Besiktiga Ducce monster 900 med SilMotorburkar med dB- killers

Trebork68

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2014
Hoj
2014 Ducati M1200S
Nu har det blivit dax för min första bes av Duccen, funkar det med Sil- burkarna, eller måste man skruva på original?

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Aldrig någonsin har jag skruvat på orig burkar...och haft Sil ett antal ggr på mina Duccar genom åren. Om du är extra nojig > dbkillers, själv brukar jag inte ens ta med det. Aldrig något problem.

Ducatisteen

Medlem
Gick med
12 Feb 2010
Hoj
Ducce851S, UrMonster900, NicoBakkerQCS mm
Ska allt vara rätt så godkänns knappast Silmoto-ljudet! Jag har kört med såna i mera än 10år på min Monster 900 och fått dem godkänt alla gånger med undantag av en gång där jag inte hade i db-killers imonterade. Jag hade just packat om burkarna och tyckte nog det skulle gå bra men icke. Så det är nog bara att glömma att besiktiga utan!

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
Grabbar.... Jag hade 105 db på tomgång med min gamla Max. Fyllde krökarna med diskbollar från ÖB. Den gick piss, men klara db testet med råge. Tog 15 min att trycka in och kosta 50kr!

:yoparty

DUCATIMECCANICA

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2008
Hoj
Ducati 750ss -96/900ss -93.
Säkert inga problem, besiktigat 900ss flera ggr med både Silmoto och Contibullerburkar utan db-killers och dom har aldrig ens kommenterat ljudet annat än att den låter fint :tummenupp och dom bullrar rätt bra.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Det beror mycket på besiktningsmannen. Senast jag besiktigade fick jag kommentaren "det här var det roligaste vi haft inne idag, och gott låter den också..."

Sen finns det säkert besiktningsmän som inte alls är lika entusiastiska och failar ett dylikt välljud.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...