Bestyckning TM40-6 för XR650R

XR650R

Ny medlem
Gick med
23 May 2003
Hoj
Honda XR650R 2001
Tjenis,

Håller på och labbar med bestyckningen till 650'n, prövar just nu Main 147.5 pilot 30 och nålan i mellan, acc injectorn 0.7 i övrigt orginal. Tycker det verkar konstigt att APB Racing rekommenderar 25 och 142.5 när de flesta verkar köra med betydligt större munstycken. vad är det som gäller egentligen? Lista gärna vad Ni övriga XR650R åkare kör med så jag får en fingervisning, gärna oxå de som har bromsat för effektmätning.

Pilot
Main
Nålläge
Air Jet
acc inject

Mvh
Patrick (Garageåkaren)

jwi

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
XR650R
Har också köpt från ABP och har lite frågetecken om bestyckningen. Jag har provat med lite större huvudmunstycken (150) samt höjt nålen till 4:e läget men stiftet är fortfarande vitt.

Kontaktade STIBO för att köpa större huvudmunstycken och de säger då att nålmunstycket behöver ökas, huvudmustycke bör vara mellan 150 och 160, lågfart någonstans runt 30 och ett mindre accpumpmunstycke. Nålen är OK.

Jag beställde en omgång av vad han tror är rätt men har inte fått det ännu så jag kan inte ge dig några storlekar.
Prova kontakta STIBO.

/JWi

XR650R

Ny medlem
Gick med
23 May 2003
Hoj
Honda XR650R 2001
jwi skrev:
Har också köpt från ABP och har lite frågetecken om bestyckningen. Jag har provat med lite större huvudmunstycken (150) samt höjt nålen till 4:e läget men stiftet är fortfarande vitt.

Kontaktade STIBO för att köpa större huvudmunstycken och de säger då att nålmunstycket behöver ökas, huvudmustycke bör vara mellan 150 och 160, lågfart någonstans runt 30 och ett mindre accpumpmunstycke. Nålen är OK.

Jag beställde en omgång av vad han tror är rätt men har inte fått det ännu så jag kan inte ge dig några storlekar.
Prova kontakta STIBO.

/JWi

OK vore mycket tacksam om Du kunde återkomma med lite feedback om resultatet så slipper jag uppfinna hjulet jag också.

mvh
Patrick

jwi

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
XR650R
Jajamän !

Ska försöka efter helgen om jag får grejorna och hinner montera.

/JWi

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650HRC SM CR500
Ursäkta att jag avviker från ämnet men är det ingen som har problem med att TM40'n är seg att dra tillbaka trotteln när man släpper gasen? Ibland känns det som man får hjälpa till med returvajern.. Inget fel på vare sig vajrar eller dragningen av dessa.

XR650R

Ny medlem
Gick med
23 May 2003
Hoj
Honda XR650R 2001
Per skrev:
Ursäkta att jag avviker från ämnet men är det ingen som har problem med att TM40'n är seg att dra tillbaka trotteln när man släpper gasen? Ibland känns det som man får hjälpa till med returvajern.. Inget fel på vare sig vajrar eller dragningen av dessa.

Nja, upplevde att det var en aning trögt innan jag spännde upp returfjädren från andra till tredje hacket, har du prövat detta ? Sedan så kom jag fram till att vajrarna måste vara korrekt justerade både vid rullen och trottelhjulet, låter fundamentalt men pröva med lite mer slack, var själv förvånad att upptäcka att det faktiskt spelar en avgörande roll.

Mvh
Patrick L

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
Per skrev:

Kolla oxå att din gasrulle inte sitter för långt in på styret, där kärvar den om man inte har ett spel.

Fjäderspänningen är ju också justerbar på fuggen, den kanske är för klent inställd från fabrik? Min är nästan dubbelt så trög o dra som orginal fuggens.

Last edited:

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
Jag har gett upp för stunden med min. Kör med orginal så länge..

Det sitter 145 huvudmunstycke 32.5 lågfart, annan nål och den går ändå magert över hela registret.
Dynoteknikern tyckte jag skulle byta nålmunstycke.

ABP verkar vara extremt oseriösa eller så antar dom att man åker omkring med strypinsats m.m.
Jag mailade Topham vergasertechnik i tyskland (som säljer ett kit), de har ett större nålmunstycke på sin, samt ett urval större högfartmunstycken, upp till 147.5 tror jag.

Gissningsvis skulle jag tro att 35/37,5 och 147,5/150 är var man bör ligga med öppnad luftburk, K&N filter samt öppet helsystem eller eventuellt urholkat orginal system.

Bifogat

• xr650r.jpg
    xr650r.jpg
    73.3 KB · Visningar: 170

XR650R

Ny medlem
Gick med
23 May 2003
Hoj
Honda XR650R 2001
Hej igen saxar in MITT svar från Topham:

"Hello,