Besiktning hoj nr.2 (undrar fortfarande om de verkligen kan sitt jobb)

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
På eftermiddagen var det dags att inregistrera motorcykel nr2 den från Tyskland. Bärde av med släp och bil till högdalen. Där var dem mycket trevliga och för alla er som funderar på att importera kan jag bara säga att det är lugnt.

Reglerna säger i strikt original utförande döm av min förvåning när det enda han klankar ner på är min framblinkers som inte var en kategori 11 blinkers (framblinkers = kategori 11) min framblinkers saknade den märkningen och han kunde därför inte godkänna den. Så det blir till att göra en kontrollbesiktning på framblinkarna. Lånar mina gamla original till banditen så länge.

Men man kan väl säga att om min hoj går genom så går nog det mesta genom utan problem. För att verkligen förstå, kika på den gröna 7an på http://ninjaz.kicks-ass.net/fredda66
Strikt original utförande? Don't think so.

Iofs har man hört (märk väl hört, alltså rykten) att folk har blivit sågade för att de haft slip-on monterat.

Han frågade vid ett tillfälle om avgassystemet var original. Jag visste inte om jag skulle garva eller ljuga, vart något mellanting.
"Nej det är nog rätt tveksamt" :D :D

Klarade för övrigt dB provet också, 99dBs skönsång presterade den vid 6000rpm. Man nästan log åt besiktnings gubben. Så nu är det inte långt kvar tills den är körklar! Mohahahah!!

//Fredda :squid

Last edited:

oskar

insnöad
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
offroad
värst va knepigt du verkar ha haft det..
När jag reg bes min import i högdalen kolla han bara lyktor och vikt, sen var det klart, han startade inte ens fanskapet, och det var ju bra för avgassystemet läcker som fan..

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
grymt snygg!! kawan!

hur mycket kostar allting förutom hoj och transport när man ska hem en hoj från tyskland? e sugen på att "hämta" hem min nästa hoj!

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Orginal e gay!. Det är enligt mig tråkigt och opersonligt att har en stndarad hoj i stället för att passa på att uttrycka dig!.

p.s. Muckt ball kawa gillar speciellt ducce-style lösningen med ljudämpningen.

Dziobek

Staten Litar På Mig
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
korvmojsrääser
hornet oskar skrev:
grymt snygg!! kawan!

hur mycket kostar allting förutom hoj och transport när man ska hem en hoj från tyskland? e sugen på att "hämta" hem min nästa hoj!

inregistrering 2000:-
Skatt 175:-?
försäkring ----
sen är det klart...

Jompa73

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2003
Hoj
VFR800
Undrar om besiktningskillarna blir sura om man kommer körandes med en oreggad hojj? Har inget släp att tillgå och har inte så värst långt till bilprovningen.. Och hojj från Tyskland är på G.

Kanske är dumt att chansa? :)

Man kan hyra släp, jag vet ;)

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
Bara kolla lyktor och vikt? men då kanske din är helfordons godkänd COC besiktigad, då behöver dem inte kolla något mer än vanlig kontrollbesiktning, knappt det. Men din kanske var original också och då skall det inte vara något som helst problem.

Min däremot:
* Stålomspunna slangar fram/bak
* Nya bromsok fram
* Höjd bak
* Tysklands strypt 98HP
* Totalt nerslitna däck ;) (skall göra en schyst burnout innan dem byts :D)
* Avgassystem helbyt
* bakdel ombyggd

--------------------------------------------
Kostnad för att ta hem hoj, varierar, tjejen betalde 5000:- frakt med ASG. Jag betalade 1800:- frakt från dem lokala knösarna typ, kom med en mystiskt skåpbil en sen kväll och kasta av hojen i bara farten :D hehe men billigt vart det!
Beroende på vilken typ av hoj och prisklass du vill ha så kan man nog krast säga att du kan tjäna mellan 10-20 000:-
Finns ju rätt mycket udda byggen att hitta där nere också.

----------------------------------------------
Nej min bandit brukar inte stå vid telefonplan

----------------------------------------------
Inregistering 1760:-
Kontrollbesiktning 260:-
Försäkring *****kr

-----------------------------------------------
Hyr släp, funka skit bra, kika på ninjaz.kicks-ass.net ser du hur jag löste det, stod stadigt som fasiken, jag körde genom hela stan med den surrad sådär. Essingeleden, E18, E4an no problem.
Kostade 210kr/dygn

//Fredda

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln