Av ren nyfikenhet, vad på BMW var det som inte höll måttet? Man vill ju alltid tro att BMW's GS serie är top of the line.
På den sista gsa:n jag hade, som var en 2012 så hade den helt galna vibrationer som BMW verstaden tyckte var helt normala. Gick inte att köra i motorvägsfart några längre stunder innan händer och fötter domnade. Helt normalt på en boxer tycker BMW.
Elektroniken i handtagen la av pga att det gick in fukt där.
Elektroniken till bränslepumpen brann upp pga att elektroniken ligger nere i en grop på tanken som samlar upp vatten som rinner in i elektroniken. Två gånger hände det mig. Förslag på lösning från BMW: spruta inte vatten vid tanken när du tvättar hojen eller kör inte i tungt regn. Bra förslag för en äventyrshoj!!!
Med tanke på alla andra problem med bla kardan, läckande olja mellan motor och växellåda, tankgivare som slutar fungera samt nycklar som lägger av i elektroniken så vill inte jag som åker själv på mina resor riskera att råka ut för ännu mer incidenter.
För att jämföra. På mina 35 år på motorcykel har jag aldrig fått stopp eller behövt ringa bärgare. På min enda säsong med min sista gsa åkte jag bärgare tre gånger. Premiummärke? Nja.