beta 125 4t

knoa

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Ort
halmstad
Hoj
beta rr 125
nån som har lr vet nåt om beta 125 4t jag undrar lite hur starka dem är ostrypta å om d är kvalite å om dem går bra?tacksam för svar
 

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
ostrypta ligger dem väll på 12,5-15 bakhjuls hästar = Helt värdelösa att trimma/strypa av :)

Edit: Ska du köpa eller har du köpt en beta?
 
Last edited:

knoa

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Ort
halmstad
Hoj
beta rr 125
ja den är fettt snygg,,jag tänker köpa en undrar bara vilken som går bäst av 4 taktare av dem oliak märkena å modellerna men ja tycker motorerna ser relativt lika ut på ch n å beta? e dem mkt strypta?å vad e där för strypningar?
 

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Kan säga direkt att det inte är värt att köpa fyrtakt ifall du ska trimma. Det kostar mycket och ger lite. Dem har i stort sätt inga märkbara strypningar, dem som finns är mest där för att sänka ljudet. Du kommer nog tröttna på effekten ganska fort. Ifall du ändå vill köpa fyrtakt så prova både "ostrypt" fyrtakt och ostrypt tvåtakt och bestäm dig efter det.

Både beta och ch är jävligt snygga men jag tycker ch är snäppet snyggare, smaken e som baken:)
 
Last edited:

knoa

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Ort
halmstad
Hoj
beta rr 125
men så d r knappt lönt å trimma en 4 taktare alltså?vet ju att en 2 taktare går mkt bättre men ja tycker inte min ekonomi räcker te å betala bränsle te en 2 taktare då dem drar enormt mkt eftersom jag kör en del
 

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
men så d r knappt lönt å trimma en 4 taktare alltså?vet ju att en 2 taktare går mkt bättre men ja tycker inte min ekonomi räcker te å betala bränsle te en 2 taktare då dem drar enormt mkt eftersom jag kör en del


Jo sant 4 takt är mer ekonomiskt. Vi vänder på steken och säger vad ska du göra med motorcykeln? tex: 90% åka till skolan 10% lek
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
men så d r knappt lönt å trimma en 4 taktare alltså?vet ju att en 2 taktare går mkt bättre men ja tycker inte min ekonomi räcker te å betala bränsle te en 2 taktare då dem drar enormt mkt eftersom jag kör en del

du vet att alla 2t inte dricker utav helvete va?

DT går att få ner till 0,3 om man vill köra snålt...
strypt då iofs (men ändå starkare än betan troligtvis)
 

knoa

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Ort
halmstad
Hoj
beta rr 125
vilka 2 taktare drar lite då nämn några så e du snäll,,,men är verkligen ch racing lr betans motorer klena har sett filmer dem ser ej så klena ut tycker jag
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
3081502 vilka 2 taktare drar lite då nämn några så e du snäll,,,men är verkligen ch racing lr betans motorer klena har sett filmer dem ser ej så klena ut tycker jag
Du kan säkert få alla gat-125or att gå runt 0,5l/milen. Och 125-4takt duger klart till att pendla och köra i stan med. Bevisligen att leka lite med också, men ska du högfartstorpeda eller punga fult i något skithål så går de bort.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
3080861 du vet att alla 2t inte dricker utav helvete va?

DT går att få ner till 0,3 om man vill köra snålt...
strypt då iofs (men ändå starkare än betan troligtvis)
O andra sidan skulle jag välja en 4t över en strypt 2t alla dagar i veckan. Då dess karaktär är överlägset mycket skönare än 2 taktarns.


Kör på beta eller ch du. Kraften räcker gott och väl till för att stunta lite med det kräver bara lite mer teknik. Sen finns det ju big bore självklart och Sundins ch går ju riktigt fint.

Och är det samma motor så tycker jag du skall provköra dem och känna vilken du tycker är skönast och vilken du tycker är snyggast. :tummenupp
 

knoa

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Ort
halmstad
Hoj
beta rr 125
mm men finns d inne ingen här på forumet som har en 125 4 takt ch lr beta?som man kan prata med å vem är han sundin?
 

knoa

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Ort
halmstad
Hoj
beta rr 125
ah fan d har ja missat men du med chn hur många hk har din?å hur mkt drar den i soppa?150cc bytt cylle?
 

Sundin

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2006
Ort
Långt borta
Hoj
Ingen
Jag ska och bänka den någon gång i augusti och göra fininställningarn då, återkommer med resultat. :)

Jag har faktiskt inte mätt hur mycket den drar. Måste göra det nästa gång jag tankar..

"BBR BIG BORE "150" KIT", står det på www.procycle.us iaf. vet inte vad situationstecknen betyder, men det är vel det ungefära storleken.

EDIT: Sökte runt lite och hittade att den igentliga cylinderstorleken är 143cc på "150cc" cylindern. Jag har blivit blåst!! :huvet :D
 
Last edited:

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM 690 SMC R
Du lär bli ifrånåkt av en bra trimmad moppe om du väljer betan, ta hellre DT125X Dom drar inte så speciellt mycket, samt går mycket bättre och är snyggare.
 

knoa

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Ort
halmstad
Hoj
beta rr 125
aha d så d är din hoj på bilden men alltså hur går dme orginal är d långt ifrån som din går där? å du d-kay vad drar en sån dt125x då?är d yamaha?
 
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top