Beslutshjälp???

Skall jag resa eller inte?

• Antal röstningar
    0

Mingves

Guest
Jag har ett litet trauma...
Efter att jag blev singel så har ju inte mycket för mig på nyår...alla kompisar skall
fira med sina tjejer och här står jag ensam, vill ju inte vara tredje hjulet....inte alls kul:(
Så nu idag kom jag på den fantastiska iden att jag drar till alperna. Jag har ju semester så det är ju ok.
Problemet är att jag skall Val Thorens v5 så det kommer gå pengar då och jag har som regel att alltid ha minst en månadslön sparad ifall nått händer.....nu är det djävligt lockande att bryta den regeln....(efter jag blev singel har kulorna rullat på sprit och kläder :( )

Hur skall jag göra? Skall jag åka med UCPA och åka skidor i 7 dagar bli 10kkr fattigare och ha kul eller skall jag köra på det säkra kortet och spara pengarna och sitta hemma i Göteborg och uggla? Tänk på alla brudar som kommer vara på resan :tungan Jag kommer ha askul :D
Men sedan ryker halva min buffert vilket är mindre bra....vad skulle ni göra?

///M

Last edited:

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
kolla så alla räkningar för månaden o klara o åk

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
stick!!!!! de gjorde jag.. ångrar inte en sekund.. fast iofs, du planerar på att komma tillbaka igen :D

Mingves

Guest
Asså, jag har stålars. Bara det att jag inte gillar att ha typ lite kvar på kontot. En buffert är alltid bra...

///M

Mingves

Guest
Min kompis kom idag med det eminenta förslaget att vi skall dra till åre:) Hans brorsa fixar boendet gratis!!!
Så nu blir det billigt värre.

///M

Cosmo

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM
Klart du ska åka.
Pengar är bara siffror på en papperslapp. Bara att skriva ut nya...

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Man åker varken till Åre eller alperna för skidåknings skull över nyår.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Mingves skrev:
Min kompis kom idag med det eminenta förslaget att vi skall dra till åre:) Hans brorsa fixar boendet gratis!!!
Så nu blir det billigt värre.

///M

Försätt dig inte i en liknande sits jag befinner mig i. Ingen inkomst och räkningar som väller in. Lever på min buffert nu o e den slut(vilket den snart e) så e d helkört.
Spara o sitt hemma o spela PS2 eller nåt.

Fast fixar du gratis boende e d rätt lockande :tummenupp

Har du bara semester så åk då. Pengar lär ju komma igen. Det gör dem inte här :död

Mingves

Guest
Nu börja kompisen mesa att hans brud :tuttar mm skulle med....djävla toffel :huvet
Han föreslog att vi skulle hyra nån stuga utanför Åre, e han galen :fatta! . Jag e singel, skall jag sitta och rulla tummarna :arsele . Så nu jagar jag boende i åre för en pers :banana , jag har skippat chamonix då det skulle kosta 10kkr vilket jag inte tycker är riktigt värt att betala i när man vet hur det är i alperna kring jul... :rolleyes:

Så har nån en plats kvar i sin stuga i Åre så hyr jag gärna den från 25, 26 eller 27/12 till efter nyår:)

///M

Aero

PBR
Gick med
23 May 2003
Hoj
Stor, go & tysk
Mingves skrev:
Asså, jag har stålars. Bara det att jag inte gillar att ha typ lite kvar på kontot. En buffert är alltid bra...

///M
Alltid skönt med en buffert.. men å andra sidan: om du blir överkörd och dör några dar efter nyår, kommer du då ha dött lyckligare för att du hade pengar på kontot när du dog... :confused:
Åk till Banff i Kanada eller nåt.. :banana

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Fyllechaffis för helvete! Har du ingen skam i kroppen så kan du göra grova pengar på nyårsnatten.
Dessutom är du en av få som är pigg på nyårsdagen.

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Vi åkte till alperna över jul för nått år sen med lion alpin kostade inte mycket. Annars gör som dom säger i Diasalmas gammla slagerlåt spendera dina pengar innan dom tar slut

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...