Beställa skinnställ från Usa ???

mickebratt

Ny medlem
Gick med
26 May 2009
Hoj
04,KTM-625
Tänkte köpa nytt skinnställ i sommar och då slog mig tanken att man kanske skulle importera ett från t.ex. usa för att komma ner i pris..
Någon som har erfarenhet av detta och kan tipsa om lämpliga sidor i usa eller någon annanstanns..

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Överväg att beställa från t.ex Tyskland istället från typ www.louis.de eller http://www.fc-moto.de/...

Beställer du från USA är risken överhängande att du åker på moms & tull och då är det inte alls säkert att du tjänat särskilt många kronor.

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Som alltid nr man beställer långtbortifrån så uppkommer ju problemet med garantier.
Köper du tex ett ställ eller något från tex USA så hamnar man ju i ett dilemma om tex sömmarna spricker eller dragkedjan pajar!
Inte helt ovanligt att det sker och man åker ju inte bara dit och säger "hörru det är trasigt"

Och har du ett ställ som finns att köpa i Sverige så kommer du inte får så mycket hjälp av den Svenska leverantören att fixa problemet.
Svaret du får är "vänd dig till den butik du handlade av så hjälper dom dig"

_Fjalar_

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2008
Hoj
SV650S - Till Salu
Med tanke på att dollarn är så låg just nu, så tjänade jag mer pengar pa att beställa från USA än från Tyskland även då jag fick betala tull! Man får väl väga för och nackdelar emot varandra. Använde http://www.cyclesector.com och det tog runt 2 veckor att få hem det!

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Grattis!:tummenupp Dessutom så är prisskillnaden gentemot svenska handlare så stor att du kan skita i garantier och laga sömmar många många gånger innan det blir en dålig affär:tungan

Rhino

Life is a playground!
Gick med
28 May 2003
Hoj
ZX10R
Med tanke på att dollarn är så låg just nu, så tjänade jag mer pengar pa att beställa från USA än från Tyskland även då jag fick betala tull! Man får väl väga för och nackdelar emot varandra. Använde http://www.cyclesector.com och det tog runt 2 veckor att få hem det!

Hur mycket blev det i frakt och tull?
Är på jakt efter helt ny utrustning...

// Daniel

schnyggve

elitlökare
Gick med
6 May 2009
Hoj
Skramlaha MT-01 väglus , Sugakuki gixxer 600 banhojj

// Daniel

Räkna med 30% i tull på priset av varan och kostnaden för frakten.

dvs kostar pinalen $500 och frakten $100 så räkna med att kalaset kostar $800

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
England är också rätt bra att köpa från för tillfället! Jag har köpt mycket skit från the UK! Slipper du tull, och dom kan Engelska till skillnad mot fcmoto... :tungan

Kneedrag

Guest
Som alltid nr man beställer långtbortifrån så uppkommer ju problemet med garantier.
Köper du tex ett ställ eller något från tex USA så hamnar man ju i ett dilemma om tex sömmarna spricker eller dragkedjan pajar!
Inte helt ovanligt att det sker och man åker ju inte bara dit och säger "hörru det är trasigt"

Och har du ett ställ som finns att köpa i Sverige så kommer du inte får så mycket hjälp av den Svenska leverantören att fixa problemet.
Svaret du får är "vänd dig till den butik du handlade av så hjälper dom dig"

Eller så tar man omaket och går till lokale skomakaren och låter han fixa söm eller dragkedja för cirkus 200 kr.

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Vilka företag har du handlat av i UK ?

/Peter

Jadu, det kommer jag inte ihåg rakt upp och ner annat än två firmor:
sportsbikeshop.co.uk samt japs4performance. Har handlat av iaf 2 bolag till som jag inte minns nu. Har alltid fått perfekt service, och snabbt skickade varor!

Testa googla och sök bara på land "storbritanien" så hittar du säkert massor med spännande butiker. Eller köper en tidining från UK såfår du tips på shop:ar. Typ Performance Bikes, Superbike Mag, etc

_Fjalar_

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2008
Hoj
SV650S - Till Salu

// Daniel

Det landar ungefär på $100 i frakt beroende på hur mkt du ska ha. Sen fick jag betala 25% i moms i Sverige, ibland kan man dock ha tur och slippa det!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept