Bestyckning på DT 125r -88

125kubik

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
kawasaki
Mitt huvudmunstycke har storlek 125 på min ostrypta DT 125r -88. Detta kan väl knappast vara rätt? Någon som vet vad som är original?

Har sökt i min instruktionsbok och här på forumet utan att hitta något.

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Hur långt har den gått? Om den gått hela sin livslängs med det munstycket så är det förmodligen rätt storlek, ja.

125kubik

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
kawasaki
Jag kanske inte har samma sorts förgasare som ni?

Jag har en Mikuni förgasare, hittade ingen beteckning. Choken är utformad lite som på MT5, en spak man drar ut. Förgasaren är vattenkyld. Trottellocket är utformat som en stor tunn mutter, och inte som ett lock med två skruvar eller liknande till.

Btw, har ett par frågor till:
Tyckte oljeslangen såg lite för kort och stretchad ut, så köpte idag en ny slang. Problemet är att denna slang har en aningen mindre innerdiameter än orginal dito. Kommer det spela någon roll, med tanke på att det ändå är ett minimalt flöde som kommer löpa i denna slang? Eller är det risk att jag kommer få en tryckökning i slangen, eller annat problem?

Är det någon som har koll på hur ljuddämparen på en DT125 är utformad? Är det lite som en fyrtaktsljuddämpare, eller är det en vanlig absorptions?

125kubik

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
kawasaki
Satte dit den nya oljeslangen, verkar inte vara några problem som helst.

Har upptäckt en skum grej, det sitter en kopparbricka mellan huvudmunstycket och förgasaren, ska det vara så :confused:

Kan det vara något den förra ägaren gjort för att ändra vätskenivån i huvudmunstycket?

Huvudmunstycket bottnar utan problem i gängan.

Har sett många Mikuni förgasare i varierande storlekar, men aldrig någon bricka just där, så det känns allt lite skumt.

125kubik

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
kawasaki
Tog upp munstycket med ståltråd och nu går den fan så mycket bättre, men inte riktigt optimalt, så tänker ta upp det lite till.

Solid snake

Guest
125kubik skrev:
Tog upp munstycket med ståltråd och nu går den fan så mycket bättre, men inte riktigt optimalt, så tänker ta upp det lite till.
Tog upp? Som i att jag gjorde större hål med en ståltråd? Kanske inte så konstigt att den inte går optimalt, du har säkert fått repor och ojämnheter i hålet och på så sätt så har du förstört ditt munstycke, grattis! :tummenupp

Mao så har du fått turbulens genom munstycket som påverkar flödet av soppan, du kanske kan rätta till det genom att borra munstycket och inte sitta och hålla på med en ståltråd.

Men det funkar väl typ nästan aldrig, ska man ha större munstycke så ska man köpa ett och inte modda sina egna man har då det måste vara helt rakt.

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
125kubik skrev:
Har upptäckt en skum grej, det sitter en kopparbricka mellan huvudmunstycket och förgasaren, ska det vara så :confused:

Kopparbrickan ska vara där, sitter t.ex på min mikuni vm 24mm förgasare. Jag har sett den på alla förgasare jag mekat med så det är rätt! :tomten

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!