Besiktiga med trasig bakskärm ?

Honungsblomman

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2012
Hello!

Jag råkade dra sönder bakskärmen när jag spände fast hojen på en släpkärra på väg till banåkning. Jag fick tejpa fast den med silvertejp och den sitter fast bra.

Inför banåkningen sa de inget om det i samband med besiktningen men där kollar de ju inte precis allt.

Nu ska hojen in till Bilbesiktningen och jag kommer nog inte hinna byta till en ny skärm...

Någon som har en aning om det skulle spelal någon roll vid en besiktning ?:confused::confused:

Om det inte finns vassa kanter som sticker ut eller inte påverkar placering av belysning eller skylt, så ska det inte vara några problem.

Om jag inte minns fel så är 3mm med avrundningskant en bra måttstock för vad som kan anses som vassa kanter, ex kepor på lysen och annat humbug. Ett annat stalltips är att om du drar/slår handen över skadan och behöver besöka sjukstugan alt. självömkan (läs; plåster/bandage) så lär det anses som vassa kanter.

Alltså, det här med vassa kanter..... Det är inget vasst alls nånstans, jag har liksom bara behövt tejpa fast fästet där det gick av....
Det jag var lite fundersam på var om de skulle tycka det var risk att skärmen skulle lossna......

Alltså, det här med vassa kanter..... Det är inget vasst alls nånstans, jag har liksom bara behövt tejpa fast fästet där det gick av....
Det jag var lite fundersam på var om de skulle tycka det var risk att skärmen skulle lossna......
Jaa du, det är ju lika lätt att gissa som att gissa vad du har för handikapp i golf liksom.
Upp med bilder, eller film, så ska vi gissa åt dig :krama

Tja hinner du inte att byta skärmen innan besiktningen så är det väl bara att åka dit och hoppas på det bästa.

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick