Beslutsångest-R1:a erbjudande.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Jag har fått ett erbjudande om att köpa en R1 01:a
som rullat ca 900 mil enligt ägaren,den ser hyfsad fin ut i skick det som är helt så kanske kan vara trovärdigt.
45.000 kr ca vill han ha,går kanske att förhandla några tusingar.Men sen är där lite knep o knåp pyssel kvar.
Där saknas:
Topp kåpa.
Topp kåpstag/hållare.
Bromsvätskebehållare fram.
Lampor,finns,glaset helt men övrigt med fäste o plast runt om ganska för söndrigt för att laga.
Hastighetsmätare/instrumentet,sönder
I övrigt lite små skönhetsrepor,repad motorkåpa på vänster sida men ej sönder.
Är det måtro något att satsa på? vad uppskattar ni att man kan få ihopa hojen för i godkännt skick för besiktning o körbarhet.
Sitter lite med beslutsångest kompletta R1:eek:r hittar man ju för ca 55-65 tusen kr.
:confused:

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
R1 racer skrev:
som rullat ca 900 mil enligt ägaren,den ser hyfsad fin ut i skick det som är helt så kanske kan vara trovärdigt.
45.000 kr ca vill han ha,går kanske att förhandla några tusingar.Men sen är där lite knep o knåp pyssel kvar.
Där saknas:
Topp kåpa.
Topp kåpstag/hållare.
Lampor,finns,glaset helt men övrigt med fäste o plast runt om ganska för söndrigt för att laga.
Hastighetsmätare/instrumentet.
Är det måtro något att satsa på? vad uppskattar ni att man få ihopa hojen för i godkännt skick för besiktning o körbarhet.
Sitter lite med beslutsångest kompletta R1:eek:r hittar man ju för ca 55-65 tusen kr.

Gränsfall!! Bjud 40.000:-

MVH Martin

Dea

En potatis
Gick med
20 May 2003
Hoj
R1
Finns nog inte så mycket att tjäna om man bara skall fixa och sälja. Om man däremot vill ha en lite billigare hoj att åka med är det nog intressant eftersom man då kan välja att bara fixa det som måste fixas och skita i skönhetsfelen. Men inte över 40 tusen, då är det bättre att köpa en hel för 55'.

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Är hojen rak?
900 mil låter väldigt lite...
Mycket pyssel och delar innan den är körklar.

Själv så skulle jag inte köpt den...

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
Dea skrev:
Finns nog inte så mycket att tjäna om man bara skall fixa och sälja. Om man däremot vill ha en lite billigare hoj att åka med är det nog intressant eftersom man då kan välja att bara fixa det som måste fixas och skita i skönhetsfelen. Men inte över 40 tusen, då är det bättre att köpa en hel för 55'.

Precis mitt resonemang!

MVH Martin

Wheelie-king

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
YZR 500 "replica", Gixxer 1000 K7 "Lucky strike", KTM SX 150 -13, Gilera 180 2-takt
MAX 30.000 för krachat skrot.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
*

Oki får nog tukta honom lite då med olika förslag o se om han ger med sej annars får hojen stå,tror dock att han blir kinkig men somsagt det finns annars ju kompletta att få till schysst peng.
Skulle mest annars ha hojen för eget bruk,lek o skoj :banana

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
En kompis till mig köpte en R1-98 förra sommaren för 44000
Det kommer fler erbjudanden, jag lovar.
Stressköp inte om du är tveksam. Surt att ångra sig när man ringer runt och märker att vissa delar är svindyra.

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Håller med de ovan, 45k är för dyrt eftersom du egentligen kan hitta fina R1or bara strax över det.
Allt kostar att återställa ska man laga och byta de trasiga delarna så är det ju inte en småsumma egentligen, om man nu ska ha nytt och är jävligt noga.
Nä klart överpris på en krockburk.

Och så mste du ju tänka, du kan ju inte tänka att du ger 45k o sen kör med den som en fighter, då har du lurat dig själv.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Beror väl helt på hur sugen du är på att hitta delar och vänta på delar.
Innan man vet ordet av så är det +12 och sol.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
*

Poacher skrev:
Ser ju ut som han har en R1 00a redan iofs.
Jag hade men lyckades med en "piruett" i sommras,har dock inte varit inne o ändrat min profil än.
Var inne på att köpa nån nyare hoj typ 04:a zx10r eller R1 men funderar starkt på att försöka hitta något billigare att ha både nytta o gjädje av.
Vill även "nöjes/motions" köra lite på bana utan att behöva vara allt för rädd om hojen.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
En första prisuppgift på delarna,håll i Er

Har fått en första prisuppgift på delarna,håll i Er.
Summa:17726 kr och då är det ändå kanske en o annan små skruv som oxå tillkommer och ökar priset ytterliggare.
När man har lite svart på vitt så har man kanske lite lättare o argumentera till ett bra prut.

Major Bif

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
Blåvit, R1000 K4. Yoshi Tri-oval bolt-on, Skidmarxz double bubble kåpglas. Bänkad vid 200mil, 155 SAE vid 11.000rpm.
R1 racer skrev:
Där saknas:
Topp kåpa.
Topp kåpstag/hållare.
Hastighetsmätare/instrumentet,sönder
Är det måtro något att satsa på? vad uppskattar ni att man kan få ihopa hojen för i godkännt skick för besiktning o körbarhet.
Låter väldigt dyrt för den hojen plus att det är vintertid! För att göra en lång historia kort ; Köp den inte!!

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Min polare köpte en finfin -00 för 52k, en annan köpte en R6 -01 fin för 43k, så det är alldeles för dyrt.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Tycker det var förmycket. Hojan har varit ikull. Och det är ju en sporthoj bjud honom 30-35000:- Är inte värd mer.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras