Berik Skinnställ

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
vad tror ni skulle passa för storlek om man är 185 cm lång och ca 85 kg?
har en bit att fara och prova något berik ställ tyvärr

Helt klart en 52:a i helställ och 50 i tvådelat. Om det inte är myskostorlekar på just den fabrikören du funderar på.. Kollegan på jobbet har 52-helställ och han är nästan 190/ca75-80kg.
 

Pjatte 2

cascada in my heart.....
Gick med
1 May 2006
Ort
göteborg
Hoj
R1 99
193 cm 86 kb stl 50 berik 2-delat.. dock längat 2 cm ärmar o ben men sitter klockers!! Hade 54 förra stället men kunde bo två i det efter någon veckas körning.......
 

Pjatte 2

cascada in my heart.....
Gick med
1 May 2006
Ort
göteborg
Hoj
R1 99
Jupp men bara o duscha ju så sitter d perfa!! :tummenupp (dock o längat på bilden...) Kommer ju aldrig ha ett 54 ställ igen iaf..:huvet
 

Bifogat

  • 055.JPG
    055.JPG
    36.6 KB · Visningar: 354

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
193 cm 86 kb stl 50 berik 2-delat.. dock längat 2 cm ärmar o ben men sitter klockers!! Hade 54 förra stället men kunde bo två i det efter någon veckas körning.......

får man fråga vad det kostade att länga ditt ställ? är ungefär lika lång som dig och ruskigt smal. Du kan ju tro jag har problem med storlekarna.. :huvet
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
du ska ha storlek 52 i helställ

Jag har 52 och är ca 180 ca 77kg och det har blivit för stort för mig.. funderar nästan på att sälja det och köpa ett 50..
 

Pjatte 2

cascada in my heart.....
Gick med
1 May 2006
Ort
göteborg
Hoj
R1 99
får man fråga vad det kostade att länga ditt ställ? är ungefär lika lång som dig och ruskigt smal. Du kan ju tro jag har problem med storlekarna.. :huvet

Då jag jobbar inom konfektion själv så fick jag d gjort gratis av en kontakt men gissar en "kärnör" tar någon hundralapp för det dock beroende av hur långt du ska ha d ! Har själv fördelen att d inte behövdes fixas i benen då jag har korta ben i förhållande till min längd... Kan rekomendera Arlen ness 2 delade ställ tycker dom sitter klockrent om man e lång o smal tror mitt e längat 2 cm i ärmarna. Köpte för stort (stl 54) sist kommer aldrig göra d igen, visst ok på längden då men töjde sig som ett svin o blev helt kass me skydd osv efter bara en vecka.... Lycka till! :tummenupp
 

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Då jag jobbar inom konfektion själv så fick jag d gjort gratis av en kontakt men gissar en "kärnör" tar någon hundralapp för det dock beroende av hur långt du ska ha d ! Har själv fördelen att d inte behövdes fixas i benen då jag har korta ben i förhållande till min längd... Kan rekomendera Arlen ness 2 delade ställ tycker dom sitter klockrent om man e lång o smal tror mitt e längat 2 cm i ärmarna. Köpte för stort (stl 54) sist kommer aldrig göra d igen, visst ok på längden då men töjde sig som ett svin o blev helt kass me skydd osv efter bara en vecka.... Lycka till! :tummenupp

Ok, tack för informationen! Är ditt ställ verkligen längat på bilden du lade upp? tycker mig inte en enda skarv eller något som avviker från orginaldesignen.

Edit: såg nu att du skrivit O längat.. har du någon bild på hur det blev efter förlängningen? :)
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Är själv 182cm lång och väger strax under 80. Har ett 2 delat berik st 52 som jag tycker sitter väldigt bra efter att ha töjt det lite. Precis det går att stänga i kragen när jag har ryggskydd på mig. Skulle rekommendera det till dina mått.
 

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Cambridge, New Zealand
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Kom ihåg att alla skinnställ töjer sig.
Sitter det bra i början så är det för stort efter några veckor.
Jag är 190 cm och väger 110 och har ett Nytt Arlen Ness raceställ storlek 36.
Det viktiga är att skydden inte halkar åt sidan vid en krasch.
Det skall sitta tight för att funka :)
Jag vurpade förra veckan på Mittsverigebanan och skydden satt på plats så jag slapp brutna ben.
Har också vurpat med Goretex-ställ där skydden gled åt sidan när jag slog i backen.

inte storlek 36 utan du menar väl 56
 

draggen

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Ort
Jönköping
Hoj
K5
Vilka små storlekar alla kör med! Eller kanske spyke´s ställ som är lite mindre?
Jag är 193/90kg Kör ett spyke helställ strl 56 Det är riktigt tight får inte ihop dragkedjan verken nere eller uppe. Det är iofs dålig stretch i de men ändå.
 

sticke

drygare än yes...
Gick med
23 May 2006
Ort
H-Town
Hoj
F4 Izzle
tja, jag är 190cm o 83-85kilo strl 54 satt klockrent, va tajt i början men sen satt det som ett korvskinn, kanon! vet inte om det hjälpte men det allt jag har o gå på, kanske skulle hållt käft men nu e det sagt :yoparty
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Detta eviga tjatande om storlekar!

Sh skolan är följande:

1. Prova ut rätt storlek i skinnstället hos en lokal mc handlare i Sverige
2. Beställ från nätet


Gör om gör rätt!
 

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
dra å prova på lokala handlaren, helst modellen du ska ha, det är en jädra skillnad och det är ju livsviktigt att det sitter bra. dedär berikställen är jävligt tighta. jag tar normalt 48-50 men deras 50 blev en svettig historia att få halvpå och än svettigare att få av (jag trodde ALDRIG det skulle komma av, ångesten kom krypande)

gör nu som alla säger :tummenupp
 

Jasko

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Ort
gbg
Hoj
R1 -06
Tjena killar.....
berik 2 delat strl 54. 189cm 97kg? är det ens någon ide åka testa?
 

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Ort
10% Alingsås 90% Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Detta eviga tjatande om storlekar!

Sh skolan är följande:

1. Prova ut rätt storlek i skinnstället hos en lokal mc handlare i Sverige
2. Beställ från nätet


Gör om gör rätt!

Precis!
Även om folk skriver att dom är så långa och väger så mycket är det ju inte sagt att alla ser likadana ut i kroppsbyggnad.
Själv kör jag med Lindstrands Sepang i strl 50, mäter 184/79 med midjemått på ca 82 cm
Hade det inte varit för bredden över axlarna samt benen hade jag kunnat gå ner en storlek.

Berik, Arlen Ness och andra italienska tillverkare har jag hört är en storlek upp jämfört med andra. STR strl 50 = Berik strl 52
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top