Beslut

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Plåtniklas skrev:
2358626 Köpa nu. Köpa i vår. Spelar det nån roll? Det är samma känsla jag har för i eftermiddag, förutsatt att allt går enligt planerna, så plockar jag ut en Aprilia Mille. Det är fan hela Augusti och hela September kvar. Köp!

Grattis! Är rätt säker på att du kommer bli nöjd. Släng sen fort på andra buller-burkar... :tummenupp
 

fart freak

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Värmdö
Hoj
VTR Firestorm
Om du nu köper en Ducati som din första hoj, köp en uppsättning crashkåper och puckar... eftersom du kommer med största sannolikhet "tappa den" eller göra nåt annat dumt som ger repor. Nybörjare och helkåper = dyra reporationer.

Kanske är jag lite old-school, men köp en äldre och lite fulare första hoj som du kan göra din nybörjar misstag på. Du lär nog även uppskatta din Ducati mycket mer efter ½ år på en vanlig hoj. Eller köp en Monster som första.
 

lejfan

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Sverige
Hoj
KTM 660 SMC -04
Det är då värst vad folk ska huga direkt när det kommer till försäkring.

Jag kan upplysa om att Folksam har försäkring där fordonet står på
ägaren men andra i hushållet får bruka maskinen.
Men då krävs det ju att du bor hemma.

Hälsningar, lejfan.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Håhå, härligt o skrota en 200kkr hoj som är skenförsäkrad :banana. Det kan svida gott i plånboken
 

theOLDgaylord

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Ort
inneboende
Hoj
honda
Stråle skrev:
2358689 Här blev vi allt lite upprörda, nä skämt och sido jag förstår :tungan

bara skriv att du skiter i skenförsäkrinngen å att du tar den på dig själv så lugnar nog folk ner sig, självklartr så tar du den på pappsen, men skriv aldrig att du ska ta en försäkring på ngn anna än dig själv för du kommer att bli hängd i dina kulor:tungan
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Stråle skrev:


Många på detta forum anser att premierna blir högre för att en del försäkrar sina hojar på en förälder för att få ner premien... personligen tror jag att det e skitsnack, en fix idé som vuxit fram på SH. Det finns FB som tillåter att sonen/dottern också använder hojen och detta är helt legitimt oavsett vad vissa gormar här.

Om du har otur och FB inte godkänt att även du får använda den så kan du riskera att bli utan ersättning vid en eventuell olycka.
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
@Santo: Med det kruxet att den som står på försäkringen är den personen som skall köra fordonet mest! Där skiter det nog sig för de flesta.... :rolleyes:
 

Glooie

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R1200 GS -08
Du ska INTE ha en 999 som första hoj om du inte är rädd för att skada dej och/eller din omgivning. Som en del tidigare säjer, kåpor kostar pengar. Dessutom gör försäkringen det med. Ett råd, köp en äldre hoj nu i höst, kör så mycke du kan med den nu innan vinteruppehållet. När våren kommer så kör av dej med samma hoj och åk sedan och provkör vad du nu tittar på. Provkör inte innan du "rostat av dej". Personligen tycker jag att du ska börja med en monster om du absolut måste ha en Ducati som första hoj. Ex Monster 920 som har ganska mycke tryck, men kostar inte på långa vägar lika mycke som en 999.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Om försäkringbolaget anser att du inte varit ärlig när du försäkrat den och väljer att bryat sin del av avtalet är det upp till dig att stämma dem för avtalsbrott.
Har du gott om jurister i familjen som har mycket tid över?

Försäkringsbolag älskar att krossa kunder juridiskt.
 

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Ort
Östermalm
Hoj
R6-99
Om du bara ska ha trafikförsäkring så kan du lika gärna ställa den på farsan. Ska du ha halv eller hel så bör man tänka sig för lite. Även om t.ex. Trygg Hansa godkänner att andra i familjen kör med hojen så ska den stå på den huvudsaklige brukaren! Skadereglerarna är inte födda igår och fattar oftast misstanke om supersporthojen står på din 60-åriga farsa. Om hojen blir stulen, vilket hojar ofta blir, så kan de starta en utredning för att se att det verkligen var din far som brukade motorcykeln. Om de t.ex. frågar grannarna så får de snabbt reda på att din farsa aldrig suttit på hojen utan att de bara har sett dig köra med den. Skaderegleraren drar slutsatsen att du skenförsäkrat och du får inte ut en spänn! Tror de skulle vara extra intresserade av att utreda saken om du har en hoj för 140000, det är rätt mycket pengar att spara in för försäkringsbolaget.

Har hört att detta hänt en gång, vet inte om det är så vanligt, men för min del känns det fel att teckna en försäkring som bara kanske gäller när det händer nåt!:squid
 

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-län
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
korvgubbe skrev:
2358640 Det här går iofs emot mina principer men jag får väl hjälpa dig att komma på rätt köl igen:


duc_gal_2.jpg

7820.jpg

1069299790.jpg

Hmm... intressant, är det paketpris?


Annars säljer jag gärna min Busa för 200 papp.
 

Stråle

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati, inom en snar framtid.
Tack för alla tips, och även kritiken.

Vi får se hur det blir. Allt detta gjorde ju inte saken lättare så att säga ;)
 

Zephro

gult é inte fult....
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Blade 929:a
R1 racer skrev:
2359266 Köp en Japse hoj så har du 100 över till försäkringar :tungan

Jag säger desamma! Har aldrig fattat va man får för "extra" när man köper en ducati! Jamenar....betala tiotusentals kronor mer för en hoj som låter som den rasa vilken sekund som helst?!? :confused:








<--------Jag ställer mig därborta och väntar på att bli lynchad :näsblod








Ja....okejrå......lite snygga e dom väl......:pannkyss
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Zephro skrev:
2359928 Jag säger desamma! Har aldrig fattat va man får för "extra" när man köper en ducati! Jamenar....betala tiotusentals kronor mer för en hoj som låter som den rasa vilken sekund som helst?!? :confused:

Samma som när man köper bil. Jag har sett en Volvo 850 väglaglig som gör 200 m på sju sekunder och som förmodligen är billigare än vilken sportbil som helst men inte fan väljer jag den framför en Ferrari. Om jag nu hade pengarna.
 

Stråle

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati, inom en snar framtid.
Jag har bestämt mig, hämtar ev en BMW Alpina B10 4,6 litrare ihelgen. Hojjen kommer när jag bestämt mig, vilket kan ta ett tag.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top