Besiktnings fråga.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Tja!

Jo nu är det så att den 28 juni så ska min hoj in på kontroll besiktning men på ett papper står det att det blir körförbud på hojen den 1 juli.

Och eftersom bilprovningen ligger lite längre bort och jag jobbar den dagen så undrar jag om hojen inte går igenom besiktningen får jag köra hem den eller får den körförbud på direkten eller blir det körförbud den 1 juli? (som det står i papprena).

Hare bra :)

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Tja!

Jo nu är det så att den 28 juni så ska min hoj in på kontroll besiktning men på ett papper står det att det blir körförbud på hojen den 1 juli.

Och eftersom bilprovningen ligger lite längre bort och jag jobbar den dagen så undrar jag om hojen inte går igenom besiktningen får jag köra hem den eller får den körförbud på direkten eller blir det körförbud den 1 juli? (som det står i papprena).

Hare bra :)

Går den inte igenom besiktningen så får du en månad på dig att fixa felet, sen får du körförbud om du inte har besiktat den inom en månad. :)

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
3015144 Men i papprerna står det 1 juli fast det försvinner om den inte går igenom besiktningen?
Ja det försvinner. Det är bara din sista dag för besiktning. Har du då varit där så får du ny tid om den inte går igenom. Alltså får du köra ytterligare en månad. Går att göra så 2 eller 3 ggr.

Madrock

Road slickers
Gick med
18 Jul 2006
Hoj
Yamaha MT-09 2016
Men i papprerna står det 1 juli fast det försvinner om den inte går igenom besiktningen?

1 juli går körförbudet ibruk om du inte besiktat om den igen innan 1 juli Om du besiktar om den innan 1 juli får du ett nytt körföbuds datum. Så funkade det iallafall för min morbror när han besiktade sin.

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Som Ljunghusen sa, besiktningsmannen kan ge hojen körförbud direkt när du är på besiktningen.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy