bestyckning ??

larsson91

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2006
Ort
skellefteå
Hoj
ostrypt yamaha tzr 125
hej jag undrar hur stora huvudmunstycken ni har på era hojar...

jag har just nu 230 men tädstiftet ser fortfarande lika vitt ut som när vi hade 210 ? tänker höja till 250 nu men vill bara höra hur ni har det på era ?

upskattar snabba svar :tummenupp / jocke
 

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Gävle
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
Vill du ha råd om storlek eller har du bara gjort tråden för roligt? Om du vill veta hur stort munstycke du skall ha så är det en omöjlig fråga, det beror på från mc till mc och sen är det olika storlekar om du jämför tex mikuni/dellorto. Jag hade 180 i min mt5 (mikuni 20). i min ns125 (28 dellorto) så hade jag 140 har jag för mig. Du kan bara själ veta vad du skall ha för munstycke, prova dig fram.
 

larsson91

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2006
Ort
skellefteå
Hoj
ostrypt yamaha tzr 125
hmm tråden är inte gjord för att vara rolig, jag har läst forumet på sporthoj om hur man bestycker och jag har verkligen försökt...

ville bara kolla så jag inte helt är ute och cyklar... jag menar jag har höjt från 180 till 230 och stiftet är fortfarande lika vitt...
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
3005530 Menar du hur skruvan är inställda från fabriken eller? Har ett problem med min aprilia att den stannar upp på 6-7 tusen varv sen drar den iväg igen men hittar inte felet, har prövat nålen på alla ställen och ingen förbättring, kanske musntycket som ska bytas? har 132 nu
Ja. Har du en FP-hoj med fabriksinställningarna på förgasaren blir det mycket lättare att felsöka och ditt munstycke ska vara bra. Det är inte CDI-bryggan, för den brukar ju sänka effekten lite vid dessa varv?
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Ja. Har du en FP-hoj med fabriksinställningarna på förgasaren blir det mycket lättare att felsöka och ditt munstycke ska vara bra. Det är inte CDI-bryggan, för den brukar ju sänka effekten lite vid dessa varv?

Jag den är en FP hoj, nej det är inte bryggan eftersom jag har tagit bort den. Men alltså den går finnt innan 7000 varv och sen vid 7 (om man gasar fullt) så "hackar den lite i kanske 3 sek och sen så drar den igång igen.
Vet du vart man kan få reda på fabriksinställningar?

Och kan lägga till att om den står på tomgång och man gasar fullt så vill den då betyder det att den får för mycket bensin eller för lite? Kanske för lite eller för mycket luft?

Sry till trådsakparen om jag lånar tråden lite.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top