Besikta med slipon?

R1Björne

grim
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
kotte
Hej, ska man våga chansa och köra till bilprovningen med ett akra-slipon på en retta´? Jag hade tänkt byta idag till orginal men sliponet sitter fast ganska duktigt. Jag kommer förmodligen behöva värma och krångla för att få bort det, så jag funderar på att chansa men det kanske är dumt. Här går säkert åsikterna isär men jag har ingen lust att få en tvåa på ett slipon när jag trots allt bytt alla blinkers och skylt mm till orginal.

Antingen går hojem igenom och jag slipper byta eller så blir det en tvåa och jag måste byta för att sedan besikta igen. Har lite beslutsångest:gnissla , chansa eller safea... Ge mig lite tips!

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
Akra helsystem brukar inte vara något problem. Har dock ingen erfarenhet av R1 och slipon.

Herlog

CBR600F 2001
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
2001 Honda CBR600F
Besiktigade min i förra veckan. Satte i en insats i min Yoshi på CBRen, men när jag kom till besiktningen så undrade han varför den var så tyst:D
"Åhh du har ju tillochmed satt på en reflex":)
Så det hänger nog mycket på vilken beskille man får.:gnissla
Jag chansade som sagt inte, men nu efteråt så kände man sig ju nästan lite dum... Tänk om han tror att jag kör med den i alltid:D

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
Jag hade chansat därför att jag tror att det går igenom. Så våldsamt väsnas det väl inte med R1 + Akra?

morphine

what the fouko
Gick med
23 Sep 2007
Hoj
R1 -07
Tänkte göra exakt, EXAKT, samma sak som dig. Besiktning med Akra på en R1 -02. PM:a gärna eller hör av dig på annat sätt när du gjort det så jag vet om det gick eller ej.

//Morphine

h@lle

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Hoj
Kawasaki ZX12R
jag besiktiga min zx12r med yoshimura slipon och de ville inte släppa igenom den.

mätte upp den till 103,6 och 103 db var lagligt.. så sjukt irriterande

180kr fattigare så jag hade bytat till original om jag varit du

lycka till

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
jag besiktiga min zx12r med yoshimura slipon och de ville inte släppa igenom den.

mätte upp den till 103,6 och 103 db var lagligt.. så sjukt irriterande

180kr fattigare så jag hade bytat till original om jag varit du

lycka till
Äsch, jag har gått igenom fem gånger med yoshi helsystem. Om du låg över 103 så måste sliponet vara ganska gammalt. Kanske behöver spinnas om?

h@lle

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Hoj
Kawasaki ZX12R
Äsch, jag har gått igenom fem gånger med yoshi helsystem. Om du låg över 103 så måste sliponet vara ganska gammalt. Kanske behöver spinnas om?

Ehm helt nytt köpt ifrån usa och fick det i april... men det beror oftast på vem man får som besiktigar gissar jag på, denna gubben var ju en sur fan!

grattis till dig iaf :tummenupp

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Besiktade min precis med micron slipon. Inte akra i och för sig.
Men var inte några problem. Han berömde t om ljudet för han byggde eget helsystem.
Beror nog mkt på vem du får.

R1Björne

grim
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
kotte
Fegade ur och bytte till orginal, viket iofs verkade klokt eftersom han pillade på nästan varenda del på hoj... känns skönt nu + att jag slapp dumpa extra deg på ombesiktning:yoparty

Nu ska jag bara sätta tillbaka allt:D

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Impa på besiktningsmannen om hur dyrt ditt slip-on är. Dra några höga toner och ge han tummen upp samtidigt som du blinkar med ena ögat - fungerar alltid

Thommy

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Gixxer
Ja var iväg med min förra veckan med devil slipon på, han sa ingenting om det, men det var i Bista i Örebro!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln