beslutsångest!!

knowme

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
x
tjena!

det e snart dags för mej att skaffa mej en första hoj,har lutat mest åt en sport mc men fan börjar bli sugen på en motard oxå!

hjälp mej va ska jag göra !!

e sugen på båda,men som sagt det e min första hoj så vilken e bäst att börja med? blir det en sporting så tänkte jag fzr 600 eller liknande å blir det en motard så blir det en crf 450 eller KTM 525 Supermotard eller nått liknande !!

va rekomenderar ni om man har beslutsångest???

mvh

Dark_Messenger

Guest
knowme skrev:
2230189 tjena!

det e snart dags för mej att skaffa mej en första hoj,har lutat mest åt en sport mc men fan börjar bli sugen på en motard oxå!

e sugen på båda,men som sagt det e min första hoj så vilken e bäst att börja med? blir det en sporting så tänkte jag fzr 600 eller liknande å blir det en motard så blir det en crf 450 eller KTM 525 Supermotard eller nått liknande !!

mvh
Om du har några olika alternativ du är sugen på, men inte kan bestämma dig så rekommenderar jag dig att gå på magkänslan.

Fråga runt lite här på forumet om vad folk tycker om respektive hoj också. Det kan ge värdefulla tips. Sen är det ju lite skillnad på motard och sporthoj. Du får nog hålla dig till EN kategori hojar om du inte har ekonomi för bägge vill säga. Du kan alltid testa en hoj en eller några säsonger och sedan sälja o köpa nytt om du skulle vilja.

Lycka till!

Automan99

Polyamorös
Gick med
6 Sep 2004
Hoj
929
knowme skrev:
2230189 tjena!

mvh

Jag rekomenderar att du provkör båda och sen gör ett beslut . kör du mycket i staden och på småvägar blir retard bästa valet . men ligger du en del på motorväg och landsväg så blir CBR600 kanon . men jag hade nog valt en Rgv250 före en retard änny dejj :yoparty

-Martin

Blommen

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2004
Hoj
xr600 såld , xr650r
fråga dig frågan vad du kommer att använda hojen till åka långa sträckor eller bara glida runt i stan. Ett tips test kör en sportis och en supemotard.

/ Blom

knowme

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
x
kommer nog glida i stan OCH även lite längre sträckor!!

vill inte ha en tårtbit utan hela tårtan!

ni som kör/kört både motard å sport va tycker ni e härligast?

mvh

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
En fet motard ÄR hur kul som helst....i ca 30 minuter åt gången. :rolleyes: Sen inser man att hojtypen har sina begränsningar....vill du däremot göra något annat än busa inne i stan så är en sporthoj enormt mycket mer "tårta" för pengarna....

Men, as always: provkör, kläm och känn. Det finns inga praktiska skäl att köpa någondera sorten, här är det hjärta, mage eller balle som du beslutar med.... :banana

Last edited:

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
fazerfun skrev:
2230305 En fet motard ÄR hur kul som helst....i ca 30 minuter åt gången. :rolleyes: Vill du däremot göra något annat än busa inne i stan så är en sporthoj enormt mycket mer hoj för pengarna.
:rolleyes:

Jag bytte från SH till en crf 450 hm och har förbannat mycket roligare med den. :tummenupp

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Adde-Gbg skrev:
2230315 :rolleyes:

Jag bytte från SH till en crf 450 hm och har förbannat mycket roligare med den. :tummenupp

va bra för dig :tummenupp ....smaken är ju olika. Har du åkt några längre sträckor på den, till träffar eller så??

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Adde-Gbg skrev:
2230315 :rolleyes:

Samma här, sålde gixxern och köpte ktm 660...har inte ångrat mig än iallafall.
Sporthoj är dyrt om man inte köper något äldre.

Visst kan jag sakna gixxern vissa stunder och kommer väl förmodligen att äga någon längre fram igen men just nu har jag roligare med motarden.

Last edited:

Socrates

Guest
Hade en CBR 600 innan, och nu har jag en KTM 640. Tror jag har roligare med motarden, men kan inte riktigt bestämma mig. Motarden har man roligt med i stan och 70-vägar. På större vägar så brukar jag oftast sitta och svära i hjälmen och sakna en sporthoj. Dock så är det inga problem att ta en sväng på 20-25 mil med motarden på roliga 70-vägar. Funkar säkert på längre stäckor också...har bara inte testat :)

Sep

Radical Riders
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
Honda XL700VA Transalp 2008
peteR1000 skrev:
2230327 Samma här, sålde gixxern och köpte ktm 660...har inte ångrat mig än iallafall.
Sporthoj är dyrt om man inte köper något äldre.

Min erfarenhet är att sporthoj är dyrt om man inte köper något nyare..

Boby

The Dragonfly
Gick med
12 May 2006
Hoj
Honda CBR 600 F -97
knowme skrev:
2230225 kommer nog glida i stan OCH även lite längre sträckor!!

vill inte ha en tårtbit utan hela tårtan!

ni som kör/kört både motard å sport va tycker ni e härligast?

mvh
Jag har själv en Honda CBR 600 från 1992 som första hoj (kostar 3200 halv/hel Trygghansa). Jag tycker att den är perfekt :tummenupp som Allroundhoj (har dock inte så mycket att jämföra med :wiggle då jag bara kört den samt Diversion och Zr7 hos körskolan)
Gå på magkänslan, det gjorde jag och är jättenöjd :squid

Last edited:

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
fazerfun skrev:
2230321 va bra för dig :tummenupp ....smaken är ju olika. Har du åkt några längre sträckor på den, till träffar eller så??
Bra ja!
Längre sträckor, vad menar du då? till Spanien? nej det har jag inte.
Jag brukar nöja mig med att vara ute i 5-6 timmar, vi kör ganska aktivt så efter den tiden brukar man vara helt slut.
Träffar har vi flera gånger i veckan här i stan, behöver inte åka till gotland för att ha kul med hojpolare... :arsele

knowme

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
x
såhär kommer jag göra:

föräldrarna köper sporthojen till mej å betalar försäkringen för den å jag kommer själv köpa motarden å betala försäkringen !!!

mooooooooooooohahahahhaaaahahahahaa

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
knowme skrev:
2231324 såhär kommer jag göra:

föräldrarna köper sporthojen till mej å betalar försäkringen för den å jag kommer själv köpa motarden å betala försäkringen !!!

:corn

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
knowme skrev:
2231324 såhär kommer jag göra:

Mm... säkert! :rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha