Beslutsångest 954 vs Gixxer 1000 k5 el k6

Vilken hade du valt?


  • Antal röstningar
    0

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Om du kör båda hojarna och sedan bestämmer dig tror jag lätt att du väljer gixxern.. hade jag gjort, 05-06 gixxxern är bland det bästa hojar som gjorts!!!
Men sen tycker jag även att 954 är en riktigt snygg och rolig hoj... men inte ens hälften så rå som sukkan..

Men jag säger sukkan!
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Lätt att jag betalar 824:- i försäkring och kan åka alla dagar i veckan utan att behöva bekymmra mig nåt ekonomiskt, än att åka en dyrare hoj och "kasta" bort mer än dubbelt så mkt i försäkring.

Men en om du får billigare försäkring med Honda och inköpspriset kvittar, varför inte en cbr1000?
 

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Tycket CBRen... tänk att behöva bekymra sig om ekonomin stup i kvarten:skrämd
 

CMF

Nummer två är bara den första förloraren
Gick med
6 Apr 2004
Ort
SKÅNE
Hoj
Honda VTR SP1 2001
Tror att du har precis lika kul med hondan. men som sagt. gixxern är vassare. men hade aldrig betalt den summan i försäkring. harde inte äns komit på tanken kan jag säga.
 

SMoto

på diet
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Karlstad
Hoj
ZX10 -08, Corvette C6, Audi A5
sukkan helt klart!! som hoj
honda för att kunna leva, glöm inte bort vardagen. Inte värt varenda krona för att posa....
MEN försäkringen sjunker ganska mycket när hojjen är 3 år gammal, så även r1 -04 kan vara värd att kolla på ang. försäkring.
Vill du även komma undan billigare så tecknar du en halv/helår när säsongen börjar. går upp till hel/hel när du kör bana, semester etc och växlar mellan hel och halv beroende på hur du kör. näs hösten kommer skriver du över hojjen på nån bekant eller säljer den för att bryta helårsförsäkringen....
tog upp detta med mitt förs.bolag och dom tycker detta sätt var helt ok...
 

SMoto

på diet
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Karlstad
Hoj
ZX10 -08, Corvette C6, Audi A5
Då är valet givet, 954 en av de snyggaste, Gix den helt klart fulaste av alla R-hojar...

gsxr 750 är väl en av de snyggaste??:va

Har kollat lite på rettor också (haft en 99a) och det är väldigt fina hojar. Försäkringen där är dock lika dyr i stort sett som på gixxern. Just gixxer k5 å k6 tycker jag att jag sitter lite bättre på om jag ska jämföra med rettan.

ja, gixern sitter du nog bäst på. Även den hojjen de flesta brukar falla för...
köp min svart/grå....billigt!
Har haft 929, 954 med och mycket har hänt fram till k5...
 
Last edited:

Hopplös

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Kramfors
Hoj
Yamaha R1-03
Hade precis samma sömnproblem som dig fast jag valde mellan en 954 och en R1.a men de är ju inte så konstigt att Hondas egna försäkring är så mkt billigare för har du kollat deras självrisk :huvet
 

Nicotin

Guest
sukisuki alla gånger...skönare moppe än -05/-06 finns inte..

Gryymt botten mellan register..powerwheelies blir en del av vardagen helt enkelt...


nu ska man inte jämföra men jag e ( host host ) 30+ och bor i skogen.
betalar 698kr/mån halv..1270 hel/helår..

Oslagbar moppe helt enkelt..
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Om inte stålarna e nå problem för dig,så säger jag yamaha r1-07 sååååå klart:tummenupp :tummenupp
 

Nicotin

Guest
Eftersom jag bara ska ha halv isåfall så är det 15 kakor i självrisk på stölden. Har som sagt eget garage och jäkligt gott om lås så det är jag inte så orolig för :gnissla
Med deras helförsäkring så är självrisken 25 på vagnskadan.



Har förstått att dem flesta som har dem är väldigt nöjda :tummenupp

Hur känns det att ha "gubbpremie" då? :D

Kanske är smartare att köpa en 954 nu och gå på dem värsta prylarna när man väl blivit 30+?


tyst på dig pöjkvasker...:D :D
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
CBR är kanske det tråkigare alternativet, men det är nog ändå vad jag skulle ha valt. Det är ju ändå en bra hoj som du säkert kommer ha roligt med. 2500 kr/månad i försäkring är alldeles för mycket. Jag tycker iaf inte det är värt att leva i misär bara för att ha råd med en hoj. Sen lär väl inköpspriset skilja en del också.

Fast själv hade jag nog hellre tagit R1 -03 än CBR -03, fast det väl en smaksak. Jag kanske är lite partisk eftersom jag haft just en sån R1:a och tyckte det var en mycket rolig hoj.
 
Last edited:
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top