Bestyckning R1

Annicka

Den som inte kan har inte försökt!
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
En egen kinamoto.
Tja.

Tänkte kolla om nån har nått fint bestyckningsschema / mall när man byter till ett öppnare luftfilter och friar upp avgassystemet på hojen?

Nån form av standardbestyckning måste det väl finnas, så man kan finjustera sen utan att behöva bänka :confused:

Och nej, Dynojet-kit är inte aktuellt just nu. :näsblod

Hojen i fråga är alltså en R1 '01.

// Matte

mattiazze

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2003
Hoj
R1-01 blåofin
Annicka skrev:
Tja.

Tänkte kolla om nån har nått fint bestyckningsschema / mall när man byter till ett öppnare luftfilter och friar upp avgassystemet på hojen?

Nån form av standardbestyckning måste det väl finnas, så man kan finjustera sen utan att behöva bänka :confused:

Och nej, Dynojet-kit är inte aktuellt just nu. :näsblod

Hojen i fråga är alltså en R1 '01.

// Matte

HAde samma problem med min 01a, den bluddrade o gick allmänt dåligt efter byte till slipon. Testade mig fram o min gick bäst med 140 i huvudmunstycke samt flyttade ut nålarna ett steg. Efter det gick den hur bra som helst o fin färg på stiften, det enda problemet sedan var att den bluddrade lite vid avslag från låga varv (under 3000), löste det genom att skruva ut tomgångsmunstyckena ett halvt varv. Jag har i.o.f.s originalfilter så det kan hända att du måste gå upp lite till i huvudmunstycke. Fast det är klart helt perfekt blir det bara om du lämnar in den o låter någon kunnig bänka o justera in den.

2meter

Back to sidecar again
Gick med
5 Jul 2004
Hoj
ART/LCR 03/04
Du är så välkommen att komma till mig och ställa den i bänken,så ska vi nog få till det.
Annons nere i vänstra hörnet.
Ligger i vallentuna
Mvh
peter2meter

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Skorpan skrev:
140?? är inte 140 lite stort egentligen? :va
130 är det orginal ju

140 ger 7,7% mer soppa och det verkar lite mycket efter att bara ha öppnat avgasen och bytt till ett filter med bättre flöde (det är nämligen inte såå mycket mer flöde som alla producenter vill påskina).

Jag hade hissat nålarna ett hack och testat 135 alt lämnat in den för bänkning hos 2meter han är väldans duktig.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln