Berik och Arlen Ness

Patrik.L

Velpelle....
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Ducati 1098s Tricolore
Är det samma tillverkare? anledningen är att jag sålt mitt berik ställ pga det var för litet. hade storlek 50 och har hittat ett arlen ness på 52.
Därför undrar jag om dem är relativt lika i storleken?

Vet att jag bör åka och prova och det ska jag, dock så är man lite nyfiken redan nu.
//MVH
patrik

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
De är ganska lika i storlekarna, jag tycker Arlen Ness är lite större. Jag som har lite längre överkropp än underkropp kör med Berik-byxor och Arlen Ness-jacka, funkar kanon, har samma storlek i båda... Dock börjar jackan bli lite liten, men knappast på längden... :gnissla

Arlen Ness 52 passade mig utmärkt när jag var i form - 185 cm och ~93 kg. Kunde även ha Beriks 52:a utan problem då men Arlen Ness passade lite bättre på längden.

Patrik.L

Velpelle....
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Ducati 1098s Tricolore
De är ganska lika i storlekarna, jag tycker Arlen Ness är lite större. Jag som har lite längre överkropp än underkropp kör med Berik-byxor och Arlen Ness-jacka, funkar kanon, har samma storlek i båda... Dock börjar jackan bli lite liten, men knappast på längden... :gnissla

Arlen Ness 52 passade mig utmärkt när jag var i form - 185 cm och ~93 kg. Kunde även ha Beriks 52:a utan problem då men Arlen Ness passade lite bättre på längden.

Ok! tack för svaret!
jag hade ett berik storlek 50 innan men nu tänkte jag köpa ett arlen ness 52.
Jag är ca 180 och väger runt 80kg.
//MVH
Patirk

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Ska vara lika...

Enligt min handlare ska de vara lika.

Berik är tydligen en italienare som designade ställ åt Arlen Ness.

De tillverkade ställen på en fabrik som tidigare gjorde vanliga kläder och sånt.

Berik blev imponerad av det hela och bestämde sig för att tillverka egna ställ på samma fabrik.

De är därför väldigt lika, fast berik ska ha enl. utsago lite ungdomligare design. Men det ligger väl i betraktarens ögon...

Om detta stämmer med verkligheten låter jag andra som vet avgöra, men kanske är det så.

:yoparty

Patrik.L

Velpelle....
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Ducati 1098s Tricolore
Ok! hur är det med att ha vita ställ? är dem j*vligt svåra att få rena eller? har hittat ett som är vitt och svart som jag gillar.
/MVH
patirk

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
Ok! hur är det med att ha vita ställ? är dem j*vligt svåra att få rena eller? har hittat ett som är vitt och svart som jag gillar.
/MVH
patirk

Jag köpte rengöringsmedel för skinnfotöljer funkar rätt bra bara gnugga lite med en trasa så försvinner smutsen ganska lätt.

Hondajunkie

Stoned
Gick med
3 Sep 2007
Hoj
1800
Passar Arlen Ness tillsammans med Berik?
(Jag menar alltså inte mode-mässigt, utan om dragkedjan passar för att knäppa ihop tex en Arlen Ness jacka med ett par Berik byxor)

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
ER6n 07
Passar Arlen Ness tillsammans med Berik?
(Jag menar alltså inte mode-mässigt, utan om dragkedjan passar för att knäppa ihop tex en Arlen Ness jacka med ett par Berik byxor)

Jupp, iaf funkar det att koppla ihop Arlen Ness tygjacka med Berik skinnbyxor. (har ett delat Berik-skinställ, o nu på våren kör jag ibland med tygjackan med foder i tillsammans med Berik-skinnbyxorna, funkar kalas ihop.) Dragkedjan passar osv.

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Jag köpte rengöringsmedel för skinnfotöljer funkar rätt bra bara gnugga lite med en trasa så försvinner smutsen ganska lätt.

Om du nu inte redan har köpt ditt vita ställ så...De blir _väldigt_ gula med tiden.

joewish

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2007
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Berik och Arlen Ness var samma tillverkare förr men är numer 2 olika märken.
Hur lika de är fortfarande vet jag inte :/

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...