Besparingar åt staten!

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
soppatorsken skrev:
GAAAAH!!!
Jag funderar på att bli irreterad :D
Nu är det så att min far har haft en Ural Depner med sidovagn.
Den var trehjulsdriven.... Coolt va?
Så snacka inte illa om äldre teknik, se på HD, det funkar än!

Har du fått provköra bästen?. Jag menar någon som bara är van vid en zx9:a kan ju få en shock av den brutala prestandan. En polare berättade om en kille som köpte just en sådan och viktade ned den till 400kg. För då får en köras med b-kort eftersom den driver på sidovagnshjulet (vilken jävla mupp, vägra ta ett hojkort i stället?). Den gjorde tydligen nästan 90km/h i toppfart -wow. :D

Diversion

Guest
Ugluk skrev:
Jag tycker det är helt okej att ishallar subventioneras men inte racerbanor...

Gäller detta även Gokart och Folkracebanor för barn och ungdom som inte har talang eller intresse för att springa runt efter en läderboll?

Last edited:

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Hightuned skrev:
Det blir bättre nä Ugluks världsvission slår in, rättvisa för alla. Du får en av staten tilldelad motorcykel (en mattgrå grovsvetsaå konstruktion med teknik från 20-talet, rysk 20hk motor och en tjänstevikt på 350kg). Du får även glädjen att bo i en kolschos med dina revolutionära bröder och systrar (alla oliktänkade har redan förpassast till omskolningsläger i Gulag). Och som inte dessa glädjeämnen skulle räcka så får du ett eget exemplar av "Maos lilla röda" att ha under huvudkudden!.

-Vilken utopi det kommer att bli!!!. :D
Maos lilla röda under huvudkudden? Aldrig!
Den gör mer nytta om man lagstiftar att den ska finnas på alla rikets toaletter.. ;) Och om alla körde Dnepr skulle vi få motorsport där förarskicklighet verkligen var det enda betydelsefulla, förutom en bra meck då förståss. :rolleyes:
:1pajas

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Diversion skrev:
Gäller detta även Gokart och Folkracebanor för barn och ungdom som inte har talang eller intresse för att springa runt efter en läderboll?
Om en anläggning är samhällsnyttig och inte kan bära sin egen kostnad bör den naturligtvis stöttas med allmänna medel.

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Hightuned skrev:
Det där va rätt kul! :D . Roligt med någon som kan ta argument med en nypa salt och inte blir sur när någon säger emot. :tummenupp Jag har som du kanske märkt en viss böjelse för att provocera folk. Det verkar dock bita föga på dig?.

p.s. Jag har jobbat 6 år åt Ericsson så jag vet vad det innebär att vara livegen, och det har inte för avsikt att prova på igen.

Som vatten på en gås.. :cool:

Då får du förresten skärpa upp dig lite din "laude dreul". Ericssonaktierna ligger lite för lågt ju. ;)

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Bingo skrev:
Vi på högerkanten ser gärna att det finns någon logik och stringens i de resonemang som ligger till grund för transfereringar mellan olika grupper i samhället. Ställer ni inte det kravet till vänster om socialdemokratin? ;)
Naturligtvis gör jag det, men jag orkar inte alltid argumentera. Då tenderar jag att falla tillbaka på uttalanden som det tidigare. :rodnar
Men hey! Om jag inte kan se det självklara i att hockeyhallar subventioneras, eller ens i att hockeyhallar subventioneras på andra hobbysars bekostnad*; har jag då ett större ansvar för att ungarna tjålar?
Nej, men om du däremot aktivt verkar mot att det satsas på barn, ungdomar och utsatta i samhället så har du naturligtvis ett större ansvar (enligt mig).
*Ridning måste du hålla med om att överklassflickornas föräldrar får ta och betala själva. Tjejer ställer inte till med en massa jävelskap och därför finns ingen anledning att subventionera deras hobbies. :hej
Utövarnas kön ska sakna betydelse, och det finns andra fördelar med ungdomsverksamhet än att motverka brottslighet.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Ugluk skrev:
Om en anläggning är samhällsnyttig och inte kan bära sin egen kostnad bör den naturligtvis stöttas med allmänna medel.
Pax för att vara den som bestämmer vad som är samhällsnyttigt! :)

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Stackars rika människor

Berner den jävlen. Han har säkert mycket pengar sparade.
Så får han X antal miljoner som plåster på såren för att han inte fick jobbet som VD.

Vilka är det som bestämmer sånt här? Är det sossarna?
Det skall bli skönt att få rösta nej till emu i höst iallafall.

Seizure Later

Directors cut...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen just nu
Re: Stackars rika människor

Bikerbitch skrev:
Så får han X antal miljoner som plåster på såren för att han inte fick jobbet som VD.

Det är som i alla andra företag styrelsen som bestämmer sånt. Skyll inte allt på socialdemokratin, det tyder bara på dålig fantasi.

Jag tänker förövrigt rösta ja, inte på grund av socialdemokratien, utan jag tror på tanken/ideen med en gemensam valuta. Fast jag tycker att sveriges socialdemokrati är förklädte moderater. Ni gnäller alla över skatterna här i landet, jag som är uppväxt med att låginkomstagare betaler mellan 50 och 60 % tycker det är en baggis att betala skatt i sverige. Betaler gärna mera för att ha en vettig vård och skola.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Re: Stackars rika människor

Bikerbitch skrev:

Berner kan man nog inte riktigt skylla på i detta fallet. Det är nog snarare så att styrelsen bestått av en totalsoppa utav inkompetenta fån. Ordförande har moderat bakgrund, vice ordförande har socialdemokratisk bakgrund.

Som det verkar på skriverierna från både höger och vänsterpressen så ser det ut som ordföranden i styrelsen är den främsta orsaken till att berner kan ta det lugnt i två år.

Sen har väl inte EMU något att göra med detta. Kanske skulle lägga upp en poll.

gladh

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Re: Re: Stackars rika människor

gladh skrev:
Berner kan man nog inte riktigt skylla på i detta fallet. Det är nog snarare så att styrelsen bestått av en totalsoppa utav inkompetenta fån. Ordförande har moderat bakgrund, vice ordförande har socialdemokratisk bakgrund.

Som det verkar på skriverierna från både höger och vänsterpressen så ser det ut som ordföranden i styrelsen är den främsta orsaken till att berner kan ta det lugnt i två år.

Sen har väl inte EMU något att göra med detta. Kanske skulle lägga upp en poll.

gladh

Nej, ville bara tillägga att det skall bli skönt att kunna få rätten att påverka här i samhället. att tacka nej till Emu o att få bort sossarna.

Ja, det är klart att det är styrelsens dumpuckon som har gett killen plåster på såren. Men att det skulle vara synd om honom förstår jag inte?

Det är nu man börjar inse vart alla våra skattepengar försvinner..

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Re: Re: Re: Stackars rika människor

Bikerbitch skrev:
Nej, ville bara tillägga att det skall bli skönt att kunna få rätten att påverka här i samhället. att tacka nej till Emu o att få bort sossarna.

Ja, det är klart att det är styrelsens dumpuckon som har gett killen plåster på såren. Men att det skulle vara synd om honom förstår jag inte?

Det är nu man börjar inse vart alla våra skattepengar försvinner..

Jag har aldrig skrivit att det är synd om Berner. Men det är inte han som är det stora felet i dennhär sopiga ekvationen. Hela styrelsen skulle ha avgått för länge sedan eftersom de misslyckats med deras främsta uppgift, som är just att tillse att det finns en VD. Nu har SR stått utan VD i fyra månader (om jag inte mins fel) och man har bara sjablat hela tiden. Nu avgick samtliga i styrelsen efter det stod klart att Berner skulle få två års betald semester för ett obefintligt arbete, förutom ordförande (m) och en suppleant (m). Regeringen fick till slut kicka henne. Det luktar samma inkompetens som vi i Västragötalandsregionen råkade ut för halvvägs in i förra mandatperioden då Cecilia Widegren (m) körde budget och förtroende i botten.

Sen är det inte dina skattepengar som går till detta, det är dina licenspengar. Kasta ut tv:n så slipper du bidra till det.

gladh

Diversion

Guest
Ugluk skrev:

Jag kan hålla med dig men problemet är att det inte finns några fasta referenser när man besluter utan det är upp till kommunerna vilket kan leda till mycket orättvisa prioriteringar.

Fotboll är fruktansvärt priviligierat i förhållande till andra fritidssysselsättningar och det inkluderar andra bollsporter.

Där jag bor tillber man den heliga foo-ot bolleeen (mässande ton) tre ggr per dag vänd mot samhällets fotbollstält.

Man går före i jobbkön på en del lokala företag om man lirar fotboll på fritiden, man får erbjudanden från fäder om att komma hem och sätta på dottern (inget ljug).

Allt detta för att man spelar på amatörnivå i Dyngåkras BK och är en "coming man" När man lyssnar på 50 åringar på samhället kan man tro att vi snart ska spela champions league final.

Fotboll kanske är den största enskilda fritidsaktiviteten bland kommunens ungdomar men den är inte större än de andra tillsammans. Men de beslut som fattas ger klart och tydligt signalen att de andra inte är vatten värda.

Nu missunnar jag ingen att spela fotboll även om jag själv avskyr sporten, utan efterlyser bara en större rättvisa när det är gäller att stödja olika föreningar och klubbar.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Man går före i jobbkön på en del lokala företag om man lirar fotboll på fritiden, man får erbjudanden från fäder om att komma hem och sätta på dottern (inget ljug).

Hmmm, man kanske skull börja sparka boll istället för att åka hoj?. Vi stackars hojåkare får ju mer höra hot som "om du krashar med min dotter på bönpallen så vrider jag nacken av dig"!. Eller har någon råkat på en förälder som med ett leende på läpparna ser sin dotter försvinna bak på "en sån där förbannad dödsmaskin"?. :confused:

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...