Beställt ett Berek 3214

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
CBR 600RR
Fredchen skrev:
2244926 Har du verkligen strl 48? Jag har 48 i mitt ställ (Berik vitt/svart) och jag är 175 cm lång och väger 58 kg. Sitter tajt som fan på mig. Lär ju sitta som ett riktigt korvaskinn på dig. Jag får knappt på mitt när jag har ryggskydd.

Hur visste du storleken på handskarna? Provade du ut i butik eller chansade du?

jojon80

grussprut is da shit!!!
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
ja 4 stycken!!!
Berik 3214

Har precis skickat efter ett Berik 3214 från fc-moto och ett par matchande sidi racingstövlar.

Är 1,79 väger 72 kilo. Hoppas på att ett strl 50 skall sitta som ett smäck på mej! Återkommer mot helgen med recension om jag nu fått hem det tills dess!

7200 för allt inkl frakt... kärringen på den lokala handlarn skulle ha över 1200 för precis samma grejer. Inte var hon villig att pruta en krona heller!

Gurra G

Hallå där...kött o blåbär
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
690 Smc
Berim 3214

Tjenis! Ska beställa ett 3214 ställ o ja har ingen handlare i närheten som har ett sådant hemma...va tror ni? E 183cm o väger 105kg (Ej fet)
Tror själv på ett56 lr rent av 58, Vill inte att det ska å tight att jag inte får av mig det....det ska sitta skönt. om nån har något konstruktivt skulle ja va tacksam! :rolleyes:
Mvh Motardfreak

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Kom ihåg att det töjer sig med tiden. Mitt fick jag inte på mig när jag köpte det men nu glider det på med lite möda. Hade jag vetat detta idag så hade jag valt ännu en storlek mindre.

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
Gurra G skrev:
2312383 Tjenis! Ska beställa ett 3214 ställ o ja har ingen handlare i närheten som har ett sådant hemma...va tror ni? E 183cm o väger 105kg (Ej fet)
Tror själv på ett56 lr rent av 58, Vill inte att det ska å tight att jag inte får av mig det....det ska sitta skönt. om nån har något konstruktivt skulle ja va tacksam! :rolleyes:
Mvh Motardfreak

Testade ett sådant i Tyskland för någon vecka sedan 190cm och 85kg, satt perfa på mig. Jag tror att ett 56 blir lagom. Ett 58 blir nog för långt

fläderblomst

BARNVAGNAR!!!
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
CBR 1000RR
Någon som har koll på hur skillnaden mellan berik 3214 och 3213 (tvådelat) är storleksmässigt? Funderar på att beställa ett 3213 strl 58, men storlekarna får mig att tveka en aning. Är 190cm, väger väl någonstans run 94-95kg (delvis vilande muskler :) är mest fundersam över storleken på jackan, har hyffsat breda axlar.

jojon80 skrev:
2310642

7200 för allt inkl frakt... kärringen på den lokala handlarn skulle ha över 1200 för precis samma grejer. Inte var hon villig att pruta en krona heller!

varför ville du pruta när det var 6k billigare hos din lokala handlare?? :7peta :hihi

jojon80

grussprut is da shit!!!
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
ja 4 stycken!!!
fläderblomst skrev:
2329408 Kunde inte hålla mig från att göra mig lite lustig över att du missade en nolla i ditt inlägg :mattias

:fatta! :hihi

Hursomhelst har jag fått hem mitt skinnställ i måndags. Med mina mått 1,79 väger 72. Precis tappat 7 kg massa sedan jag slutade med träningen, blir till att beställa ett strl 52 om man börjar pumpa lite igen :gnissla

Hursomhelst så satt stället otroligt tight när jag fick hem det. Hade verkligt stora problem att få på mej det, för att inte tala om när jag skulle ha det av mej, lite svettig blir man ju också när det är så här varmt, så det var ett rent helvete. Svårt att stå upprätt med det på. Och skar in som faaen i grenen. Och fick lite ont i benen när jag åkte i riding position. Ryggskydd kunde jag glömma få plats med, speciellt mitt ufoplast som är extremt klumpigt. Efter att ha töjt stället ett tag och investerat i ett lite smidigare ryggskydd ska det dock inte vara några problem. Tips på smidiga bra skydd mottages varmt!

Iaf har stället börjat gett me sej nu redan efter ett par svängar på hojen. Sitter fortfarande lite för tight. En vecka till så sitter det som en smäck. Ska tillägga att knäskydd, armbågsskydd och sånt sitter precis där det ska på kroppen..

Är dock lite orolig för sömmar och anslutningar mellan skinn och stretchmaterial t ex i grenen. Dom måste ju ta otroligt mycket stryk när stället sitter såhär extremt tight. Antar att Fc-moto har ett års garanti på sina prylar dom också.

Ett helt grymt ställ för övrigt. Ser nästan lite modernt ut med min gamla ninja. Det blir väl att byta upp sej. På cykeln alltså.. :tungan

*Chriss*

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
CBR600RR -04
blir verkligen fundersam på hur ställen kan ha sån otroligt varierande passform på personer. vissa som är 185cm/70kg har likadan storlek som en med 172cm/74kg.. det förstår jag inte...

fick själv prova mej ner till storlek 44 i ett 2-delat Dainese-ställ.. är 174cm lång och väger 71kg.. är utan att skryta vältränad så det räcker till, så kilona sitter på rätt ställe som tur är.. men förstår inte att det kan skilja så mycket :p

det som blir problem för mej är att hitta ett ställ i storlek 44.. det är ju typ bara dainese som har dom storlekarna .. ( 44 är för övrigt största damstorleken.. *komplexvarning* )..

så en fråga till er är: är helställ mindre till storlekarna sett än ett 2-delat? det låter ju knäppt o fråga om storleken X är större som 2-delat än som helställ... men det borde väll va nån skillnad?

OBS. är stört ny på det här.. så utgå från att jag är ett pucko ;)

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
Mitt rödvita 3214 är numera inkört och kraschtestat.
Blev lite tuffare med några extra stygn och skrapmärken vill jag tycka :)

jojon80

grussprut is da shit!!!
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
ja 4 stycken!!!
Lorge skrev:
2363381 Mitt rödvita 3214 är numera inkört och kraschtestat.
Blev lite tuffare med några extra stygn och skrapmärken vill jag tycka :)

har du redan hunnit craschtesta det. :hihi
usch det får man hoppas att man slipper..

jaha.. och stället höll bra eller?

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
jojon80 skrev:
2364145 har du redan hunnit craschtesta det. :hihi
usch det får man hoppas att man slipper..

jaha.. och stället höll bra eller?

Övre sömmen till knäskålen gick sönder. Samt att det blev lite tuffa skrapmärken på sidan. Var dock inte nånting som inte läderlapparen kunde laga!

Jag klarade mej iallafall bra, så man får ju säga att det funkade då :)

Joockey

Med lem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
Honda NSR 125 R -91
Beställde ett Berik 3214 nu i helgen! Strl 56 (är 190 cm och väger ca 70 kg). Provade ett tvådelat 3213 innan och där passade strl 56 bra! Inte så stor skillnad mellan modellerna va?

jimbo_p

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
GSX1000R 03
ville inte skapa ny tråd

Det här kanske är en dum fråga men.....
När ni betalade kontant när ni fick stället från Fc-moto, betalde ni i Kronor eller Euro?:va :rolleyes:
Tycker ju att det borde vara kronor, men man vet ju aldrig.

Blir till att hämta ut pengar imorn, beställde den 26e på kvällen, ska komma den 2 mars.
Får hoppas man tagit rätt storlek (ett Ls1 3214), Väger ca 80kg och är runt 182cm, blev stl52.:)

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016

Blir till att hämta ut pengar imorn, beställde den 26e på kvällen, ska komma den 2 mars.
Får hoppas man tagit rätt storlek (ett Ls1 3214), Väger ca 80kg och är runt 182cm, blev stl52.:)

Skiv gärna här hur det passar på dig eller om du skickar ett PM

ska själv beställa ett likadant. e 183 cm & 78 kg

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
tycker Berik ställen är så jävla najs asså.. men ja hörde av en säljare på Lelles i Uppsala att Berik va snygga grejer men inte bra, visst är han säljare å vill sälja dyra saker... men ja trodde iaf att Berik var av bättre än medelgod kvalité?

Norqen

Oslagbar
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
R1 -98
Hur stora är berik i stolekarna om man jämför med andra märken?
De verkar ju ganska stora då vissa som är 190cm går i ett 54ställ. Jag har ett 56 Dainese och är 185 och tycker det är på tok för kort då man stryps av kragen när man kör med ryggskydd

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024