Besviken på mchandlaren...

Strömberg

Kör alltid för fort!!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Husaberg 650 Supermoto -07 Nu kittad för isen!!
Köpte för ett år sen min husa 650 på Marin & Fritid i Laxå. Nu har den gått 133 mil å 20 tim. men var på isen i helgen uppe hos grabbarna i Alunda å Gimo (jävla trevligt folk där) å körde... men tyckte att fjädringen bak började bete sig skumt... fick hjälp av Joakim Engström att justera lite, men fick sen höra att jag inte hade någon retur i dämparen... okay tänkte jag, får väl renovera den... men tyckte de va konstigt eftersom hojen inte gått speciellt mycket...
idag hemma igen efter helgens äventyr... skitkul har de varit, men hade ju hela tiden dämparen i bakhuvudet... så ja ringde till marin å fritid eftersom jag köpt hojen där... tänkte höra efter om dom hade hört någon annan med samma problem eller hur eller vart ja vänder mig för att få den renoverad.. nu ska tilläggas att jag har inte rört en skruv i dämpar inställning sen ja köpte hojen.. har bara kört å kört.. anser mig inte tillräckligt säker på vad ja skruvar på och vad förbättringen / försämringen blir...

Men fick till slut tag på Micke på Marin & fritid, ja berättade att jag köpte deras sista Husa 07 i februari -08 å talade om att den gått ca 133 mil å 20 timmar nu... å att Jocke hade kikat på den å sa att returen inte fungerade..
Å sen så frågade ja om de varit ett vanligt fel på Husaberg??
-Nä svarade han, dom brukar gå ca 20 mil...
-Öhh öhh, ja kom av mig helt... håller dom inte bättre än så??
-Jo men du fråga en sån jävla dum fråga så du får ett jävligt dumt svar...
-Okay, förlåt...
-Va e de du vill jag ska göra då Matthias säger han??
-Ja ville bara höra om ni hade varit med om detta förut...
-Du får väll skicka hit den då så får jag skicka den till Husaberg så får vi se vad som händer...
-Nja, ja hade tänkt åka till helgen...
-Ja du bestämmer hur du vill göra..
-Jo ja ska höra mig för å se vad de kostar att laga den här hemma i närheten.
-Ja du får höra av dig så ska ja hjälpa dig...
-Okay, ja tack då....

men ärligt talat, säger man så?? fan blev så jävla besviken...köper man hojen där å sen har man en fråga så bör man väl kunna få ringa å fråga?? eller??


Men ringde sen till JWF i Skövde.. har haft med dom förut att göra..
-Hejsan, matthias heter jag, bla bla bla...

- ja men fan, kom in med den så fixar vi de... i värsta fall så får vi demontera å byta ett par grejer.. rör sig om ca 1000:- med gas å arbete å delar...
-kanon,kommer upp efter jobbet...

Sätte mig efter jobbet i bilen å åkte dit...kom in där. han fixa de direkt på kvällen menas ja vänta... 18.30 efter stängning...DE är service de...
Glad som få hoppar ja i bilen å rullar hem, 150:- för å fixa de... :tummenupp

Så ett stort Tack till JWF i Skövde.. synd ni inte säljer Husaberg längre.. annars så hade ja handlat där nästa gång...:yoparty

/ Matthias Strömberg, Trollhättan
 

superman

wheelie king
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
K8 blå/vit
Aha, jag trodde att dom sålde endast båtar där.
Kul att det löste sig bra för dig ändå!
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Lätt löst, bara skita i den handlarn nästa gång det blir nyköp. Jobbar man med kunder får man väl ta att man får lite frågor...
 

Johanna

Guest
hmmm vilken idiot. ibland e de iaf bra å va tjej, brukar alltid få hjälp =) (med risk för att bli mobbad)
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Tipsa Marin & Fritid i Laxå om denna tråden så ska du snart se att deras försäljning och service skjuter i höjden som de betraktar kunder.
 

Snowstormer

Snowstormer
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Skövde
Hoj
Hayabusa GSX-1300R -05
Själv kikade jag på en R1 där för ngt år sen.. När jag kom dit så hade de tejpat fast ena sidospegeln som var av. Sa att de fick dra av det på priset samt den var repad utmed hela sidan som inte syntes på annonsbilden. De vägrade sänka priset. Så jag åkte hem igen..... de gav inte mig ngn större tillit......
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tipsa Marin & Fritid i Laxå om denna tråden så ska du snart se att deras försäljning och service skjuter i höjden som de betraktar kunder.

Nja som om de bryr sig då de sålde Husaberg bäst i hela världen nyligen.
 

Toye

Salmon River Rajders
Gick med
7 Jul 2007
Ort
I ett slott snart =)
Hoj
"Den senaste =)"
Sitter här och småler lite. Det är som såhär ( och nu menar jag detta verkligen ) att Marin och Fritid inte är något annat än en affär/butik för dom som redan vet vad dom vill ha och med pengar på fickan.

Är du där för att titta och få råd så får du titta, råd får du fan inte för är du inte villig att köpa, ja då är dom inte villiga att hjälpa till.

Var i svängen att köpa en fin båt. Fin för mig är runt 100k, och hade faktiskt allting klart, men inga pengar med mig. Självaste "Robinson Jhonny Marin" i stora skor kom fram och då tänkte jag att nu lär jag väl få svar på ett o annat. HELL NO!!!

"Ska du köpa?"
"Nja, vill kolla lite 1´st"
Vänder på klacken och bara går :3freak , wtf???? Vart tog servicen vägen????

Nej, jag bara DÅLIGA erfarenheter av dom, men det är JAG det..

Och för att göra saken ännu roligare så är denna "Micke" nog en av landets absolut SÄMSTA ********* till försäljare ( Läs bara försäljare för annars blir det väl påhopp osv osv ) som jag någonsin stött på och eller hört talas om efteråt.
Hur vet jag detta då? Jo, jag bor/bodde i hålan, för länge, åt helvete för länge :mad: :huvet
Gör sverige och er själva framförallt en stor bamsetjänst, köp för fan inget där då deras "Support" är rena cirkusen :rofl ...

Skulle kunna dra mardrömsberättelser om ditten och datten vad som sägs/sagts och ryktas :rolleyes: men nu ska vi inte vara sådana, köp bara inget snälla, för er egen skull :krama


Bra att du fick hojen ordnad på annat ställe och inte åkte ner med den hit, gudars vet väl vad du fått tillbaka, en jetski eller dylikt skulle jag kunna tänka mig :banana


Kram på er!
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag ser inget konstigt i konversationen?

Fattar jag det rätt ber de dig att skicka dämpen, vilket du inte vill.

När du säger att du vill lämna in den lokalt erbjuder de dig att betala för det arbetet?

Hur skulle det går till då?
 

Strömberg

Kör alltid för fort!!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Husaberg 650 Supermoto -07 Nu kittad för isen!!
Jag ser inget konstigt i konversationen?

Fattar jag det rätt ber de dig att skicka dämpen, vilket du inte vill.

När du säger att du vill lämna in den lokalt erbjuder de dig att betala för det arbetet?

Hur skulle det går till då?

Alltså, min fråga till han var ju om det var fler husaberg som haft samma fel... han kunde ju lika gärna sagt..
-å fan,tråkigt. men skicka hit den så åtgärdar vi de direkt..
men å säga att ja ställer en dum fråga.. Nja, så gör man inte.. inte med de tonfallet han hade...
han lät mest irriterad över att jag ringde å fråga å störde...

Nej, ja skulle få pröjsa hela kalaset om de inte var något som husaberg ville ta på sig... för han gjorde de inte...

men som sagt... ska inte gynna dom mer i alla fall... bättre å använda nån lite mindre firma som är trevliga å de blir lite mer personligt..


Ja säger bara en sak... sånna jävla idioter....
 
Last edited:

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Jag ser inget konstigt i konversationen?

Fattar jag det rätt ber de dig att skicka dämpen, vilket du inte vill.

När du säger att du vill lämna in den lokalt erbjuder de dig att betala för det arbetet?

Hur skulle det går till då?

Kom igen nu....säljaren lät sur, grinig och otrevlig enligt trådskaparen...klart det inte är kul att ha att göra med en sån....då är det ju bättre att säljaren skaffar ett annat jobb på nått instängt lager där han slipper ha att göra med människor.
 

Incredible

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 999
Jag ser inget konstigt i konversationen?

Fattar jag det rätt ber de dig att skicka dämpen, vilket du inte vill.

När du säger att du vill lämna in den lokalt erbjuder de dig att betala för det arbetet?

Hur skulle det går till då?

Hmm du ser inget konstigt i konversationen.....att det är kunder som sätter maten på bordet hos människorna som driver den här skitbutiken och att dom borde bli behandlade därefter är inget som varken du eller dom verkar fatta! Snälla ni som funderat på att handla där.....GÖR INTE DET!!! Såna där skithandlare förtjänar inte en kund......
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Hur kommer det sig att ett inlägg på ett forum gör att människor blint litar på en anonym människas påstådda upplevelser snarare än ett etablerat företag som tydligen går bra och inte någonsin funnits på någon svart lista?

Min kompis som driver en biltrimmarfirma berättar ofta om märkliga kunder, ni skulle se hur de sedan ljuger sig runt på diverse forum om händelsen.

Människor är dumma i huvudet i största allmänhet. Förmodligen den aktuella säljaren också.

Har de sålt flest Husaberg i Sverige kan de inte suga så hemskt...sen har jag inte hört om någon upprörd mob med båtkunder redo att storma stället heller...
 

Master

Numera röd
Gick med
11 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Såld!
Hehe är uppväxt i närheten av den firman och dom har nog väääääldigt många kunder genom åren som handlat där EN gång och sen aldrig mer kommer sätta sin fot där... Hört riktigt många historier om dom på den tiden man körde cross/enduro...

Men dom är bra att ha o göra med om man handlar en ny hoj där varje år..
 

Incredible

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 999
Hur kommer det sig att ett inlägg på ett forum gör att människor blint litar på en anonym människas påstådda upplevelser snarare än ett etablerat företag som tydligen går bra och inte någonsin funnits på någon svart lista?

Min kompis som driver en biltrimmarfirma berättar ofta om märkliga kunder, ni skulle se hur de sedan ljuger sig runt på diverse forum om händelsen.

Människor är dumma i huvudet i största allmänhet. Förmodligen den aktuella säljaren också.

Har de sålt flest Husaberg i Sverige kan de inte suga så hemskt...sen har jag inte hört om någon upprörd mob med båtkunder redo att storma stället heller...
Du har en poäng i det du säger absolut! Ljugs nog en hel del om påstådda incidenter, men det här fallet lät det väldigt trovärdigt, i princip så gällde det dåligt bemötande. "Kunden har alltid rätt" finns ett ordspråk, i minsta fall så borde det gälla alla kunders rätt till ett trevligt och humant bemötande. Har också blivit bemött som att man var nått nödvändigt ont av mchandlare, det på Lundgrens i Avesta för ett antal år sen då dom fixade ett försäkringsjobb åt mej. Alltid lika otroligt hur vissa handlare inte fattar att behandla sina kunder bättre......
 

Exil

Medslem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
I skogen
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -04
Man får nog ta varje historia med en nypa salt, precis som sagts ovan. Säljare och kunds upplevelser och uppfattningar om exakt samma suitation är skilja markant. Genrellt sett har jag lite svårt att tror att en enskild kund skulle bemöda sig att logga in på ett allmänt forum och svartmåla ett säljande företag (behöver företrädesvis inte vara just hojfirma). Men sure, det finns alltid individer som har för mycket fritid och kanske gärna vill tala om hur dumma alla är emot dom.

Jag jobbar själv i en bransch där jag har mycket kontakter med kunder o vet hur otroligt skumma en del kunder kan vara. Sen kanske man ska komma ihåg att när det gäller just motorbranschen o dess företag så där det oftast små företag (sett till antalet anställda) o där flertalet personer kan ansvara för kundkontakter och där personernas personlighet avgör (oftast) dess bemötande av kunder. Oftast har man inte gått nån speciell utbildning inom kundvård, kundbemötande, kundservice, marknadsföring/kommunikation etc utan är mer självlärd. Det går inte att bemöta en kund som om det vore bästa polaren sen 20år tillbaks (med det inte sagt att man ska uppträda totalt opersonligt). Korrekt, artig, personligt engagemang och proffessionell är ledorden.

I en sådan konkurransutsatt bransch som just motorbranschsidan, där dom generella priserna inte varierar speciellt mycket är just kundservicen (och bemötandet av kunder) en av dom konkurransfördelar man kan skaffa sig som säljande företag. T.e.x vid reklamationer, service, allmäna frågor etc. Med min egen bakrund inom marknadsföring/försäljning så vet jag att som kund går man sällan eller aldrig tillbaks till ett företag som bemött kunden illa, never.

Finns nån siffra som säger att skaffa en ny kund kostar ungefär 4ggr så mycket som att behålla en redan befintlig kund (reklamutskick, annonser, marknadsföringsmaterial etc). Värt att tänka på ni som kanske jobbar inom motorbranchen (o andra branscher för den delen).

Just my two cents....
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top