beta 125 4t

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
aha d så d är din hoj på bilden men alltså hur går dme orginal är d långt ifrån som din går där? å du d-kay vad drar en sån dt125x då?är d yamaha?

Den enda nån DT125X jag vet är yamaha
samma motor som i dom tidigare DT
Vilket betyder att den går nog att få under 0,3 strypt, ostrypt blir det mer sen beror det på hur du kör också ;)

knoa

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Hoj
beta rr 125
är du verkligen säker på 0.3?nån här på forumet som har en sådan så man kan snacka med han finns d nårra fler bränsle snåla 2 taktare?

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
är du verkligen säker på 0.3?nån här på forumet som har en sådan så man kan snacka med han finns d nårra fler bränsle snåla 2 taktare?

Tjaaaaa...
Min har körts på strax under 0,3...
Den har samma Minarellimotor som DT
fast den väger iofs nåt kilo mindre
Men min polare medDT har kommit ner mot (lite över) 0,3

knoa

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Hoj
beta rr 125
är detta verkligen sant?för asså snackade me en som hade gasgas han sa att hans drog 0.8 0.9 vid normal körnign sen bvid hård körning över litern,,vilka fordon har minareilli motnr vet du nån ny hoj som har minarelli?kollade yamahas hemsida där fanns en den yamaha dt 125 som nya,,stämmer det?

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
är detta verkligen sant?för asså snackade me en som hade gasgas han sa att hans drog 0.8 0.9 vid normal körnign sen bvid hård körning över litern,,vilka fordon har minareilli motnr vet du nån ny hoj som har minarelli?kollade yamahas hemsida där fanns en den yamaha dt 125 som nya,,stämmer det?

Finns DT kvar i år med? :va
DT har iaf den minarelli-motorn, Sachs ZZ (ovanlig!) och KTM 125 LC2 (sett 3-4 totalt på annonser i Sverige, varav min är en)
Sen har jag hört att Derbi GPR (sporthoj) har samma motor, inte säker men samma borr o slag har jag för mej

Att GG drar mer är inte konstigt då det är en extremare hoj (sällan snålkörning med dom), samma gäller KTM 125 EXC

Jag har ärligt kommit ner mot 0,3 men det är övningskörning så det är inte så aktiv körning...

knoa

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Hoj
beta rr 125
nej menar att dem inte finns kvar dt 125 d e ju rätt synd fanns iaf ingen på hemsidan så troligen finns dem ej längre finns d ingen annan snålare 2 takt på marknaden som du kan rekomendera?

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
nej menar att dem inte finns kvar dt 125 d e ju rätt synd fanns iaf ingen på hemsidan så troligen finns dem ej längre finns d ingen annan snålare 2 takt på marknaden som du kan rekomendera?

ingen som jag vet är snål
men Honda CRM (offroad) och Honda NSR (sporthoj) är inga direkta effektmonster så dom kanske inte dricker så mkt mer än DT

Btw så tror jag att Yamaha TZR (sporthoj) har samma motor som DT

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
3082187 är detta verkligen sant?för asså snackade me en som hade gasgas han sa att hans drog 0.8 0.9 vid normal körnign sen bvid hård körning över litern,,vilka fordon har minareilli motnr vet du nån ny hoj som har minarelli?kollade yamahas hemsida där fanns en den yamaha dt 125 som nya,,stämmer det?
Knepigt med en 10mm större förgasare. :rolleyes:

jimmie_91

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Hoj
dt125r -svart och röd
min DTR drar typ 0.4 - 0.6 ligger runt o.5 vid blandat körning ... så en dtx borde la dra samma ungefär

knoa

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Hoj
beta rr 125
jaha nej är ej så hemma på 125 or kan ju mest om mopeder eftersom jag har snart haft d i ett år å funderar på 125 så jag håller på å ta reda på vilken som e bäst

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Min qvarna drar uppemot litern jämt.

Min Crm drar cirka 0.7-0.8.

Fornell

Med Lem!
Gick med
28 Jun 2007
Hoj
Yamaha Dt 125 Lc ypvs -86, Yamaha DT 125 mx -81, Fiddy 110cc -06, Speedwaycykel Jawa 500cc -06
jaha nej är ej så hemma på 125 or kan ju mest om mopeder eftersom jag har snart haft d i ett år å funderar på 125 så jag håller på å ta reda på vilken som e bäst

Får man fråga varför det står att du har en beta rr 125 när du inte har nån :mad:

knoa

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Hoj
beta rr 125
hehe skrev d bara när ja sökte om medlem men nån som vet hur man ändrar har redan försökt

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept