JT skrev:Ingen mer som har någon åsikt? Jag har riktig beslutsångest, snälla hjälp!
JT skrev:Nu har det blivit ännu jobbigare!!!
Hade i princip bestämt mig för en Fireblade när en träffar en bekant som frågar om jag är intresserad att köpa hans GSXR 1100 W -94 billigt. Jag gillar egentligen inte körställningen hos gammel gixxern men han säger att de vattenkylda modellerna är bekvämare än de äldre oljekylda modellerna, undrar då jag som sagt kör en del långkörningar. Jag har aldrig kört någon vattenkyld GSXR 1100, är de lika obekväma och jobbiga att svänga med som de oljekylda? Är det stor skillnad i draget?
Hjälp mig, ska jag nappa på erbjudandet eller köpa en Blade av samma årsmodell?
JT skrev:Nu är att det är dax att köpa hoj igen efter en hojlös sommar, jag hade bestämt mig för en Kawasaki ZZR 1100. Den är snabb, bekväm vid lång körning och har billig försäkring som passar en helgarbetande students plånbok. Nackdelen är att den är ganska klumpig.
Nu gjorde jag misstaget att testa en polares CBR 900 RR innan han ställde av den för vintern och den var skit kul! Liten, smidig och rolig att köra. Nu har jag riktig besluts ångest... Ska jag köpa en Fireblade istället, eller kommer jag tycka att den är jobbig att köra långt med? Kan man köra 60 mil i stöten utan massiv träsmak? Kommer jag sakna draget från ZZR:en?
Snälla hjälp mig, vad tycker ni?
JT skrev:Nu har det blivit ännu jobbigare!!!
Hade i princip bestämt mig för en Fireblade när en träffar en bekant som frågar om jag är intresserad att köpa hans GSXR 1100 W -94 billigt. Jag gillar egentligen inte körställningen hos gammel gixxern men han säger att de vattenkylda modellerna är bekvämare än de äldre oljekylda modellerna, undrar då jag som sagt kör en del långkörningar. Jag har aldrig kört någon vattenkyld GSXR 1100, är de lika obekväma och jobbiga att svänga med som de oljekylda? Är det stor skillnad i draget?
Hjälp mig, ska jag nappa på erbjudandet eller köpa en Blade av samma årsmodell?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|