Ska köpa lite delar till hojen och undrar om det är värt att köpa från USA. Priserna är ju halverade jämfört med Sverge men tillkommer det en massa avgifter förutom frakten?
http://www.tullverket.se/se/Privat/handla_via_internet/kalkylatorn.htm
Bara att knappa in hur det du tänkt köpa och sen gråta en skvätt över hur mkt mer som tillkommer..![]()
dom kan ju skicka paketet en gåva, a gift , vilket är tull o moms-fritt... har funkat flera gånger för mig.
Bara att säga till dom...
Beställde ett Arata Helsystem till hondan ifrån usa ..
kommer att bli mellan 6 och 8 tusen billigare beroende på momsen
dock får man räkna med en del frakt ung 150$ .
problemet är att det blir en del meck med betalningen . oftast har dom billigaste företagen ingen möjlighet att ta emot visa beställningar från utlandet utan hänvisar till Moneygram,western union ,bank överföring osv .
det kostar oxo en slant att föra över pengar på det viset . tex Moneygram tar 700 för 8000kr överfört . swedbank tar 70 spänn men det tar en vecka ,10 dagar innan pengarna kommer fram
/Martin
Har man ett visa kort så är det lungt!![]()
Inte alltid. Är de noga och ska bekräfta faktureringsadressen så kan det bli lite knas med en internationell adress. PayPal funkar ofta bra.
Hur funkar det om man bor i två länder? I mitt fall så bor jag mestadels i USA, men har en adress i Sverige. Jag borde ju rimligtvis slippa tull och moms om jag skickar mina egna grejor till mig själv... eller?![]()
Blir väl samma som om du har grejerna i handen? dvs moms o tull ändå.
Tror bara det funkar om gåvan är billigare än 500 kronor. Bor i USA för närvarande och tänkte skicka hem lite vattenskoterdelar, men vet inte riktig hur jag ska gå tillväga för att skicka dem utan att behöva betala moms och tull. Någon som har nåt bra tips?
Beställde ett Arata Helsystem till hondan ifrån usa ..
kommer att bli mellan 6 och 8 tusen billigare beroende på momsen
dock får man räkna med en del frakt ung 150$ .
problemet är att det blir en del meck med betalningen . oftast har dom billigaste företagen ingen möjlighet att ta emot visa beställningar från utlandet utan hänvisar till Moneygram,western union ,bank överföring osv .
det kostar oxo en slant att föra över pengar på det viset . tex Moneygram tar 700 för 8000kr överfört . swedbank tar 70 spänn men det tar en vecka ,10 dagar innan pengarna kommer fram
/Martin
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli