Beslutsångest - Hjälp en fellow sporthojare hitta kärleken

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Hoj
Superduke 990
Jag vill börja med att be om ursäkt då jag vet att det finns 10000 liknande trådar.

Sålde sporthojen i höstas och kände väl att problemet var att jag inte kände så mycket för den. Suzuki funkade i ur och skur, var pålitlig, jäkligt snabb och bekväm. Men ändå lite själlös, på något sätt. Nu försöker jag komma på vad det är jag vill ha.

I'll be honest, är nog mer än posör än en banåkare, även om jag säkert kommer köra lite kni, så första kravet är att hojen ska vara snygg. Bakhjul är alltid roligt så en bushoj är nog det jag är inställd på oxå.

Har varit ganska inställd på superduke då den fyller de flesta av mina krav, det som fick mig att tvivla var väl tanken "Kan jag hitta en kul hoj och försäkra den utan att sälja en lunga?"

Så frågeställningen blir helt enkelt, om jag inte ska köpa en Superduke, och vill lägga totalt 75K på både inköp och försäkring denna säsong, vad ska jag köpa?

Tack för visat tålamod med dessa trådar.

// L

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Känns som Aprilia tuono är en kandidat att kika på.

Richardo

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2013
Hoj
ingen
kawasaki z1000.
mv agusta brutale
ducati monster s4r
yamaha fz1

bare noen som kan være å se

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
2009,Triumph Street Triple
Bli inte kär, se henne bara som en tillfällig njutning som du sen ska dumpa, annars sitter du snart här som jag och ryser med tanken om vad dessa snälla kulturberikare nu gör med henne :<

Jag gillar personligen z750 och superduken!

lotus-jonas

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2010
Hoj
VOR 501 solg. ducati 750 sport 2001. yamaha virago 750 1999. ducati 160 monza 1964
Mv Augusta brutale!!!!!! Första modellen 750 ... ...

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Hoj
Superduke 990
Uppskattar allas svar, dock tror jag att en del av er skummat lite väl snabbt. Jag går redan i tankarna på Superduken, men funderingen var om jag kunde köpa OCH försäkra en leksak för runt 75K totalt. Alltså, om jag tittar bort från SD, vad finns det som är lika roligt men billigare. Ducce Streetfighter som någon skrev är fortfarande en våt dröm, om något år kanske...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024