Besiktning om 2 månader, första någonsin

C.Silfverbielke

28 grams
Gick med
7 May 2012
Hoj
rad4
Yeah, right...! Du har koll på grejerna du! :tummenupp

...Senast jag kolla var det 18cm men dom kanske har ändrat det i år...

Ja det är ändrat för i år...

Näe givetvis menar jag cm.

Sen stämmer visst 18cm..

66 § För främre körriktningsvisare på tvåhjulig motorcykel får avståndet mellan de lysande ytorna inte vara mindre än 240 mm och de skall vara placerade utanför de vertikala längsgående plan som tangerar de yttersta kanterna på huvudstrålkastarens lysande ytor.
För främre körriktningsvisare får avståndet mellan körriktningsvisarnas lysande ytor och de närmaste halvljusstrålkastarnas lysande ytor inte vara mindre än
1. 75 mm för en minsta ljusstyrka på körriktningsvisarna på 90 cd,
2. 40 mm för en minsta ljusstyrka på körriktningsvisarna på 175 cd,
3. 20 mm för en minsta ljusstyrka på körriktningsvisarna på 250 cd,
4. 20 mm för en minsta ljusstyrka på körriktningsvisarna på 400 cd.
För bakre körriktningsvisare på tvåhjulig motorcykel får avståndet mellan innerkanterna på de bakre körriktningsvisarnas lysande ytor inte vara mindre än 180 mm.

Även den bäste kan ha fel.

Turbotrotteln

Medlem
Gick med
7 Mar 2013
Hoj
Yamaha R6- 09
Har min refelx också på reggplåten precis sådär, var ute i garaget igår och mecka på isskrapa med hjälp av PL400. Blev kanon bra ju!

The Stiffmeister

Master of disaster!
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
B-King
Ang ljudet,titta på brickan som är stansat nånstans på höger sida på ramen,då stå dB och på vilken varvtal,+5db
Så stå det 86 så blir det 91db detta gäller alla nyare helfordonsgödkänta mc,på alla andra är det 103 dB som gäller.

Mookachacka

Medlem
Gick med
20 Jan 2011
Hoj
RC51
Kollat synen nyligen? Verkar som att det börjar bli dags.

Finns säkert snygga miniblinkers, men verkar ju vara trend att sätta på tattiga kolfiberimiationer som ser ut att kostat 29.90:- på ICA Maxi, sen gärna kasta bort originalen i tron om att man gjort hojen bättre, när man i realiteten sänkt värdet med en tusing.

Men som sagt finns det säkerligen smakfulla exempel på monterade miniblinkers, dock är jag av den generationen där jag vill ha ett par rejäla originalklubbor utstickandes som även kan användas som tillhygga om nöden så kräver, ju längre och tyngre desto bättre. De reglerar ju även ner hastigheten något, så jag inte kör för fort, vilket bör ses som en positiv inverkan på min livslängd.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Angående reflex läste jag någonstans att den ska vara lodrätt monterad vilket den är på min gathoj.
På endurocykeln, LV-reg, är den bara smackad rakt på gubbskärmen och lutar som den så tydligen är det ändå lite hipp som happ?

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
KTM 690 Enduro R-15 Tidigare: 990 adventure, bandit 1250, bandit 1200s, fe450, 690 enduro x2, 990 smt x2, vn800
Jag tog spraylim och limmade fast en reflex(ca5-7cm lång från statoil) vågrätt längst ner på skylthållaren, den sitter fortfarande som berget efter 60 mil ca 10 av dom på ställ på grus.

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Hoj
Ingen alls =(
Finns säkert snygga miniblinkers, men verkar ju vara trend att sätta på tattiga kolfiberimiationer som ser ut att kostat 29.90:- på ICA Maxi, sen gärna kasta bort originalen i tron om att man gjort hojen bättre, när man i realiteten sänkt värdet med en tusing.

Men som sagt finns det säkerligen smakfulla exempel på monterade miniblinkers, dock är jag av den generationen där jag vill ha ett par rejäla originalklubbor utstickandes som även kan användas som tillhygga om nöden så kräver, ju längre och tyngre desto bättre. De reglerar ju även ner hastigheten något, så jag inte kör för fort, vilket bör ses som en positiv inverkan på min livslängd.

Smaken är som baken, men man behöver ju inte kasta bort originalgrejerna? Bara att mecka tillbaka om den nya ägaren är av samma åsikt som dig. Själv har jag svårt för stora, orangea klubbor.

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Min hoj fick en rejäl ansiktslyftning i vinter och rullade just genom besiktningen utan anmärkning :banana

Han gillade min reflextejp (ECE104R godkänd, inte helt rätt men såg ändå till att klippa ut en bit med texten synlig :D), han sa inget om rensad bakdel eller diverse hemmabyggda lösningar för växel/fotpinnefäste och bakbromsljus, det enda han kommenterade var att bakbromsen tog väldigt dåligt (inte alls :rodnar).

Men när jag var ute och körde i helgen kommenterade min kille att mina ledblinkers (såna små bollar) inte syns överhuvudtaget rakt framifrån eller bakifrån, bara från sidan. Så nu måste jag försöka vinkla dom på nåt sätt... fasen, jag trodde verkligen det var färdigpillat med hojen :huvet

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år