Besiktning VTR1000f med slipon

falconiii

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Karlstad
Hoj
R1 Svart 2007
El Torpedo skrev:
2056452 Jag fick ombesiktning på min Firestorm med Leo Vince titan high pipes idag. besiktningsgubben verkade lite butter tycker jag.
-Vi har ingen mätutrustning men det är ju helt uppenbart att den låter mer än 103 dB, var hans kommentar.


Är det någon som vet om de får underkänna genom ett sånt godtyckligt uppskattande. Jag är mycket tveksam och har nu mailat bilprovningen.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
El Torpedo skrev:
2056452 Jag fick ombesiktning på min Firestorm med Leo Vince titan high pipes idag. besiktningsgubben verkade lite butter tycker jag.
-Vi har ingen mätutrustning men det är ju helt uppenbart att den låter mer än 103 dB, var hans kommentar.
Var på besiktningen imorse med min VFR. Slängde på mitt orginal igår för att vara på den säkra sidan och läste tyvärr denna tråden efteråt :huvet

Framför mig i kön stod det en krompråm med raka rör. "I helvete att den går igenom" tänkte jag när han körde iväg.
Blev framkallad till porten under tiden som besiktningen av gynstolen pågick. Efter provkörningen av hojen följde det en diskussion mellan de två besiktningsgubbarna ang. just ljudnivån. Dom hade inte heller något mätinstrument då detta var på kalibrering och fick därför göra en subjektiv bedömning. Denna resulterade i ett höjt finger och "Du den där ligger på gränsen, kolla upp den."
Men killen slapp iväg utan anmärkning. Efter detta pratade jag med dom om just bedömningen då dom inte kan mäta.
Dom säger då att "Såvida inte rutorna trillar ur kåken när vi startar så är vi väldigt försiktiga med att underkänna."
Detta innebär DOCK att dom kan underkänna utan att ha mätt. Mycket märkligt i mina ögon men så är det tydligen.

Nästa gång besiktigar jag med Slip On.
 

RGV_250

Race-pengarna är slut...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
RGV250 -97, T595 -98
Någon som har koll på hur dom mäter? Kan ju vara läge att testa innan så man kanske slipper byta till orginal...
 

Ronnybrottom

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Ort
G-borg
Hoj
YZF1000R
RGV_250 skrev:
2062175 Någon som har koll på hur dom mäter? Kan ju vara läge att testa innan så man kanske slipper byta till orginal...

Har läst att det mäts vid 1/3 av hojens max varv, ska då inte överskrida 103 dB. Vet inte vilket avstånd mätning görs på.
 
Nyheter
Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

ExploreBike: Gratis kurs för motorcykeläventyr

Nu kan du lära dig hur man ...

Husqvarna TE125 gör comeback

Husqvarna har fyllt på 2025...

Invigning MC Collection

Någon i folksamlingen på me...

Stenegärd på Tidö idag

Idag, den 18 juni, startar ...

Top