gsxrTysken
Ny medlem
Jag har problem med bestyckning av förgasare för turbobruk.
Har ej kört med lamda ännu, pga av dålig timing från min sida...
Har problem då laddet börjar närma sig 0,5 vid ca 5000-6000rpm börjar då att gå dåligt. Precis som om den inte fick bränsle.
Utan ladd går den enligt mig perfekt, men tar jag ur stiften är 1ans och 4ans stift vitaktiga och 2ans och 3ans stift sotiga. Vad kan detta bero på? 2ans och 3ans cylinder har 0,5 mindre huvudmunstycken än 1 och 4 som har 133. I övrigt är alla förgasare lika justerade.
Är det någon som har några bra ideer?
Har även haft funderingar på om det kan vara tändproblem då det är stift 2 och 3 som är sotiga.
Har ej kört med lamda ännu, pga av dålig timing från min sida...
Har problem då laddet börjar närma sig 0,5 vid ca 5000-6000rpm börjar då att gå dåligt. Precis som om den inte fick bränsle.
Utan ladd går den enligt mig perfekt, men tar jag ur stiften är 1ans och 4ans stift vitaktiga och 2ans och 3ans stift sotiga. Vad kan detta bero på? 2ans och 3ans cylinder har 0,5 mindre huvudmunstycken än 1 och 4 som har 133. I övrigt är alla förgasare lika justerade.
Är det någon som har några bra ideer?
Har även haft funderingar på om det kan vara tändproblem då det är stift 2 och 3 som är sotiga.
Last edited: