Besviken på mchandlaren...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Fair enough. Så länge man lär av sina misstag så.

Förstärker dock bara min uppfattning om att någon kurs i konsumenträtt borde ingå i gymnasieutbildningen.

Det ingår i högstadiet, så pass bra att jag har övertagit häftet av min dotter.
 

Toye

Salmon River Rajders
Gick med
7 Jul 2007
Ort
I ett slott snart =)
Hoj
"Den senaste =)"
I såna lägen ska man verkligen inte ta det personligt. Det är då man tar reda på nr till chefen och berättar som det är. Då brukar det hända grejer illa kvickt.


Hans chef är strået värre, men annars är det en bra idé :tummenupp . Ska faktiskt ta tillfälelt i akt och ringa just nu till en "Chef", får se ifall rådet ditt är bra eller ej :fyllisar
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Känn på den här som en bekant nyss fick när han mejlade och ställde frågor:

Hej min feta vän.

Har du inget bättre för dig än leka köpare och uppehålla en säljare som jobbar på provision. Seriös är man om man lämnar sitt telefonnummer och inte gömmer sig bakom en mailadress. Vill du något mer så ringer du mig. Annars låter du oss vara.

Med vänlig hälsning

Peter xxxxxxxx

:D
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Hur kommer det sig att ett inlägg på ett forum gör att människor blint litar på en anonym människas påstådda upplevelser snarare än ett etablerat företag som tydligen går bra och inte någonsin funnits på någon svart lista?

Min kompis som driver en biltrimmarfirma berättar ofta om märkliga kunder, ni skulle se hur de sedan ljuger sig runt på diverse forum om händelsen.

Människor är dumma i huvudet i största allmänhet. Förmodligen den aktuella säljaren också.

Har de sålt flest Husaberg i Sverige kan de inte suga så hemskt...sen har jag inte hört om någon upprörd mob med båtkunder redo att storma stället heller...
Jag håller med fullständigt! :tummenupp
Det är konstigt att alla onda rykten överlever, det är alltid någon som har hört från nån kollegas grannes mosters mans polare att just den å den skitfirman är värdelös. Man hör nästan aldrig det omvända. Är det för att vi hellre gottar oss i elände? :va
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top