Besiktigas i morgon

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
I morgon ska hojjen besiktigas (jag vet att jag drog igång en tråd förut, men nu är detta på allvar)

Bryr dom sig om Konfilter?
Hur mkt den låter?
ska koppla ur avg. porten när jag står och väntar på min tur, ska jag besvära mig om att stoppa i en strypning i jollyröret också?
ska man ha med sig några papper?
har för mig att det kostar ca. 260:-, någon som vet om dom ändrat?
bryr dom sig om ens signal horn? har (kompressordrivet horn)

det är väll det jag kan komma på att dom kan annmärka på.

Mitt bakdäck är jätteslitet, tror att det kan vara på 1mm precis kanske 0,9mm blir dom jättegriniga?


hoppas någon kan svara på detta

PS är det någon som känner för att köra med mig dit??? och ta en liten tur på bogesundsv. efteråt (har det som sagt ganska illa ställt med bakdäcket) :D
 
Last edited:

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Ort
Söderhamn
Hoj
Zx9R -99
hur mycket den låter kommer dom nog att reagera på samt att dom kommer nog att påpeka bakdäcket. men jag vet inte , om den måste vara orginal men antagligen! annars e det ju lite skumt , kolla vad dom andra skriver med. så ska det nog gå bra :tummenupp
 

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
BlueNinJa skrev:
hur mycket den låter kommer dom nog att reagera på samt att dom kommer nog att påpeka bakdäcket. men jag vet inte , om den måste vara orginal men antagligen! annars e det ju lite skumt , kolla vad dom andra skriver med. så ska det nog gå bra :tummenupp
TITTA någon som har skrivit :D :banana
bakdäcket kommer jag garanterat få anmärkning på om dom inte är jätte schyssta osv.. och man kanske kan dra till med något
"ska byta däck i veckan"
drar ju ur avg. porten så då känns det som om den går som en påse skit och vill inte varva mer en 7000rpm iaf (har inte testat hur mkt den varvar då)
och ja den låter ju inte så farligt heller :gnissla
 

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Ort
Söderhamn
Hoj
Zx9R -99
Men då ska du se att det kommer gå bra :) ja det är ju bara att ljuga som sagt att säga att du ska köpa nytt däck, aja hur som helst lycka till ;) :D
 

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
BlueNinJa skrev:
Men då ska du se att det kommer gå bra :) ja det är ju bara att ljuga som sagt att säga att du ska köpa nytt däck, aja hur som helst lycka till ;) :D

tacka så mkt :Bugar
Va ljuga :D nee jag ska ju köpa ett nya däck fram och bak med jätte mkt klister så jag kan köra ifrån alla i kurvorna :D
dock finns det stora hål i ekonomin, och dessutom får man ju inte byta däck fören den obligatoriska burnisen är gjord och däcket smällt :tungan :tuttar :arsele
:rolleyes:
 

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Ort
på havet
Hoj
K7
Varför skulle det spela någon roll om den låter mycket? d.v.s om den itne går över decibellnivån (men det har jag väll svårt att tänka mig :va ) eller är det en annan decibell nivå för 125cc ? Jag tror du går igenom, kan ju vara för bakdäcket du inte gör de isf.

nomolas
 

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
Vilken tid ska du besiktiga imorn? Jag är iaf sugen på en riktig långtur. Typ åkaåkaåka hela dagen. Någon som är på?
 

Solid snake

Guest
Om dom anmärker på däcket o du säger att du ska byta i veckan så kommer hela du bli blå när dom säger "kom in o visa när du har bytat, annars får den körförbud!" :D
 
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Honda Ns125F med 180cc och effekt system
jag har Besiktigat min Ns125f med Effekt system och ostrypt men dom la inte ens märke till det ... Så det ska någ inte vara några problem med Effekt systemet
 

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
Monterade om till vanliga signal hornet, och drog isär kontakten till avg. porten.
Blir tvungen att besiktiga, nästa månad och byta följande:
*drivpaket
*däck fram och bak
*Och halvljuslampa (lyser svagt)

Drog ju avg porten på platts, besiktningsmannen sade något i stil med "Den gick ju inge vidare" :D jag skyllde givetvis på att den miständer pga för mkt olja i soppan :D
 

_Karlstrom

Cross kung
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia rs 125
Ajdå det var ju inte allt för bra att du måste ombesiktiga :död

Jag besiktigade ju min nu för 3veckor sen klara mig utan några anmärkningar. Fast fick stå och fixa med bromsljuset kvällen innan.
 

Freerider88

Ligist som vill mycket men vågar lite
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
SV650s, Oreggad supersnabb Yamaha DT 125
Besiktning?

Jag fattar inte, gör de ingen effektmätning påbesiktningen??? :confused:

Alltså behöver man inte ta bort eventuellt trim förutom det som överstiger bullernivån?

Eller?
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Freerider88 skrev:
Jag fattar inte, gör de ingen effektmätning påbesiktningen??? :confused:

Alltså behöver man inte ta bort eventuellt trim förutom det som överstiger bullernivån?

Eller?

Stämmer bra, dom KAN inte ens kolla effekten
 

niklas_gripen

need for speed...
Gick med
19 Dec 2004
Ort
Sävsjö
Hoj
kawasaki kxf 250-04
Anton_Ljunghusen skrev:
Stämmer bra, dom KAN inte ens kolla effekten

Precis, står det 11 kW i pappret är det inga problem, ännu bättre om man har kvittot från verkstaden som gjorde strypningen, då har dom inget och säga till om. Dom kan knappast säga: "jag känner på mig att den är ostrypt".
Det håller inte.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top