Besiktningsproblem

zeero_1

Ny medlem
Gick med
13 May 2010
Hoj
Kåtiem 640 -06
besiktade hojen å allt va bra förutom att mina ljuddämpare e uppborrade och det lät ju för mycket tydligen:va:)..nån som har förslag på hur man kan få ner ljudet för om besiktingen? "har inte orginal rören" en ktm 640 -06 tacksam för svar:)

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Utveckla det där med uppborrade, tack. Bilder? Annars är väl en dbkiller ett enkelt sätt att klara besiktning.

zeero_1

Ny medlem
Gick med
13 May 2010
Hoj
Kåtiem 640 -06
uppborrade längst fram , inte jag som gjort det utan killen som hade den innan..har tagit loss ena dämparn å vet inte om han även tagit bort insatsrören i dom,är rätt ihåligt fats med perforerat rör med stoppning, en ide är att ja stoppar i massa stålull typ å försöker sätta nåt vid utblåsen så inte allt drar i väg,exempelvis borra upp en pigg ,eller kanske stoppa med hönsnät, men ska försöka ta en bild å slänga upp!

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Jag hade en gammal hoj för ett par år sedan, som lät på tok för mycket. Jag fylde dämparen med diskbollar, satte ett par långa skruvar i kors, för att hålla hela rasket på plats. Körde till besiktningen och killen undrade :Hur mycket har du mosat in i den här då? Men, hojen klarade sig igenom- och det var ju tanken.
Använd fantasin så löser du säkert det där, du har ju redan flera ideér på gång.

zeero_1

Ny medlem
Gick med
13 May 2010
Hoj
Kåtiem 640 -06
okej..mm får använda fantasin ..annars kanske det finns någon vänlig själ som har orginalen å vill låna ut dom :)

Fleshcutter

Ny medlem
Gick med
25 May 2010
Hoj
Damcykel
Just därför det är viktigt att få med alla orginaldelar när man köper en hoj :tummenupp

Lätt man glömmer av att skitet ska gå igenom besiktning också, hehe.

Nyheter
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende