Betald gratisreklam / Bifoga fil vid PM

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Här följer två förslag, luta dig tillbaka och håll tillgodo.

1. Vet att det varit på tal förut men jag minns inte hur det slutade.
Jag skulle villja kunna köpa mer sh-prylar.
Förslagsvis:
  • Nyckelband
  • Kaffemugg
  • Mössa
  • Musmatta (med crazy motiv)
  • Stickers [Bla. FET bil-klibba]
  • tygmärke (att sätta på jacka/väska eller dyl)
Folk kommer att betala för att få göra reklam för en hemsida. Sån lyx är få unnat. Ta tillfället i akt och låt oss stolta medlemmar göra denna sida ännu bättre. Vem vill inte ha en svart kaffemugg på jobbet med en slangades hoj på när man sitter med kollegorna på jobbet?
Eller en varm och go mössa att ha på sig när man vintertid väntar på bussen eller står i krogkön.
I brist på sh-prylar har jag handlat saker från en skidåkarsida. Bifogar en bild på deras grejjer.

2. Är det svårt att ordna så man kan bifoga filer när man skickar PM? Tar det upp för mkt plats eller svårt att ordna rent programmeringsmässigt? En funktion men saknar då och då.

Bifogat

• DSC01229.JPG
    DSC01229.JPG
    228.7 KB · Visningar: 66
Last edited:

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
-02 Yamaha R6
Det hade varit underbart, borde inte vara för svårt att fixa.

Gjorde en lite snabbt på VistaPrint.

viewlargerdoc.aspx

Hittade även denna sidan som verkar bra.
http://www.trinityreklam.se/start.asp

Någon som känner sig manad att ta tag i detta projektet?

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Problemet med alla tryckgrejer jag kollat på är att de är svindyra och det känns som tryckeriet har rövmarginaler som gör att det måste säljas väldigt dyrt, så dyrt att jag inte tror någon vill köpa sakerna.

Ang. bifogade filer i PM så är det utrymme och prestanda som är på kartan.

_teSSan_

Guest
Problemet med alla tryckgrejer jag kollat på är att de är svindyra och det känns som tryckeriet har rövmarginaler som gör att det måste säljas väldigt dyrt, så dyrt att jag inte tror någon vill köpa sakerna.

Ang. bifogade filer i PM så är det utrymme och prestanda som är på kartan.

Men det har ju funnits ryggor i två storlekar och nyckelband, vad hände med dem sen?

gear

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2008
Hoj
no one
Ja hur skulle det se ut med en mys tröja tryckt fjolhoj.com
Det skulle nog passa vintertid................

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Men det har ju funnits ryggor i två storlekar och nyckelband, vad hände med dem sen?
engångsgrejer pga olika anledningar.

Som sagt, vill hitta ett tryckeri som sköter allt utan att jag behöver sitta och slicka och klippa och klistra osv. De tryckeri jag pratat med har väldigt höga priser, och för att bli vettigt så måste det upp i så pass stora mängder att iaf JAG inte ville göra det. Jag, personligen, kan (kunde) inte ha ett stort dyrt lager som tar en evighet att sälja.

MEN, jag ska definitivt fråga de nya ägarna av SH om det går att göra.

Men så detta som något som kan ta lite tid då det krävs en del byrokrati och även att ta fram produkter och designer.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
En annan fråga inom samma ämne.

Hur kommer det sig att tröjbeställningen är stängd?

Hade det inte varit bättre om den alltid var öppen?

Dock kan det ju dröjja lång tid till dess att tröjjan kommer. Men dom pengarna kan ni hålla på. Låt säga att tröjjorna kommer 3 eller 4 gånger om året men man ändå kan boka sin tröjja den dagen man har deg, och inte bara ibland. Är helt övertygad om att ni skulle få in fler beställningar.

Kluriga Mark

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
En annan fråga inom samma ämne.

Hur kommer det sig att tröjbeställningen är stängd?

Hade det inte varit bättre om den alltid var öppen?

Dock kan det ju dröjja lång tid till dess att tröjjan kommer. Men dom pengarna kan ni hålla på. Låt säga att tröjjorna kommer 3 eller 4 gånger om året men man ändå kan boka sin tröjja den dagen man har deg, och inte bara ibland. Är helt övertygad om att ni skulle få in fler beställningar.

Kluriga Mark
De trycks i omgångar för att bli enklare att hantera administriellt.

Det är även så många som "bitchar" :) över att de betalar sent och prompt ska vara med på senaste omgången. Då blir det jobbigt att hantera om det ska skötas med automatik.

Det är även så många som "bitchar" :) över att de betalar sent och prompt ska vara med på senaste omgången. Då blir det jobbigt att hantera om det ska skötas med automatik.
Lagt upp ny beställningsmöjlighet nu iaf!

http://www.sporthoj.com/klader/troja.php

:)

Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR

Förstår. Men även en puckad Bitch borde förstå vad en deadline innebär. Är tex. inte pengarna inne på plats. den 23/12 kl. 00.00 så blir det ingen julklapp detta året utan nästa.

Sen vill man kanske ändå vara tillmötesgående så långt det går.

Förstår varför du gjorde som du gjorde bättre nu dock.

Lagt upp ny beställningsmöjlighet nu iaf!

http://www.sporthoj.com/klader/troja.php

:)

Grymma grejjer!

Hade varit roligt om moddar får gröna nick o du har ett rött :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Förstår. Men även en puckad Bitch borde förstå vad en deadline innebär. Är tex. inte pengarna inne på plats. den 23/12 kl. 00.00 så blir det ingen julklapp detta året utan nästa.

Sen vill man kanske ändå vara tillmötesgående så långt det går.

Förstår varför du gjorde som du gjorde bättre nu dock.

Grymma grejjer!

Hade varit roligt om moddar får gröna nick o du har ett rött :)
Du menar på tröjan eller? :D

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
För Motorrad borde det ju vara peanuts att ha diverse reklam saker liggande.
Förslagsvis sånt som den gode Mark efterfrågar. Varje företag med lite självaktning brukar ju köpa in sådant "give away" för mässor, kampanjer etc etc.

Och är vi så dumma att vi gärna köper det dessutom så borde det ju vara en smal sak att fixa?

Man tycker ju att de borde vilja utveckla varumärket SPORTHOJ.COM iom att de som jag förstått det köpt det av dig swedie.

Kostnaden torde ju vara tämligen blygsam för dem om de trycker upp lite klibbor, nyckelband etc som inte är personliga utan endast har sporthoj.com loggan.

Jag hade med tyckt det var kul o ha något sånt :tummenupp
Bra initiativ Mark.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
För Motorrad borde det ju vara peanuts att ha diverse reklam saker liggande.
Förslagsvis sånt som den gode Mark efterfrågar. Varje företag med lite självaktning brukar ju köpa in sådant "give away" för mässor, kampanjer etc etc.

Och är vi så dumma att vi gärna köper det dessutom så borde det ju vara en smal sak att fixa?

Man tycker ju att de borde vilja utveckla varumärket SPORTHOJ.COM iom att de som jag förstått det köpt det av dig swedie.

Kostnaden torde ju vara tämligen blygsam för dem om de trycker upp lite klibbor, nyckelband etc som inte är personliga utan endast har sporthoj.com loggan.

Jag hade med tyckt det var kul o ha något sånt :tummenupp
Bra initiativ Mark.
Motorrad äger inte sporthoj!! :D sjukt vad många som tror det.

Det är Hjemmet Mortensen AB.

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Motorrad äger inte sporthoj!! :D sjukt vad många som tror det.

Det är Hjemmet Mortensen AB.

Jaja, Hjemmet Mortensen AB borde ju ha resurser åtminstone för ovan nämnda transaktioner i alla fall efter som de verkar vara mamma för både sporthoj och motorrad i Sverige:)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jaja, Hjemmet Mortensen AB borde ju ha resurser åtminstone för ovan nämnda transaktioner i alla fall efter som de verkar vara mamma för både sporthoj och motorrad i Sverige:)
Nej de äger inte Motorrad, de har en liten andel i Motorrad.

Nu vet du :)

Men japp, som jag sa tidigare så ska jag ta upp detta när jag får tilllfälle :tummenupp

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Freeride har väldigt bra priser så jag skickade iväg ett mail för att höra hur dom gjorde. Såhär blev det.

Mark Hennig skrev:
> text: Hejsan!
> Jag undrar vilket tryckeri ni använder er av. Är väldigt nöjd med era varor och hade gärna kommit i kontakt med dom.
>Mvh Mark

Hej,

Vi har tagit fram egna modeller som en fabrik i kina syr upp åt oss. Så det är tyvärr inte möjligt att beställa samma modell.

mvh/Johan

Om man tittar i deras shop så är det inte speciellt dyrt. För 160:- fick jag en massa stickers, mössa, musmatta, tygmärken samt frakt.

Last edited:

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Hur hade det varit att "sälja" vänsterärmen på SH-tröjan till sponsorer?

Jag hade inte haft något emot om det stod t.ex. Motorrad, Hjemmet Mortensen, Trygghansa, IF eller liknande på ärmen.

På så sätt kan priserna för tröjan sänkas till oss "användare" och du/Hjemmet Mortensen tjänar mer :tummenupp Win/win eller? :)

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO