Besvärlig köpare

Zoraxx

Rastlös och lyckligtvis galen
Gick med
2 Mar 2010
Hoj
Yamaha R6 street/stunt, Yamaha R6 (såld), Yamaha WR 400F motard (såld)
Jag har gjort en stor tabbe.
Jag har köpt en hoj och inte fått papperen på den.
Jag har kontrakt på att den är betald.
Jag skulle få papperen och lite runt i kring utrustning så som styrdämpare (som inte hade kommit tillbaks från renovering), däckvärmare mm.
Nu är det så att dessa saker och papperen inte dykt upp 2½ månad senare.
Har haft jättebekymmer att få tag i killen o när man väl får tag i honom så lovar han dyka upp där då o sen inget.
Kan jag upphäva köpet & kräva pengarna tillbaka eller är bästa sättet att stressa honom med rånarluva o lämpligt trubbigt objekt?

Vet att det var dumt att inte få allt med en gång men d e sent att göra något åt nu.:huvet

Zenita123

SUGEN PÅ ATT ÅKA
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Honda blackbird 1998
köpte en bil på samma sätt fick slita rejält för o få pappren men det du kan göra är att ringa vägverket o beskriva ditt ärende eftersom du har nycklar o köpe kontrakt men det kommer att krävas en skriftig handling sen är handlingstid på cir 2 månader innan dom skriver över hojjen på dig ...vad heter killen du köpt den av har du kollat upp honom vi gjorde det o han va fett bedragare fanns med i alla register googla på killens namn hoppas du inte får en chock

Zoraxx

Rastlös och lyckligtvis galen
Gick med
2 Mar 2010
Hoj
Yamaha R6 street/stunt, Yamaha R6 (såld), Yamaha WR 400F motard (såld)
köpte en bil på samma sätt fick slita rejält för o få pappren men det du kan göra är att ringa vägverket o beskriva ditt ärende eftersom du har nycklar o köpe kontrakt men det kommer att krävas en skriftig handling sen är handlingstid på cir 2 månader innan dom skriver över hojjen på dig ...vad heter killen du köpt den av har du kollat upp honom vi gjorde det o han va fett bedragare fanns med i alla register googla på killens namn hoppas du inte får en chock

Jo jag kollade namn o så direkt vid köpet. Sen så har jag kollat honom i belastningsregister osv i efterhand. Snubben e helt grön & bor även han på Gotland så det finns inte direkt någonstans att gömma sig.
Känns inte så roande att vänta ytterligare två månader innan jag får köra. Redan nu har jag väntat så länge att jag hellre köpt en annan hoj.

Tycker killen borde oroa sig över att jag besitter en mc reggad i hans namn. Funderar på att felparkera & härja lite med den bara för att jävlas.

Men för att häva köpet vad krävs då?

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Jo jag kollade namn o så direkt vid köpet. Sen så har jag kollat honom i belastningsregister osv i efterhand. Snubben e helt grön & bor även han på Gotland så det finns inte direkt någonstans att gömma sig.
Känns inte så roande att vänta ytterligare två månader innan jag får köra. Redan nu har jag väntat så länge att jag hellre köpt en annan hoj.

Tycker killen borde oroa sig över att jag besitter en mc reggad i hans namn. Funderar på att felparkera & härja lite med den bara för att jävlas.

Samla ihop lite folk och vänta på han hemma eller på hans jobb,, sen är det ju frågan vad man gör sen förutom att ni fixar ägarbytet.

Vi borde fan bilda ett medborgargarde och plocka fram när det blir så här.:mad::mad:

Polisanmäl fanskapet.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Om målet är att få papper påskrivna så är knappast våld och hot någon väg framåt.
Betydligt större chans att det leder till större problem med mycket allvarligare konsekvenser.

Om det hade varit mitt problem så hade jag förberett vad jag kunnat och åkt hem till snubben och fått en kråka på papprena.
Om det är en riktig slarver så är ju risken att han helt enkelt inte orkar göra vad han borde.
Mao, gör det lätt för honom.

Men nu är ju det här sporthoj, hårdingarnas hårdingforum där misshandel, hot och smitning är vardagsmat så ursäkta om jag framstår som en tönt (som vill lösa problem, inte skapa).

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Gör som Keyser Soze

[YOUTUBE-ID]<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/NLUGhxy9kno&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/NLUGhxy9kno&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Ozzi

Guest
Men nu är ju det här sporthoj, hårdingarnas hårdingforum där misshandel, hot och smitning är vardagsmat så ursäkta om jag framstår som en tönt (som vill lösa problem, inte skapa).

Och som står med darrande knän vid ögonkontakt..:tungan

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Hoj
GSXR 750 98:a
Beställ hem papprena till honom vänta ett par dagar så papprena har hunnit komma hem till han. åk o hälsa på. ta med dig lite moraliskt stöd (Kom nu inte en hel skock med människor det räcker om ni e två) och ordna en signatur. o skall du hota med något hota med polisanmälning. bättre att hota den lagliga vägen först. för börjar du hota med stryk innan polisen så är det nog du som får problem med polisen.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Det är ju även så att så länge han står som ägare så är det även han som är ansvarig för försäkring och sånt.
Alltså, har du tecknat försäkring på hojen så är det bara att avsluta den så får ju killen ganska stora kostnader från Trafikförsäkringsföreningen rätt så omgående.

JohneJ

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
Triumph Street Triple -08
Nu blir man ju nyfiken....kanske är någon man känner, eller i alla fall någon man vet vem det är, ön är ju inte så stor ....

Hur som helst så verkar det vara idiotiskt att försöka hålla sig undan när det är säljaren som åker på den största smällen om det händer något och han fortfarande är registrerad på hojen.

cosworth82

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2007
Hoj
cbr 1000rr-07+sxv550-07+ktm450exc-09
jag skulle inte jävlas med att felparkera osv utan få tag i killen o få papperen för han kan helt enkelt jävlas tillbaka o beställa hem nya skyltar o åka till en lite oseriösare skrot o skrota den utan att lämna cykel o då står du där me en cykel du inte kan göra ett skit med.

o ja säger inte detta bara sådär för de har hänt en polare o häva skrotningen e i stort sett bara att glömma.

Licious

Själv e bäste dräng
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Suzuki DR650 -97
gillar nasse och bonzo's förslag
med det är la säljaren som är besvärlig va?:gnissla

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...