Besparingar åt staten!

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
I dages samhälle behöver vi ju spara!. Så jag har kom på att polisen skulle kunna spara en förmögenhet om dom dammade av sina gamla hojar i stället för att köpa nya. Backelitdäck, bromsbackar och lager till en gammal bmw kan ju inte vara så dyra, så underhållet blir nog också en rejäl besparing?.

p.s. kanhända sparar vi också en slant i böter, så blir alla parter nöjda och glada.

Bifogat

• mcpolis.jpg
    mcpolis.jpg
    31.8 KB · Visningar: 478

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Hightuned skrev:
I dages samhälle behöver vi ju spara!. Så jag har kom på att polisen skulle kunna spara en förmögenhet om dom dammade av sina gamla hojar i stället för att köpa nya. Backelitdäck, bromsbackar och lager till en gammal bmw kan ju inte vara så dyra, så underhållet blir nog också en rejäl besparing?.

p.s. kanhända sparar vi också en slant i böter, så blir alla parter nöjda och glada.
¨

På vilket sätt sparar vi en slant i böter? De kommer ju aldrig ifatt nånting som rullar på vägarna med de där skrothögarna.
inga pengar från böter juh :rolleyes:

750RR

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Jag sa "VI SPARAR", alltså vi hojåkare!. Då inte ens en 125:a lär bli upphunnen av en sådan jordfräs så behöver ingen stanna och betala.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Hightuned skrev:
Jag sa "VI SPARAR", alltså vi hojåkare!. Då inte ens en 125:a lär bli upphunnen av en sådan jordfräs så behöver ingen stanna och betala.

Men staten kommer ju att gå back..... vem tror du får betala det brainiac :rolleyes:

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Var är bäst för dig. -Hmmm, att du betalar böter eller att staten förlorar pengar?.

p.s. Jag kan gärna betala mer skatt för att kompensera underskottet om du oroar dig för att stadskassan skulle torka ut vid uteblivna bötesintäkter fårn hojåkare.

p.s. Igen jag tycker att motorfolker bär mer än sin del av skattebördan, så inför då i så fall något typ av fågelskådar skatt eller något?, så att att hobbygrupper i samhäller får ta del av bördan. Det kan du väl knappas han någonting emot?.

Last edited:

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Varför vill du att andra ska betala din hobby?

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Det var ett ironiskt exempel. Som du säker är medveten om så är det "DU" som betalar andras hobbies. Dom perversa summor du betalar i vägskatt, bränsleskatter, miljöavgifter och acciser överstiger vida det du kostar. Du ger alltså ett överskott som staten gör vad den vill med. T.ex. skull pengara fårn skyltfonden komma trafikanterna tillgodo igenom bättre vägar mm. nix pix pengarna gick rakt in i stadskassan istället. Staten ger kommunerna bidrag så dom t.ex har råd att bygga sporthallar. Vad tror du annars det skulle kosta för ungarna att lira hockey om byggkostnad och underhåll av lokaler skulle räknas in i medlemsavgifterna. Jag säger inte att detta är något dåligt tvärt om, mer aktivteter till barn och ungdom. Det jag poängterar är orättvisan i att ishallar suventionerars men inte räcerbanor?. Eller om du vill, varför ska du betal 9 kr/L för bensinen så att någon annan kan få ett lågt biljettepris på ett museum eller en teater?.
:mad:

Last edited:

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Jag tycker det är helt okej att ishallar subventioneras men inte racerbanor. Vi har råd att åka ändå. Vad gäller skyltfonden har du dessutom helt fel då pengarna går oavkortat till trafiksäkerhetsforskning. De hobbies jag däremot retar mig på att jag tvingas betala är otympliga politiska instansers fylleslag och avgångsvederlag. Särskilt som kontakten med väljarnas vardag verkar minimal. För mig skulle rosenbad lika gärna kunna vara ett litet mini-Monaco mitt i Sverige.

Blä för politiker! :zpy

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Ugluk skrev:
Jag tycker det är helt okej att ishallar subventioneras men inte racerbanor. Vi har råd att åka ändå. Vad gäller skyltfonden har du dessutom helt fel då pengarna går oavkortat till trafiksäkerhetsforskning. De hobbies jag däremot retar mig på att jag tvingas betala är otympliga politiska instansers fylleslag och avgångsvederlag. ---/---Blä för politiker! :zpy

Hehe, sant!
Eller vad sägs om Joackim Berners månadslön på 135 000 för att han inte fick VDposten på Sverigen radio?

Han får över 100 000 i månaden i två år för att han inte ska jobba. Där sprack mina planer på att betala TV-licens...

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Ugluk skrev:
Varför vill du att andra ska betala din hobby?

Uhhhh.... kan någon förklara för mig vad spons är...

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
soppatorsken skrev:
Hehe, sant!
Eller vad sägs om Joackim Berners månadslön på 135 000 för att han inte fick VDposten på Sverigen radio?

Han får över 100 000 i månaden i två år för att han inte ska jobba. Där sprack mina planer på att betala TV-licens...

I det fallet verkar det väl iofs mer naturligt att slakta den inkompetenta styrelsen. Imho.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
t-rex skrev:
I det fallet verkar det väl iofs mer naturligt att slakta den inkompetenta styrelsen. Imho.

Det har du väll rätt i. Fast jag är bra avundsjuk på Jocke.
Sen ska SR spara på redaktionerna i Sverige sa de på Ekot i morse.
Jag kan nog inbilla mig hur en demonstration med gatstenar tar fart för man blir juh bara så matt när man hör sånt här.
:zpy :zpy :zpy

Edit: Inte ta så allvarligt på gatstenarna, jag ville vara lite tydlig bara... :brynad

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Det bjuder jag på för du verkar vara en prevlig prick och om jag skulle vara i din hemstad och råka ut för alkoholbesvär/fyllesjuka så kan du säkert hjälpa mig. :p

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Ugluk skrev:
Jag tycker det är helt okej att ishallar subventioneras men inte racerbanor. Vi har råd att åka ändå...
Var finns logiken i det resonemanget? VI har råd. VI. Därför skall någon annan sport subventioneras. För att jag skall vara beredd att betala för någon annans hobby kräver jag lite vettigare skäl än att jag har råd med min hobby.

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
soppatorsken skrev:
Det bjuder jag på för du verkar vara en prevlig prick och om jag skulle vara i din hemstad och råka ut för alkoholbesvär/fyllesjuka så kan du säkert hjälpa mig. :p

lovar att ja ska ta hand om dig om du ligger i diket här nånstans o inte mår så bra :öl :tummenupp

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Jag skulle vilja att en reporter (typ Janne Josefsson) tar reda på vad skattepengarna går till. Säg att jag betalar 100 tusen i skatt på ett år, hur många kronor av dessa går till portugisiska bönder bara för att vi är med i EU? Och hur mycket går till skola/omsorg/sjukvård/Perssons lön/porrklubbsbesök m.m.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
IO skrev:
Jag skulle vilja att en reporter (typ Janne Josefsson) tar reda på vad skattepengarna går till. Säg att jag betalar 100 tusen i skatt på ett år, hur många kronor av dessa går till portugisiska bönder bara för att vi är med i EU? Och hur mycket går till skola/omsorg/sjukvård/Perssons lön/porrklubbsbesök m.m.

Ja, och igår läste jag något om att Såhär festade SL cheferna upp dina skattepengar. Jag vill också veta vart mina skattepengar går. Synd, att man är med i EU som kostar miljonbelopp om året.
Vad är syftet?
Sänk politikernas lön också, så mycket bidrag o gratisresor dom får så tycker inte jag dom är förtjänta av deras höga löner.

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Bingo skrev:
Var finns logiken i det resonemanget? VI har råd. VI. Därför skall någon annan sport subventioneras. För att jag skall vara beredd att betala för någon annans hobby kräver jag lite vettigare skäl än att jag har råd med min hobby.
Varför måste det finnas logik i det resonemanget? Det är vad jag TYCKER. Vad JAG tycker. Se det f.ö. som att du betalar på ishallen för att slippa att din hoj tjålas av ett helt ishockeylag med småhuliganer som inte hade en meningsfull fritid när de växte upp. ;)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...