Ugluk skrev:
Om en anläggning är samhällsnyttig och inte kan bära sin egen kostnad bör den naturligtvis stöttas med allmänna medel.
Jag kan hålla med dig men problemet är att det inte finns några fasta referenser när man besluter utan det är upp till kommunerna vilket kan leda till mycket orättvisa prioriteringar.
Fotboll är fruktansvärt priviligierat i förhållande till andra fritidssysselsättningar och det inkluderar andra bollsporter.
Där jag bor tillber man den heliga foo-ot bolleeen (mässande ton) tre ggr per dag vänd mot samhällets fotbollstält.
Man går före i jobbkön på en del lokala företag om man lirar fotboll på fritiden, man får erbjudanden från fäder om att komma hem och sätta på dottern (inget ljug).
Allt detta för att man spelar på amatörnivå i Dyngåkras BK och är en "coming man" När man lyssnar på 50 åringar på samhället kan man tro att vi snart ska spela champions league final.
Fotboll kanske är den största enskilda fritidsaktiviteten bland kommunens ungdomar men den är inte större än de andra tillsammans. Men de beslut som fattas ger klart och tydligt signalen att de andra inte är vatten värda.
Nu missunnar jag ingen att spela fotboll även om jag själv avskyr sporten, utan efterlyser bara en större rättvisa när det är gäller att stödja olika föreningar och klubbar.