Strömberg
Kör alltid för fort!!
Köpte för ett år sen min husa 650 på Marin & Fritid i Laxå. Nu har den gått 133 mil å 20 tim. men var på isen i helgen uppe hos grabbarna i Alunda å Gimo (jävla trevligt folk där) å körde... men tyckte att fjädringen bak började bete sig skumt... fick hjälp av Joakim Engström att justera lite, men fick sen höra att jag inte hade någon retur i dämparen... okay tänkte jag, får väl renovera den... men tyckte de va konstigt eftersom hojen inte gått speciellt mycket...
idag hemma igen efter helgens äventyr... skitkul har de varit, men hade ju hela tiden dämparen i bakhuvudet... så ja ringde till marin å fritid eftersom jag köpt hojen där... tänkte höra efter om dom hade hört någon annan med samma problem eller hur eller vart ja vänder mig för att få den renoverad.. nu ska tilläggas att jag har inte rört en skruv i dämpar inställning sen ja köpte hojen.. har bara kört å kört.. anser mig inte tillräckligt säker på vad ja skruvar på och vad förbättringen / försämringen blir...
Men fick till slut tag på Micke på Marin & fritid, ja berättade att jag köpte deras sista Husa 07 i februari -08 å talade om att den gått ca 133 mil å 20 timmar nu... å att Jocke hade kikat på den å sa att returen inte fungerade..
Å sen så frågade ja om de varit ett vanligt fel på Husaberg??
-Nä svarade han, dom brukar gå ca 20 mil...
-Öhh öhh, ja kom av mig helt... håller dom inte bättre än så??
-Jo men du fråga en sån jävla dum fråga så du får ett jävligt dumt svar...
-Okay, förlåt...
-Va e de du vill jag ska göra då Matthias säger han??
-Ja ville bara höra om ni hade varit med om detta förut...
-Du får väll skicka hit den då så får jag skicka den till Husaberg så får vi se vad som händer...
-Nja, ja hade tänkt åka till helgen...
-Ja du bestämmer hur du vill göra..
-Jo ja ska höra mig för å se vad de kostar att laga den här hemma i närheten.
-Ja du får höra av dig så ska ja hjälpa dig...
-Okay, ja tack då....
men ärligt talat, säger man så?? fan blev så jävla besviken...köper man hojen där å sen har man en fråga så bör man väl kunna få ringa å fråga?? eller??
Men ringde sen till JWF i Skövde.. har haft med dom förut att göra..
-Hejsan, matthias heter jag, bla bla bla...
- ja men fan, kom in med den så fixar vi de... i värsta fall så får vi demontera å byta ett par grejer.. rör sig om ca 1000:- med gas å arbete å delar...
-kanon,kommer upp efter jobbet...
Sätte mig efter jobbet i bilen å åkte dit...kom in där. han fixa de direkt på kvällen menas ja vänta... 18.30 efter stängning...DE är service de...
Glad som få hoppar ja i bilen å rullar hem, 150:- för å fixa de...
Så ett stort Tack till JWF i Skövde.. synd ni inte säljer Husaberg längre.. annars så hade ja handlat där nästa gång...
/ Matthias Strömberg, Trollhättan
idag hemma igen efter helgens äventyr... skitkul har de varit, men hade ju hela tiden dämparen i bakhuvudet... så ja ringde till marin å fritid eftersom jag köpt hojen där... tänkte höra efter om dom hade hört någon annan med samma problem eller hur eller vart ja vänder mig för att få den renoverad.. nu ska tilläggas att jag har inte rört en skruv i dämpar inställning sen ja köpte hojen.. har bara kört å kört.. anser mig inte tillräckligt säker på vad ja skruvar på och vad förbättringen / försämringen blir...
Men fick till slut tag på Micke på Marin & fritid, ja berättade att jag köpte deras sista Husa 07 i februari -08 å talade om att den gått ca 133 mil å 20 timmar nu... å att Jocke hade kikat på den å sa att returen inte fungerade..
Å sen så frågade ja om de varit ett vanligt fel på Husaberg??
-Nä svarade han, dom brukar gå ca 20 mil...
-Öhh öhh, ja kom av mig helt... håller dom inte bättre än så??
-Jo men du fråga en sån jävla dum fråga så du får ett jävligt dumt svar...
-Okay, förlåt...
-Va e de du vill jag ska göra då Matthias säger han??
-Ja ville bara höra om ni hade varit med om detta förut...
-Du får väll skicka hit den då så får jag skicka den till Husaberg så får vi se vad som händer...
-Nja, ja hade tänkt åka till helgen...
-Ja du bestämmer hur du vill göra..
-Jo ja ska höra mig för å se vad de kostar att laga den här hemma i närheten.
-Ja du får höra av dig så ska ja hjälpa dig...
-Okay, ja tack då....
men ärligt talat, säger man så?? fan blev så jävla besviken...köper man hojen där å sen har man en fråga så bör man väl kunna få ringa å fråga?? eller??
Men ringde sen till JWF i Skövde.. har haft med dom förut att göra..
-Hejsan, matthias heter jag, bla bla bla...
- ja men fan, kom in med den så fixar vi de... i värsta fall så får vi demontera å byta ett par grejer.. rör sig om ca 1000:- med gas å arbete å delar...
-kanon,kommer upp efter jobbet...
Sätte mig efter jobbet i bilen å åkte dit...kom in där. han fixa de direkt på kvällen menas ja vänta... 18.30 efter stängning...DE är service de...
Glad som få hoppar ja i bilen å rullar hem, 150:- för å fixa de...
Så ett stort Tack till JWF i Skövde.. synd ni inte säljer Husaberg längre.. annars så hade ja handlat där nästa gång...
/ Matthias Strömberg, Trollhättan