rallysalle
Medlem
Tänkte jag skulle besikta min fajter i maj som jag byggt i vinter , är det nåt problem elr måste man typregga om den elr dylikt?
Last edited:
Tänkte jag skulle besikta min fajter i maj som jag byggt i vinter , är det nåt problem elr måste man typregga om den elr dylikt?
Om man svetsar om bakramen, bör man inte regbes då?
Nej, man bör snarare "hålla käften" om det
Nej, man bör snarare "hålla käften" om det
Halloj. Var o besiktigade min i fredags. Det enda du behöver tänka på är att ha E-godkända lampor runt om. Samt skylten väl synlig med skyltbelysning och ljudnivå. O så klart hastighetsmätare o kontrollampor.
Kolla så allt sitter som det skall innan du åker. För det enda besiktningsmannen gjorde var att klämma o känna på allt..
Sedan e det nemas problemas.
Alternativt e ju om du tagit bort en sittplats så kan du nog torska på det kanske. Dvs. Ensitsig hoj. För det står i regbeviset att det är 2 sittplatser inkl, förare.
Lycka till!
Hoj!
Här kommer en liten genomgång vad som ev kommer att kollas!
* Fungerande blinkers "avstånd mellan blinkers är följande: 24cm i fram & 18cm i bak! Miniblinkers är väl OK om de nu verkligen ger ett bra sken. Tänk er själva, Ta nån dag när det är riktigt bra solsken, slå på blinkers och gå bort ca 5m från hojen. Om ni inte ser blinkade skenet så kommer garanterat inte nån bilist göra det heller från t,ex 25m. Blinkers är viktiga punkt slut!
* helljus samt helljusindikatorn från -84 och framåt
* halvljus Om du är osäker på höjden, se till att kunna komma åt inställningsskruven så brukar de oftast hjälpa till!
* Positionsljus i bak fungerar
* bromsljus (fot och hand) Kontrollera att bakre bromsljus kontakt verkligen fungera för de brukar kärva ihop
* skyltbelysning som verkligen lyser upp skylten, inget skit
Och till slut det viktigaste: Var trevlig mot besikningsgubben så är han med all säkerhet trevlig tillbaks. Många av dem som besiktar hojar har ett mcintresse själva så visst kan de mkt även de!
Vadå kedjelås åt rätt håll? Vilket är fel håll?
Vadå kedjelås åt rätt håll? Vilket är fel håll?
Har ni nyare hojar som är helfordonsgodkända ska dom vara helt original. Sen hänger det mycket på besiktningsmannen vad dom släpper igenom.
Eftersom du inte sa något om det så kanske de inte behövs.... men dum som jag e så frågar jag iaf..
Positionsljus i fram?? Behöver man inte ha det?? Vore ju skönt isf, har inget nu o ska in o bes snart...
Tackemycke
Besiktningsmannen "heter besiktningstekniker nu för tiden" ska inte blanda ihop kontrollplanen och reghandboken när en vanlig besiktning ska göras!!!!
Kommer du med en helfordonsgodkänd hoj utan kåpor och med ett crosstyre kommer besiktningsteknikern inte släppa igenom den med största sannolikhet.
från och med vilket år blev hojarna helfordonsgodkända?
...
* reflex "kostar max 25:- efterkontroll kostar 180:-"
...
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |