cm på 63kg :Rockbanan

Vart beställer du ifrån?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...