Beställning R&G via Ebay

LuddeR

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Söderhamn
Hoj
Honda CB 1000R -09
Hej på er! Beställde för två veckor sedan en tail tidy till min CB1000R från R&G i England. Betalade via paypal på ebay och hoppades på en skaplig leverans. På sidan stog det att de skickade till Sverige och allt verkade grönt. Men jag får aldrig någon bekräftelse på att prylen är skickad och de svarar inte på något av de 3 e-mail jag sänt. Någon med erfarenheter från denna leverantör? Nu på deras hemsida ser jag att om man bor i Sverige så verkar dom inte vilja skicka direkt utan att man via importören mitonga som finns i Sverige ska beställa deras prylar. Vad är detta för skämt! Det ska väl isf stå på Ebay annonsen att Sverige är exkluderat som land? Ja nu ser jag raderna blev ett X antal men är irriterad just nu då jag kanske spillt bort 2 veckor av väntan i onödan samt massa krångel med pengar fram och tillbaka. :huvet
 

blaa

Sporthojsnörd
Gick med
9 Oct 2009
Ort
S-tälje
Hoj
Eldsklinga
Lätt att vara efterklok, men ett tips är att alltid fråga om tex frakt kostnad till de land du bor i.

Då får du automatiskt reda på om de skickar till dig och vad de kostar.

Ingen erfarenhet av just R&G men de som står på ebay stämmer inte alltid särskilt om till vilka länder de skickar.

Brukar dock vara tvärtom att de skickar fast de står att dem inte gör de.

MVH B
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Beställde du av firman R&G eller av nägon som säljer detta märke?

Skillnaden är väsentlig då R&G är en av de största firmorna gällande kraschpuckar och liknande och garanterat skickar till Sverige! Har du däremot beställt av en återförsäljare av dessa på ebay kan det vara jobbigt då många inte skickar till sverige eller är ganska sega!

Brukar räkna med levtider på ca 1-2mån från england/ebay!
 

LuddeR

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Söderhamn
Hoj
Honda CB 1000R -09
Jag beställde av firman R&G direkt. Undersökte det innan jag gjorde beställningen. Brukar kika feedback och vilka de är innan jag köper.

Beställde du av firman R&G eller av nägon som säljer detta märke?

Skillnaden är väsentlig då R&G är en av de största firmorna gällande kraschpuckar och liknande och garanterat skickar till Sverige! Har du däremot beställt av en återförsäljare av dessa på ebay kan det vara jobbigt då många inte skickar till sverige eller är ganska sega!

Brukar räkna med levtider på ca 1-2mån från england/ebay!
 

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Dalarna
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Lätt att vara efterklok, men ett tips är att alltid fråga om tex frakt kostnad till de land du bor i.

Då får du automatiskt reda på om de skickar till dig och vad de kostar.

Ingen erfarenhet av just R&G men de som står på ebay stämmer inte alltid särskilt om till vilka länder de skickar.

Brukar dock vara tvärtom att de skickar fast de står att dem inte gör de.

MVH B

Sorry blaa

Skulle ju bedömma ditt inlägg positivt men så hoppar min muspekare som vanligt och det blev ett negativt:( -inte alls min mening. Sorry. Försökte ta bort det men icke gick det för sig...

Jag kollar alltid med försäljaren om de kan skicka till Sverige och frågar då även vad Shipping and handling kostar.
Då har jag ett bevis vad jag accepterar då jag beställer och de inte kan ta ut mer i frakt då jag köper för billigt från dem.

Det underlättar även vid betalning då jag redan vet fraktkostnaden och kan lägga till den själv i Betalsystemet, oftast Paypal.
Vinner några dagar på detta sätt än att fråga om frakt då jag redan vunnit auktionen för att få svar på mail.

Dal-Mausen
 

LuddeR

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Söderhamn
Hoj
Honda CB 1000R -09
Ja okej schysst med rödgubbep på inlägget! :D skoja bara det gör nog inget. Nej jag tyckte inte jag behövde kolla med dom om det då jag såg namnet R&G och visste sedan tidigare att de är stora och kända. Var ju liksom inget tvivel då! Men det var det... läste de negativa feedback som fanns och det var precis det jag erfarat med uteblivna svar på mail osv osv.

Sorry blaa

Skulle ju bedömma ditt inlägg positivt men så hoppar min muspekare som vanligt och det blev ett negativt:( -inte alls min mening. Sorry. Försökte ta bort det men icke gick det för sig...

Jag kollar alltid med försäljaren om de kan skicka till Sverige och frågar då även vad Shipping and handling kostar.
Då har jag ett bevis vad jag accepterar då jag beställer och de inte kan ta ut mer i frakt då jag köper för billigt från dem.

Det underlättar även vid betalning då jag redan vet fraktkostnaden och kan lägga till den själv i Betalsystemet, oftast Paypal.
Vinner några dagar på detta sätt än att fråga om frakt då jag redan vunnit auktionen för att få svar på mail.

Dal-Mausen
 

LuddeR

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Söderhamn
Hoj
Honda CB 1000R -09
Det är inte sant! Vad dimper ner i min brevlåda idag? Jo tail tidy från England! Det blir inte toppbetyg på deras feedback iaf! Inget svar på 3 e-mail och ingen notis att det är skickad på min ebay profil. Men nu ska jag sprätta kartongen gott folk :)
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Det är inte sant! Vad dimper ner i min brevlåda idag? Jo tail tidy från England! Det blir inte toppbetyg på deras feedback iaf! Inget svar på 3 e-mail och ingen notis att det är skickad på min ebay profil. Men nu ska jag sprätta kartongen gott folk :)

Att man måste klaga innan det händer något :tungan
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Det är inte sant! Vad dimper ner i min brevlåda idag? Jo tail tidy från England! Det blir inte toppbetyg på deras feedback iaf! Inget svar på 3 e-mail och ingen notis att det är skickad på min ebay profil. Men nu ska jag sprätta kartongen gott folk :)

2 veckor från england e väl knappast farligt o jag kan inte minnas att jag fått nån notis att varan är skickad nångång.
Lite töligt att inte få svar på mail men va fan :D
 

LuddeR

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Söderhamn
Hoj
Honda CB 1000R -09
Ja denna får jag ta på mig! Dom skötte sig dom rackarna =) Trots utebliven mailkontakt
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top