Besiktning och ljusbild

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Malmö
Hoj
svart sebeärr 600
Ska besiktiga hojen om ett par dagar och har lite problem med att ställa in en bra ljusbild pga. att jag kör med krashkåpor som är "hemma-modifierade" med hål till lyktan och blinkers. Det jag undrar är om det blir en 2'a på det om dom är petiga? Lyktan är godkänd med bra reflektor och ny lampa osv. Om det nu skulle va så att den bländar eller lyser lite för lågt.. måste jag då komma tebax en annan dag och betala för en ombesiktning? :va
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det brukar alltid vara bättre att ha lite för låg ljusbild, gnäller dom så är det bara att säga att man oftast kör med skjuts, och då blir ju ljusbilden bättre :)
Men det kan nog bli svårt med kraschisar. Justera så bra du kan, och hoppas på det bästa :)
 

yamahabert

mc turer på yamahan
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Norsborg
Hoj
Honda cb 900 1982
ang besiktning

i förfjol besiktigade jag min mc för hög bild fick justera på plats så det vart -
godkänd på pappret i alla fall mvh bert o lycka till
:)
 

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Malmö
Hoj
svart sebeärr 600
cbxbert skrev:
2084308 i förfjol besiktigade jag min mc för hög bild fick justera på plats så det vart -
godkänd på pappret i alla fall mvh bert o lycka till
:)

Tack för svaren men det är tyvärr så att för att kunna justera ljusbilden måste jag skruva av hela toppkåpan för att komma till, tack vare krashkåpan :gnissla, och jag försöker undvika det så mycket som möjligt i och med att varje gång jag gör detta får jag minst en ny repa på den nya lacken.. pga att man måste bända och slita och dra, aja hoppas dom släpper genom mig :näsblod
 

H_sson

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2005
Ort
Göta
Hoj
Ingen
Var och besiktigade min i Måndags, mina lysen stod för högt upp, jag skulle fått en 2:a på det, men jag tog bort 2 kåpor så han kunde komma åt och skruva ner dom.
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
Ooops skrev:
2084564 Tack för svaren men det är tyvärr så att för att kunna justera ljusbilden måste jag skruva av hela toppkåpan för att komma till, tack vare krashkåpan :gnissla, och jag försöker undvika det så mycket som möjligt i och med att varje gång jag gör detta får jag minst en ny repa på den nya lacken.. pga att man måste bända och slita och dra, aja hoppas dom släpper genom mig :näsblod

Kör utan kåpor till besiktningen och justera på plats?
 

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
Besiktade min förra fredagen, kollade ljusbilden hos farsan innan han drog iväg, såg ut som skit, väldigt spridd men dom är inte alls noga med den! inte här där jag bor iaf! Hade dessutom 0,5 mm glapp i svingen som dom också missade! :confused: :va :arsele
 

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Malmö
Hoj
svart sebeärr 600
tuppjuck skrev:
2085131 Kör utan kåpor till besiktningen och justera på plats?

En bra idé om det inte hade varit så att lyktan sitter fast i toppkåpan :(
Om du vill se hur det ser ut titta här

Men tack för ditt svar. Det blir väl att försöka ställa in så gott det går och hoppas på det bästa :Bugar
Någon som har ett bra knep hur man ställer in ljuset? Har för mig att man ska sätta på ljuset och gå 10 steg bort och sätta sig på huk och så ska det inte blända... :confused:

Fireblade-mange skrev:
2085168 man kunde ju fått en bra å veta men, nänä ge maj ombesiktning......jävla :tomten .
han som bes den när ja skruva upp ljuset tyckte me att de räckte me en bra å veta.

Du blev alltså tvingad till ombesiktning? Så jävla sjukt...... kunde dom inte hjälpa dig ställe in ljuset istället?? Va tar en besiktning 5-10 minuter.. och kostar 200 spänn och dom kan inte ens hjälpa dig med detta? Skandal.. hoppas jag inte träffar på samma kille för ibland har jag svårt att kontrollera mig :mad:
 

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
Ooops skrev:
["Men tack för ditt svar. Det blir väl att försöka ställa in så gott det går och hoppas på det bästa :Bugar
Någon som har ett bra knep hur man ställer in ljuset? Har för mig att man ska sätta på ljuset och gå 10 steg bort och sätta sig på huk och så ska det inte blända... :confused:"



Kör in till en verkstad och be att få låna en sån där apparat som man kollar ljusbilden i väl? Det lär du säkert få göra, eller släng till dom en tjuga så är dom nog nöjda! :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top