Beställt sak från Tyskland, språkhjälp!!!

Qvint

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sunny Skåne
Hoj
Yamma Fazer
Beställde en kamera från tyskland då de var något billigare än Sverige (som vanligt). Har gjort det några gånger förut och då har det gått bra, denna gången gick det sämre...

Min skoltyska svek mig tydligen, för jag har inte en aning om hur jag skall göra för att betala. Det stod en massa svammel på tyska, som jag bara klickade mig förbi och tänkte, "jaja, snart kommer VISA kortsrutan"...

ICKE

Nu sitter jag här och det enda som har hänt är att jag kan se min beställning på en sida, men ingenting om hur jag skall betala...

Om någon som kan tyska och har lust kan gå in på sidan och försöka hitta någon info om hur man betalar eller iallafall vilka betalningsalternativ det finns... Jag valde Vorkasse (förskott???) i nån ruta...


Jaja, jag vet, men är man snål så är man :)



Edit:: http://www.foto-erhardt.de/
 
Last edited:

Qvint

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sunny Skåne
Hoj
Yamma Fazer
Halogen skrev:
2469084 Och vilken sida gällde det?


Sådärja :)

http://www.foto-erhardt.de


Ei: Har lyckats hittadetta men förstår ungefär vart tredje ord....

Kauf per Vorkasse/Überweisung
Sie haben die Möglichkeit, Ihre Bestellung vorab per Überweisung zu bezahlen.
Dadurch sparen Sie weit über 50% an Versandkosten und bei Lieferungen ins Ausland die recht hohe Inkassogebühr!
Sie bestellen und überweisen uns den Rechnungsbetrag auf u.g. Konto.
Wir warten auf den Eingang Ihrer Überweisung und liefern Ihre Bestellung nach Zahlungseingang dann per DHL aus.
Überweisen Sie bitte erst, nachdem Sie von uns eine Mitteilung erhalten haben, dass die Ware für Sie reserviert und zum Versand bereitgestellt wurde!
Vermerken Sie bei Ihrer Überweisung bitte unbedingt Ihren Namen und, falls bekannt, Ihre Kundennummer bzw. die Bestellnummer! Dies erleichtert die Zuordnung zu Ihrer Bestellung.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Qvint skrev:
2469076 Beställde en kamera från tysklanD

Purchase by Vorkasse/Ueberweisung you have the possibility of paying your order first by transfer. Thus you save the quite high collection fee well over 50% at forwarding expenses and in the case of supplies abroad! They order and transfer themselves the invoice amount to u.g. Account. We wait for the entrance of your transfer and deliver your order after receipt of payment then by DHL. Transfer please only, after you received a report of us that the commodity was reserved for you and made available to the dispatch! Please absolutely note during your transfer your name and, if admits, your customer number and/or the part number! This facilitates the allocation to your order.

babelfish.altavista.com :fakta :tummenupp
 

Qvint

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sunny Skåne
Hoj
Yamma Fazer
Har suttit och trocklat med det nu och det verkar som att jag skall invänta ett besked från dem att min vara finns och då betala till något nummer som de skickar in. Antagligen med banköverföring.

Någon som vet vad det kostar, att föra över pengar till tyskland alltså :) ?
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Du valde vorkasse sa du? Förskottsbetalning alltså, jag får det till att de kommer meddela dig när ditt paket är förberett och att du då ska föra över pengar till deras konto. När de fått dina pengar skickar de paketet med DHL.

Edit:
Too slow!
 

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Ort
Jerusalem
Hoj
GSXR 1000 K7
Qvint skrev:
2469087 Sådärja :)

http://www.foto-erhardt.de


Ei: Har lyckats hittadetta men förstår ungefär vart tredje ord....

Kauf per Vorkasse/Überweisung
Sie haben die Möglichkeit, Ihre Bestellung vorab per Überweisung zu bezahlen.
Dadurch sparen Sie weit über 50% an Versandkosten und bei Lieferungen ins Ausland die recht hohe Inkassogebühr!
Sie bestellen und überweisen uns den Rechnungsbetrag auf u.g. Konto.
Wir warten auf den Eingang Ihrer Überweisung und liefern Ihre Bestellung nach Zahlungseingang dann per DHL aus.
Überweisen Sie bitte erst, nachdem Sie von uns eine Mitteilung erhalten haben, dass die Ware für Sie reserviert und zum Versand bereitgestellt wurde!
Vermerken Sie bei Ihrer Überweisung bitte unbedingt Ihren Namen und, falls bekannt, Ihre Kundennummer bzw. die Bestellnummer! Dies erleichtert die Zuordnung zu Ihrer Bestellung.


Handla med förskottsbetalning.

Förskottsbetalar du tjänar du 50% på fraktkostnaden

Du beställer och sätter in pengarna på deras konto.
Vänta tills du får ett meddelande att varan är reserverad - då sätter du in pengarna.
Märk inbetalning med namn, ev bestellnummer o kundnummer.

När pengarna kommit in, skickas varan med DHL.
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Får man fråga hur mycket du sparar på att handla från tyskland? (Om du räknar med fraktkostnader)
 

Qvint

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sunny Skåne
Hoj
Yamma Fazer
Ca: 800 kronor... (4500 kr vs 388 eur) Sedan kostar ju min frakt ca 200 + 150 i utlandsöverföring kanske... + längre tid... Så egentligen ingenting, men det är roligt att prova!

Tänkte först beställa från HongKong, men det blev inte billigare, och sedan riskerar man ju tullar o annan skit...

Kameran i fråga är en DSC-H5, Sony
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
ska bli intressant och se vad tyskarna(mediamarkt) kan prestera när de öppnar butik i stockholm om ett par veckor
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Qvint skrev:
2469587 Ca: 800 kronor... (4500 kr vs 388 eur) Sedan kostar ju min frakt ca 200 + 150 i utlandsöverföring kanske... + längre tid... Så egentligen ingenting, men det är roligt att prova!

Tänkte först beställa från HongKong, men det blev inte billigare, och sedan riskerar man ju tullar o annan skit...

Kameran i fråga är en DSC-H5, Sony
Ok. Sen sakade du bort 1 års garanti med det där testet. :tummenupp

KGK skrev:
2469836 ska bli intressant och se vad tyskarna(mediamarkt) kan prestera när de öppnar butik i stockholm om ett par veckor
Förmodligen inte bättre än de andra drakarna...
 
Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
jepp, köade länge en gång men det var det värt, köpte prylar för 35 000, som skulle kostat 90 000 i annan eller samma affär
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top