Stuff skrev:
2044621 Min hoj är direktimporterad från Tyskland, så för att kunna teckna en Honda-försäkring måste den tydligen besiktas av en verkstad. Försäkringsbolaget menade att de vill se om den är i orginalskick.
Min fråga är om det spelar någon roll att det sitter Acrapovic-pipor på den? Eller kan det bli problem?
Jag har besiktigat min hoj på honda center för försäkringen.
Jag hade inte originallack på hojjen och ny undertail med diodbaklyse och micron slip-on på hojjen och det va inga problem.
Det försäkringsbolaget vill veta är vad dom ska ersätta vid en eventuell stöld, omkullåkning/krock.
Du får ha hojjen i vilket skick du vill men om du har en skada vid besiktningen som du lagar efter och efter ett tag åker omkull eller liknande så får du inte ersättning för den.
Jag tog dock med mitt originalsystem till besiktningen så att dom kunde se att det var oskadat. Min lack sa dom att den blir lackerad i en verkstad om jag åker omkull (samma kulör som jag lackat i) istället för att if betalar honda stora summor för färdiglackerade delar.
Det dom kollar nogrant är om det är skador på ramen, repor på motorkåpor, framgaffeln, och smådetaljer.
Har du tänkt att lägga ut stora summor på att göra din hoj unik så gör det innan besiktningen (eller besiktiga den igen) för du vill nog inte bli ersatt med originalprylar om delarna du slängt på kostar mer än originalet.
Lycka till!
Glömde: Eftersom du bor i tumba kan jag starkt rekomendera honda mc-center i södertälje
http://www.mc-hornan.se dom besiktigade min och dom e bra som fan att ha att göra med