Bestäm årsmodellen åt mig!

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Blev på min Thai-semester i Julas tvungen att stilla abstinensen (efter glögg alltså) och hyrde detta exemplar på Koh Samui.

En sprillans 04 menade utyraren :hihi Men vad är det för årsmodell från början? Har ingen vidare koll på ninjorna men choken är ju en av de tveksamma attiraljerna.. Det kanske kan bli lite roligt knep och knåp för er?!
 

Bifogat

  • tn_PC190170.JPG
    tn_PC190170.JPG
    34.6 KB · Visningar: 348
  • tn_PC190172.JPG
    tn_PC190172.JPG
    62.1 KB · Visningar: 459
  • tn_PC190174.JPG
    tn_PC190174.JPG
    58.4 KB · Visningar: 457

Deadmetal

NU i ett rött hus på landet :)
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Nu 4 hjul och ett styre..
kurre3 skrev:
Blev på min Thai-semester i Julas tvungen att stilla abstinensen (efter glögg alltså) och hyrde detta exemplar på Koh Samui.

En sprillans 04 menade utyraren :hihi Men vad är det för årsmodell från början? Har ingen vidare koll på ninjorna men choken är ju en av de tveksamma attiraljerna.. Det kanske kan bli lite roligt knep och knåp för er?!
-02 var det den färgsättningen, jädrigt snygg färg för övrigt :tummenupp
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Inte för att jag vet vad det är för årsmodell (det är ju en kawwa, kan lika gärna vara en 76:a som en 04:a då de är så omoderna :hihi ) men jag undrar vart du hyrde den. Var det den stora uthyraren som ligger nedanför hela chaweng-gatan, strax efter en stor korsning?
Jag åkte förbi där några gånger och var bra sugen på att hyra en av "värstingarna" han hade där men de hade ju inga skyddsgrejjer att hyra ut knappt :( Den jag blev kär i var en Honda cbr400 har jag för mig, såg riktigt racig ut med schyssta dekaler och grejjer och det var den enda där bakdäcket var någorlunda bra på.
Btw, vad kostade det per dygn att hyra den där?
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Dee_cati skrev:
Inte för att jag vet vad det är för årsmodell (det är ju en kawwa, kan lika gärna vara en 76:a som en 04:a då de är så omoderna :hihi ) men jag undrar vart du hyrde den. Var det den stora uthyraren som ligger nedanför hela chaweng-gatan, strax efter en stor korsning?
Jag åkte förbi där några gånger och var bra sugen på att hyra en av "värstingarna" han hade där men de hade ju inga skyddsgrejjer att hyra ut knappt :( Den jag blev kär i var en Honda cbr400 har jag för mig, såg riktigt racig ut med schyssta dekaler och grejjer och det var den enda där bakdäcket var någorlunda bra på.
Btw, vad kostade det per dygn att hyra den där?


Det är uthyraren som ligger efter en (stor och stor..) korsning på koh samuis absoluta "main road" innan man svänger in i Chaweng. Alltså inte den vid chawengs bar- och restauranggata utmed stranden..

Tror jag prutade ner fran 1600 baht till 1200. Polarn hyrde R1:an, gissningsvis en 99 men dom sätter ju dit vad fan som helst för delar på dom där grejerna. INte så konstigt m tanke på hur många som skrotar heller.

Den här grejen gick ju jävligt bra ändå måste jag säga.. Det viktigaste är ju att man kan skrapa däck i centrum om kvällarna :fyllisar
 

nicce

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
PITEÅ
Hoj
hojlös
kurre3 skrev:
Det är uthyraren som ligger efter en (stor och stor..) korsning på koh samuis absoluta "main road" innan man svänger in i Chaweng. Alltså inte den vid chawengs bar- och restauranggata utmed stranden..

Tror jag prutade ner fran 1600 baht till 1200. Polarn hyrde R1:an, gissningsvis en 99 men dom sätter ju dit vad fan som helst för delar på dom där grejerna. INte så konstigt m tanke på hur många som skrotar heller.

Den här grejen gick ju jävligt bra ändå måste jag säga.. Det viktigaste är ju att man kan skrapa däck i centrum om kvällarna :fyllisar


hur mycke är 1200 baht?
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
kurre3 skrev:
Det är uthyraren som ligger efter en (stor och stor..) korsning på koh samuis absoluta "main road" innan man svänger in i Chaweng. Alltså inte den vid chawengs bar- och restauranggata utmed stranden..

Tror jag prutade ner fran 1600 baht till 1200. Polarn hyrde R1:an, gissningsvis en 99 men dom sätter ju dit vad fan som helst för delar på dom där grejerna. INte så konstigt m tanke på hur många som skrotar heller.

Den här grejen gick ju jävligt bra ändå måste jag säga.. Det viktigaste är ju att man kan skrapa däck i centrum om kvällarna :fyllisar

Ahhh, då var det samma ställe som jag menade. Chaweng main road var det ju, inte bargatan som jag hade för mig.
Det läskiga var att de körde som idioter med de där hojarna, en dag blev jag omkörd på yttern av en grön kawwa som höll runt 130-140 i centrum i byn nedanför chaweng. 2 sekunder senare gör jag en högersväng över gatan, hade jag inte haft koll så hade han varit död :död
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Hur kan jag ha missat detta....hmm soft att hyra sporthoj utomlands.

Men tror nog aldrig jag skulle våga...short och t-shirt och flipflopp...nääe.
Och sen all trafik, som sagt de är ju inte direkt "civiliserade" i trafiken.

Men de hade ju varit att posöråkt lite utanför Green Mango, he he :yoparty
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
LocDog skrev:
Hur kan jag ha missat detta....hmm soft att hyra sporthoj utomlands.

Men tror nog aldrig jag skulle våga...short och t-shirt och flipflopp...nääe.
Och sen all trafik, som sagt de är ju inte direkt "civiliserade" i trafiken.

Men de hade ju varit att posöråkt lite utanför Green Mango, he he :yoparty

Uj ja.. Där har man poserat några ggr... :)
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
kurre3 skrev:
Uj ja.. Där har man poserat några ggr... :)


Jag hyrde en CBR 600 som jag hade i 4 veckor när jag var där -99.... :yoparty

Hade då inget MC-kort men det sket de i.... Jag hade så kul på den hojen att jag nästan inte gjorde nått annat en o åka hoj på hela semestern... Lite läbbigt med vänstertrafik bara... man blir bra snurrig när man kommer till en rondell...i början iaf...

Jag hyrde den hojen i 4 veckor för ca: 800 Skr... :banana

tyvärr var man inte så mogen i den åldern så att köra efter några bärs o lite Mekong-whiskey hörde inte till ovanligheterna... :huvet som tur var hände inget allvarligt... förutom att en polare till mig som hyrde en cromsläde la hojen framför en lastbil vid våt vägbana.. det var rätt skabbigt... men han klarade sig med lite skrapsår och lika så Thai-bruden på bönpallen... :brinnerup

Hojen fick ett gäng bulor o skrap.... så när vi skulle lämna tibax hojen ett par veckor senare hade skrapmärkena rostat!! blir väl så av allt salt i luften... Trode det skulle kosta skjortan men han fick pröjsa 1500 Baht... 350 skr med andra ord... :tummenupp

Det värsta var det skumma vädret... Solsken... o helt plötsligt jordens regn... det var som att köra uppför ett vattenfall med breställ på hojen som resultat
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Thaibrud och köra full utan körkort... Det låter som en äkta guds syndare det där... :(

Hursom så betalade jag 230 spänn för 24 timmar och det blev väl nästan en vecka totalt tillslut..

En annan trevlig pryl var att hyra fazer i ao nang och köra till koh lanta. Det tog en hel dag, men det var jävligt kul!
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
kurre3 skrev:
Thaibrud och köra full utan körkort... Det låter som en äkta guds syndare det där... :(

Hursom så betalade jag 230 spänn för 24 timmar och det blev väl nästan en vecka totalt tillslut..

En annan trevlig pryl var att hyra fazer i ao nang och köra till koh lanta. Det tog en hel dag, men det var jävligt kul!


Finns det mer än lervägar med asfaltfläckar på Lanta nu då?
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Chronic skrev:
Finns det mer än lervägar med asfaltfläckar på Lanta nu då?

Ja, det måste jag säga. När var du där? Det går ju sjyssta asfaltsvägar på två ställen genom hela lanta..
 

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
Chronic skrev:
Finns det mer än lervägar med asfaltfläckar på Lanta nu då?

Njae, inte mkt till asfaltsvägar ändå. Visst finns det men inte lång sträcka när jag var där för ett år sedan.

//Daniel
 

Jokenr1

Medlem
Gick med
2 Oct 2008
Ort
Floda
Hoj
KTM 1090 Adventure R 2017, Yamaha XT 600z Ténéré 1988
Ahhh, då var det samma ställe som jag menade. Chaweng main road var det ju, inte bargatan som jag hade för mig.
Det läskiga var att de körde som idioter med de där hojarna, en dag blev jag omkörd på yttern av en grön kawwa som höll runt 130-140 i centrum i byn nedanför chaweng. 2 sekunder senare gör jag en högersväng över gatan, hade jag inte haft koll så hade han varit död :död



Jag har själv varit på samoi ett flertal ggr och har även hyrt hojj på de stället ni menar, det heter för övrigt "OHM big bike rental" Han kände t.o.m igen mig när jag kom dit andra gången och visste vilken hoj jag hade sist och då ska sägas att det hade gått ett år mellan besöken. Det var där mitt intresse väcktes över Honda cbr 929rr. Finns en repsol stripad 929a som jag har kört runt den ön ett antal varv. Finns endel mindre trafikerade vägar som erbjuder endel goa rakor där man kan dra på lite. Var själv uppe i nästan 200 på en väg i linne och badshorts... jo visst de är ju helt klart risky men kul så det förslår. Körde även R1 och ZX9R modeller runt 2000.
Tror jag betalade runt 300 kr (1500bath) för 24 timmar. Klart man tar med hojen på kvällen och bränner lite inne vid the green mango på chaweng så hororna :tuttar får skrika lite :D

Har även lagt upp 2 rullar på tuben från hojåkandet:

Glassar lite på CBR 929rr

http://www.youtube.com/watch?v=4MnRheKpgpE

Drive by yamaha R1

http://www.youtube.com/watch?v=lb87I7-_ZNg
 

zolander

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2006
Ort
Småland
Hoj
K5
Tja!

Såg också detta ställe när jag körde runt ön. Stannade och kollade in hojarna och var bra sugen...
Men jag tyckte en "moppe" räckte, speciellt med tanke på vänstertrafiken / skyddsutrustningen som finns i Thailand, Deras hjälmar är som Lekias Byggare Bob-hjälmar...

+ att om du skulle råka ut för en olycka med en thailändare, så får ALLTID du skulden,det är aldrig Thailändarens fel...så efter att ha hört ett antal skräckhistorier från de svenska barägarna i Lamai kändes moppen helt ok =)
(man såg ju olyckor var dag!)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top