Bestyckningsproblem Buell M2

Buell_M2

Buell M2 cyclone
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
1998 Buell M2 cyclone
Hej, tänkte höra efter om det finns någon som är grym när det gäller bestyckning av förgasare. Hojen går som en kråka just nu. När jag köpte hojen så hade dom bytt ut luftburken mot en kolfiberburk samt hängt på en vh system. Så den bör väl att bestyckas om efter det. eller har jag fel?

Symptom som jag vet är att den inte tål gas när den är kall, då fnyser det till i luftburken. Den Hostar till när man kör. Ådet är inte allt för skoj när man stannar då den helt plötsligt kan nysa till och dö.

Så om det finns någon som kan hjälpa mig på vägen så vore jag tacksam.

Skicka gärna mail. Med förslag.

Tack på förhand Lars-Erik

Bjarras

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2009
Hoj
Yamaha Warrior
De symptomen du räknade upp är inte är inte fel utan det är så hdmaskiner fungerar :D Eller inte fungerar. :va

Tjöp japps vet ja, du brukar ju alltid stå och dreggla över min :krama

Buell_M2

Buell M2 cyclone
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
1998 Buell M2 cyclone
De symptomen du räknade upp är inte är inte fel utan det är så hdmaskiner fungerar :D Eller inte fungerar. :va

Tjöp japps vet ja, du brukar ju alltid stå och dreggla över min :krama

Nej björn jag vill inte ha någon japan hoj. Ville jag ha haft det så skulle jag ha köpt en japps istället för Buellen. Men tack ändå

Går den bra när den är varm då?

Nej jag kan inte påstå att den går bra. Har ju inte direkt något att jämföra med heller. Fast det känns som det finns mer att ta ut. Får ligga på chok hela tiden annars vill den inte något.

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nej björn jag vill inte ha någon japan hoj. Ville jag ha haft det så skulle jag ha köpt en japps istället för Buellen. Men tack ändå

Nej jag kan inte påstå att den går bra. Har ju inte direkt något att jämföra med heller. Fast det känns som det finns mer att ta ut. Får ligga på chok hela tiden annars vill den inte något.

Kolla att luftburken inte blockerar luftkanalerna i fronten på förgasartratten, en del luftfilter, tex Forcewinder, täpper för dessa. Då får man dremla. Kanalerna ger referensluft till flottörhus och emulsionsrör.

Kolla även att du inte har en sugläcka mellan insug och resp topp. Detta kollas enklast genom att med motorn på tomgång, spraya startgas mot tätningen mot respektive topp. Förändras varvtalet är det läck.

Om inget av felen ovan hittas, så prova att göra ren förgasaren. Det kan vara skräp i tomgångs- och accpumpskrets, eller fel flottörnivå (justeras)
http://www.youtube.com/watch?v=5vFcJcxJXiA

Om inte detta hjälper så låt bestycka hojen i bromsbänk.

Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...