Bet On Sm Vinnaren!

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
då drar sm snart igång och det ska koras vinnare hit och dit. tänkte göra det lite roligare. gissa vilka som kommer top 5 i 450 och open. har man gissat så har man.. inte några ändringar under året:tungan

450
1, ola eifrem (han är revanch sugen i år)
2, martin lind
3, jocke karlsson
4, jörgen huvell (ledsen men inte i år)
5, johan lennartsson

OPEN
1, J stambeck (måste nästan sattsa på han, han är vinnar sugen)
2, jocke engström
3, sörehall
4, Peter Granath
5, stefan ljungberg (måste sattsa på dig min vän)

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
haha, skoj tråd....

Jag tippar följande...
S1:
1. Brokerud (kanske ännu mer revanschsugen än Ola, sitter dessutom på vinnarmaterial i år ;) )
2. Eifrem (se ovan, fast inte lika mycket)
3. Lind (toksnabb men kommer få nåt problem med hojen som hindrar en högre placering)
4. Nilsson (oxå toksnabb men håller inte i hela året)
5. Huvell (oxå toksnabb såklart men klarar inte konkurrensen i år)

Uppstickare blir Lennartsson, Dennis och Gillisson. Plus såklart Kaj.

S2:
1. Engström (snabb, stabil, revanschsugen och ännu bättre material än förra året)
2. Stambeck (toksnabb, mer än stabil tidigare men sukkan räcker inte hela vägen)
3. Jocke K (har hört nåt om att han kommer till S2, snabb men klarar inte stora klassen första året)
4. Sörehall (förutsatt att han inte drabbas av fjolårets otur)
5. Biffen. Det finns bara en Biffen ;)

Här kommer ett uppstickare i Ståle Björdal samt allas vår egen Stoffy som komemr briljera. Bodingh kommer som vanligt högt men inte tillräckligt.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Ola vinner S1 i år. (punkt)

I open är det lite mer svårtippat, John är en stark kandidat dock.

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
ingen som törs skriva här :tungan

Jodå, det är bara lite svårt att tippa, då ingen är tillräckligt bra för att vinna SM.

Topp fem sa jag till Stefan i höstas, så det måste han dock leva upp till.

Så hoppas jag att man får se Rejser köra i år.

anderssonph

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
KTM 560 SMR till salu
450
1, ola eifrem
2, martin lind
3, denis eriksson
4, micke stambeck (har blivit grymt snabb)
5, jocke karlsson

OPEN
1, John stambeck
2, jocke engström
3, sörehall

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
haha, skoj tråd....

Jag tippar följande...
S1:
1. Brokerud (kanske ännu mer revanschsugen än Ola, sitter dessutom på vinnarmaterial i år ;) )
2. Eifrem (se ovan, fast inte lika mycket)
3. Lind (toksnabb men kommer få nåt problem med hojen som hindrar en högre placering)
4. Nilsson (oxå toksnabb men håller inte i hela året)
5. Huvell (oxå toksnabb såklart men klarar inte konkurrensen i år)

Uppstickare blir Lennartsson, Dennis och Gillisson. Plus såklart Kaj.

S2:
1. Engström (snabb, stabil, revanschsugen och ännu bättre material än förra året)
2. Stambeck (toksnabb, mer än stabil tidigare men sukkan räcker inte hela vägen)
3. Jocke K (har hört nåt om att han kommer till S2, snabb men klarar inte stora klassen första året)
4. Sörehall (förutsatt att han inte drabbas av fjolårets otur)
5. Biffen. Det finns bara en Biffen ;)

Här kommer ett uppstickare i Ståle Björdal samt allas vår egen Stoffy som komemr briljera. Bodingh kommer som vanligt högt men inte tillräckligt.

Jocke du får tippa om för Jocke K är anmäld i 450 så det var bara ett rykte.
17 stycken anmälda i 450 och lika många i open.
Men flest anmälningar är det i kungaklassen, 21st!

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Jocke du får tippa om för Jocke K är anmäld i 450 så det var bara ett rykte.
17 stycken anmälda i 450 och lika många i open.
Men flest anmälningar är det i kungaklassen, 21st!

Gött för dig, då ligger femteplatsen inom räckhåll :yoparty :)
Om inte Jocke D tar den, hehe :crash

Då vette fanken var den gröne jocke ska ta vägen.... Undrar om han slår sig in på topp fem? Troligen. Men vem ska bort isf??? :va

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag skulle tippa på att han inte gör det, tempot har höjts en del sen han var med.

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Jag tror 450 klassen blir sjukt hård i år:
1: Eifrem
2: Brokerud
3: Nilsson
4: Huvell
5: Karlsson

Dennis, Micke S, Lind (kommer komma bra ibland och ibland får han bryta...) och Gillisson kommer fightas om platserna sedan.

Open:
Engström
Stambeck (som kommer vara snabbare än Engström men plocka för lite poäng i något race)
Ståle B (om han är med alla race...)
Sörehall
F Eriksson

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nu hittar jag inga resultat därifrån men femteplatser verkar han ha kört till sig under 2006. Till 2007 går det nog ännu fortare för många förare.

Jocke K vann väl första heatet på knutstorp?! Såklart finns inte just det resultatet (men alla andra) på HMS hemsida :huvet

EDIT: Eller var det så att han inte vann. Kommer ihåg att Ola var bakom och att Jocke troligen borde svartflaggats men de kanske inte var etta+tvåa. Var de inte det var det väldans nära...

Jag ändrar då mitt första tips så enkelt att Jocke K byts ut mot Ståle och att Jocke K inte tar topp fem i S1.

Last edited:

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Ja Jocke K vann ett rejs iaf. Tror det va andra? I första stod han väl på öronen efter hoppet?
Tror han är underskattad. Nu när han lagt ner crossen & kan lägga mer fokus på Supermoto kommer han nog göra livet surt för dom flesta & kommer vinna rejs. Men något guld tror jag inte det räcker till

Edit: Inga norrbaggar bland top 5, definitivt inte i Open.

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
1: Eifrem
2: Brokerud
3: Karlsson
4: Nilsson
5: Lind

Eifrem är kung, håller grejerna så finns det ingen som kan slå hon om.
En förebild för flera av oss.
Brokerud har ruskig kännsla och en kannonhoj i år. Bara han har ordning på grejerna så kommer det att räcka till en andraplats.
Jocke K är tjurig som få men en vinnare, kan han bara hitta lite inställningar på hojen och få lite motardtimmar i kroppen så kommer han att bli ruskigt snabb. Det som talar emot honom är väl att han inte har kört på alla banor där sm kommer att gå i år. Tänker på Östersund, har inte många varv på Linköping heller.
Christinan är snabb han oxå har haft lite oflyt, startade året med att bryta revbenen men han kommer att vinna rejs. Tippar han som vinnare i Östersund i år igen. Martin är lite tung för att köra in de sista tiondelarna som behövs i 450 klassen. Men jag hoppas att han bevisar motsatsen för han bjuder ofta upp till coola rejs och bjuder på sig själv.

1: Engström
2: Stambeck
3: Sörehall
4: Ståle B
5: Robin

Känns nästan som om Engstöm och jag kör i samma team ;) Sätter jag honom före stambeck som oxå är en sypatisk kille som jag unnar att vinna SM.
Vinner Stambeck är det ett bra kvitto på att man inte måste vara uppväxt på en hoj för att vara snabb även om det krävs mängder av talang ( och blåmärken ) Sörehall är snabb som en virvelvind på gruset kan han få ordning på kroppen och lite fler timmar i kroppen kan han vinna rejs i år.
Även Ståle har en vinnarhoj i år ( Husaberg) hans Yamma var väl något av de slöaste vi sätt i open.
Robin blir snabbare o snabbare för var dag och han kommer vara riktigt giftig när i slutet av sommaren bara han börjar ställa in hojen ordentligt och tränar lite. Är nog galen.....
Själv hoppas jag slutföra alla rejs och vara jämn så hoppas jag få en singelsiffra till 2008

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja Jocke K vann ett rejs iaf. Tror det va andra? I första stod han väl på öronen efter hoppet?
Tror han är underskattad. Nu när han lagt ner crossen & kan lägga mer fokus på Supermoto kommer han nog göra livet surt för dom flesta & kommer vinna rejs. Men något guld tror jag inte det räcker till

Edit: Inga norrbaggar bland top 5, definitivt inte i Open.

Jag tror egentligen Jocke K kommer topp5 men jag vet inte vem som ska bort istället så mitt tips står sig.

Kolla norskarnas resultat från förra året.
Ståle kom 3-4 på Anderstorp, enda han var med på. Han kanske inte slår Sörehall (om han håller) men han är topp5 iaf :fakta
Speciellt i år med snabbare bajk, som Stefan säger...

Att Brokerud tar minst en topp5 är ännu mer solklart för mig. 2-1-2-2-8-7-6-2 i de första fyra rejsen (allt som finns på svemo.se) med en hoj som strulade hela tiden ger en solklar topp5.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Jag tror egentligen Jocke K kommer topp5 men jag vet inte vem som ska bort istället så mitt tips står sig.

Kolla norskarnas resultat från förra året.
Ståle kom 3-4 på Anderstorp, enda han var med på. Han kanske inte slår Sörehall (om han håller) men han är topp5 iaf :fakta
Speciellt i år med snabbare bajk, som Stefan säger...

Att Brokerud tar minst en topp5 är ännu mer solklart för mig. 2-1-2-2-8-7-6-2 i de första fyra rejsen (allt som finns på svemo.se) med en hoj som strulade hela tiden ger en solklar topp5.

Ok, dom har säkert förmågan att köra sig in på topp 5. Men då får vi väl sätta av dom? Tror Karlsson kan fixa det, han vet hur man gör det "snyggt". Vipps så kan du slänga bort Broderyd & klämma in Karlson på valfri plats :D

Ett litet frågetecken bara, vem tar på sig att sätta av ståls?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ok, dom har säkert förmågan att köra sig in på topp 5. Men då får vi väl sätta av dom? Tror Karlsson kan fixa det, han vet hur man gör det "snyggt". Vipps så kan du slänga bort Broderyd & klämma in Karlson på valfri plats :D

Ett litet frågetecken bara, vem tar på sig att sätta av ståls?

Stefan och jag kör ju team där min roll är att skapa bästa förutsättningarna. Para det med att jag flera år i rad var mest utvisade spelare i fotbollslaget så får du svaret, hehe. En idé är att fejka stopp på startlinjen och sen vänta in ståle när han passerar första gången (jag misstänker nämligen att han kommer ha litelitelite bättre kvaltid än mig...)

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Eller också kan du ju bara råka ramla framför han :D
Om det fortsätter så här blir det värre än italienarnas fejkningar i fotboll :rolleyes:

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
Är helt nollad inom motard-tävlingar, men hur blir det med vm-förare hos sverige? Hur går det till för å få vara med? Och vad tror ni om resultat?

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...