Betalfunktion via SH

Är detta något som sporthoj skulle ha ?

• Antal röstningar
    0

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Är du rädd för att göra affärer över nätet ?

skulle du vilja se en funktion som blocket har/hade

köpare/säljare kommer överens om pris på vara.
köparen förbetalar till sporthoj.com
därefter skickar säljaren varan till köparen, köparen öppnar & godkänner till sporthoj att varan överenstämde med säljarens uppgifter.
och att han sedan får pengarna utbetalt via sporthoj.

Skulle det även vara intressant att ha ett sorts betygsystem över köpare/säljare som t.ex ebay har ?
Där man kan skriva om säljaren strular, ljuger om sin vara eller är att lita på till 100 %

Flervalspoll. skriv gärna åsikter & synpunkter som du/ni kan tänkas ha

Last edited:

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Satt och lurade på samma sak som Starstriker.

Utan att veta hur många affärer som görs på annonseran som är från just SH så är det svårt att svara ja/nej.

Oftast så har man ju annonser på flera ställen.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
ReDan skrev:
Ja självklart! Gör sh.com till nr1 plattsen där man säljer och köper hojjar!

:tummenupp

Tänkte samma sak faktiskt, det hade ju varit kalas om man faktiskt kunde göra som på eBay, Blocket osv som har betaltjänster. Jag har ju faktiskt köpt en par saker via Sporthoj.com och behöver jag nåt kollar jag direkt här först för här finns prylarna ganska väl samlat och överskådligt.

Kan inte Sporthoj.com tjäna en del pengar på räntan de dagarna det tar innan pengarna betalas ut igen då?

Bra idé! :tummenupp

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Långa farbron skrev:
Satt och lurade på samma sak som Starstriker.

Utan att veta hur många affärer som görs på annonseran som är från just SH så är det svårt att svara ja/nej.

Oftast så har man ju annonser på flera ställen.

Förra året så köpte jag en massa delar via sporthoj, då jag klotat min R6:a

ett betygsystem hade iaf varit bra. att kunna ge en sorts betyg över dessa personer jag handlat av. att varan kom fort, inget strul mm mm

Evert

bankorning.com
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
ingen för tillfället
wonderwizard skrev:
Är du rädd för att göra affärer över nätet ?

skulle du vilja se en funktion som blocket har/hade

köpare/säljare kommer överens om pris på vara.
köparen förbetalar till sporthoj.com
därefter skickar säljaren varan till köparen, köparen öppnar & godkänner till sporthoj att varan överenstämde med säljarens uppgifter.
och att han sedan får pengarna utbetalt via sporthoj.

Skulle det även vara intressant att ha ett sorts betygsystem över köpare/säljare som t.ex ebay har ?
Där man kan skriva om säljaren strular, ljuger om sin vara eller är att lita på till 100 %

Flervalspoll. skriv gärna åsikter & synpunkter som du/ni kan tänkas ha

Det är nog ganska svårt att få ihop ett betalsystem på ett bra sätt. Blockets system garanterar i stort bara att säljaren får sina pengar. Köparen har fortfarande inga garantier eftersom säjlaren automatiskt får sina pengar efter ett visst antal dagar. Man skulle ju då kunna säga att säljaren inte får pengarna förrän köparen godkänt varan, men var är det som säger att han kommer att göra det? Han kan ju bara hävda att han aldrig fick något och så får han tillbaka pengarna och behåller varan...
Svårt att få till på ett bra sätt!

Mr Vader

Galaxhärskaraspirant!
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
DBS
ett betalsystem vore bra eftersom SH är den bästa sajten i landet om man vill köpa begagnade hojprylar och det är dessa som jag iallafall kan tänka mig att få skickat till mig... ska jag köpa kåpor för 2000 spänn har jag ingen lust att åka 50-talet mil för att hämta dem och då kommer en betaltjänst väl till pass. Både köpare och säljare kan känna sig lite säkrare. Jag tror inte det är många promille av SH medlemmarna som skulle komma på att försöka lura någon, men ett betalsystem kan underlätta vid affärer...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln