Berik Skinnställ+Handskar

Issue

Apan
Gick med
25 Jun 2006
Hoj
690 smc -10
Tja

Behöver kompletera min utrustning med skinnställ och handskar nu när jag bytt från motard till sporthoj. Har kollat på dom här handskarna och det här skinnstället.

Problemet är att Beviks i Linköping inte har nått av dom hemma och jag vill inte köpa grisen i säcken. Skinnstället är väl bara kolla så jag får rätt storlek men handskarna vill jag gärna prova hur dom sitter innan. Tänkte ett tag bränna till Uppsala för att kolla hos lelles men det är för kallt än för det. Är det nån som har stället eller handskarna och vet hur dom är? Finns det nån butik nära Linköping som kan ha dom hemma? Nått stort mcvaruhus i Norrköping? :va

Issue

Disco

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
R1 -07
Åk o kolla på Triumph center eller vad det heter nu för tiden. De har nog det stället hemma om jag inte minns fel. Har även sett Berik handskar där men tyvärr så var det inte den modellen.

Stället ligger precis bervid Arla här i Lkpg.

Last edited:

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Jag klämde på dessa handskar på mc-mässan och de känndes så pass bra att jag valde att köpa dem (dock 40% billigare på nätet :brynad ). Jag hoppas på att de ska trilla ner i lådan ngn gång under denna vecka. Kan återkomma med input då.

Issue

Apan
Gick med
25 Jun 2006
Hoj
690 smc -10
Tja! Åkte till Triumph center idag och dom har massor av berikkläder! Skitbra. Testade ut modellen billgare handskar och dom satt bra så jag beställde dom :) Dom va väldigt små i storleken dock, fick ta XL, jag brukar passa i M. Ska kolla på skinnställ imorgon! Tack för tipset. :tummenupp

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
KTM 450 EXC -08
Jag klämde på dessa handskar på mc-mässan och de känndes så pass bra att jag valde att köpa dem (dock 40% billigare på nätet :brynad ). Jag hoppas på att de ska trilla ner i lådan ngn gång under denna vecka. Kan återkomma med input då.

Jag funderar också på att beställa Berik handsken, hur är dom i storlekarna?
Hur är modellen, åt det smalare eller bredare hållet?

Har själv inte så breda/tjocka händer men ganska långa fingrar.
Borde nog börja spela piano :D

Last edited:

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Jag kör med den Berik-handsken trådskaparen länkat till. Har dock inte kört mer än någon km med dem. Köpte dem på Claessons motor när de hade mc-fest för några veckor sedan. Jag gav 400kr för dem (hittade dem i en fyndvagn) men på hyllan där andra storlekar hängde kostade de 1690kr eller 1790kr så jag antar att någon lagt dem fel när de prismärktes. Konstigt bara att det inte upptäcktes i kassan. Men men, jag fyndade i alla fall.

Åter till frågan. Jag tycker att de sitter jäkligt bra (har suttit i soffan med handskarna på mig och töjt ut skinnet) i alla fall men som sagt har inte provat mer än en liten bit.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Jag funderar också på att beställa Berik handsken, hur är dom i storlekarna?
Hur är modellen, åt det smalare eller bredare hållet?

Har själv inte så breda/tjocka händer men ganska långa fingrar.
Borde nog börja spela piano :D

Är intresserad av samma sak. Har kört A-stars, överväger gå över till Berik.

Finns det någon i Sthlm som har Berikhandskar inne, btw?

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
ER6n 07
Jag har också de handskar trådskaparen länkar till. De är rätt tajta i passformen, jag har rätt små händer, varken "långa och smala" fingrar eller "korta och knubbiga", utan rätt "vanliga" med andra ord. (hehe, det är ju skitsvårt att beskriva sånt här i text) :p

Jag har storlek M i handsken, och den sitter tajt. Lite tajtare än mina Arlen Ness sport-handskar (Diablo hette de nog) jag hade innan, också de i strl M. (jag har M i de flesta handskar, både cykelhandskar, vanliga vinterhandskar osv) Har bara kört drygt 30 mil med Berik-handskarna denna säsongen, men de är grymt sköna. Man får akta lacken bara eftersom att titan-skydden är rätt hårda. :)

Lycka till med köpet, du lär inte bli besviken på varken handskarna eller stället.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024